ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

29/07/2013

ဒီေန႔ ေတြးမိေတြးရာ (၅)

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 7/29/2013 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips
                                            မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီး
     “ကိုရင္ေရ.. ငါကေတာ့ ခုခ်ိန္ထိလဲ ပိဋကတ္စာေပေတြကို သင္ယူေလ့လာေနတံုး ဆိုေတာ့ အထူးအဆန္းေတြ လုပ္လာတာျမင္ရင္ အထင္မၾကီးတတ္ဘူး။ စာထဲပါတဲ့ ရဟႏၱာေတြလဲ တစ္ပါးမွ အထူးအဆန္းထြင္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္လဲ အထူးအဆန္းေတြ လုပ္လာတဲ့သူဆိုရင္ အထင္ကိုမၾကီးတတ္တာ။ တကယ့္ အစစ္အမွန္ဆိုရင္လဲ ဖူးလိုက္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။”

 

          ကိုယ္ ခပ္ငယ္ငယ္ ကိုရင္ဘ၀က ကိုယ္တို႔ ေတာျမိဳ႔နယ္ေလးမွာ သဲဆြမ္းစားကိုယ္ ေတာ္ေလး တစ္ပါး ၾကြလာျပီး အုပ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္။ အဓိ႒ာန္က်င့္ သဲဆြမ္းစားတဲ့ သာသနာျပဳ ကိုယ္ေတာ္ေလးတဲ့။ ၾကည္ညိဳလိုက္ၾကတာ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကဲကဲလႈပ္ ၾကည္ညိဳၾကတာေပါ့၊ ကိုယ္လဲ အဲဒီအခ်ိန္က သာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲအတြက္ ပါဠိေတာ္ေတြ စျပီး သင္ယူခြင့္ရေနျပီမို႔ ဒါမ်ိဳးေတြကို အထင္ၾကီးတတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါနဲ႔ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျပည့္၀တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါးကို သြားေလွ်ာက္ကာ ေမးျမန္းခဲ့ဘူးတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက အထက္ပါ စကားကို မိန္႔ခဲ့ျပီး သူရဲ့ အယူအဆကို ေျပာျပခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစစ္အမွန္မဟုတ္တဲ့ အဲ့ဒီ သဲဆြမ္းစားကိုယ္ေတာ္ေလးလဲ အဖမ္းခံသြားရတယ္လို႔ ၾကားလိုက္တယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမွန္း မသိခဲ့ေပမဲ့ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ေလးကေတာ့ ကိုယ္တို႔ ျမိဳ႔နယ္ကို ေနာက္ထပ္ ေပၚမလာခဲ့ေတာ့ဘူး။ 

      ခုလဲ ဒီေန႔ ေဖ့ဘြတ္မွာ ျမင္ရတဲ့ ဓာတ္ပုံေတြက လူေတြကို ျငင္းခုံေစျပီး အကုသိုလ္ေတြကို ပြားေစတယ္။ ဒီေခတ္လူေတြက ပြင့္လင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြနဲ႔ သိပ္ကို ေတြးတတ္လာၾကျပီ။ အရင္ကလို မ်က္စိပိတ္ နားပိတ္နဲ႔ ယုံၾကည္တတ္ ၾကေတာ့တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီဓာတ္ပုံေတြကို စျမင္မိတာက ေဖ့ဘြတ္ မိတ္ေဆြအေကာင့္ေတြထဲက ထိုင္းကိုယ္ေတာ္ေတြရဲ့ အေကာင့္ေတြ ကေန ေတြ႔ခဲ့တာပါ။ အဲဒီဘုန္းၾကီးက ေခါင္းေပၚမွာ ရေသ့ေတြလို ေဒါက္ခ်ာၾကီးလဲ ေဆာင္းထားတယ္။ ဆံပင္ကလဲ အရွည္ၾကီး၊ သကၤန္းအညိဳေရာင္ကို ၀တ္ထားျပီး ၂၄- ပစၥည္းပါ ယပ္ေတာင္ကိုလဲ ကိုင္ထားတယ္။ ထိုင္းကိုယ္ေတာ္ေတြ တင္ၾကတာမို႔ သူတို႔ထိုင္းႏုိင္ငံက နာမည္ၾကီး ရေသ့ဘိုးေတာ္တစ္ပါးရဲ့ ဓာတ္ပုံေတြ ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ခဲ့မိတယ္။

         ေနာက္ေတာ့ အဲဒီဓာတ္ပုံေတြကို ျမန္မာေတြကပါ ျဖန္႔လာၾကတယ္။ အဲဒီအခါမွ သိေတာ့တာ။ အဲ့ဒီဘုန္းၾကီးက ရွမ္းျပည္နယ္က မိုင္းဖုန္းဆရာေတာ္တဲ့။ ၃-ႏွစ္ ၃-လ ၃-ရက္ တိတိ ဂူေအာင္းျပီး အဓိဌာန္က်င့္မယ္တဲ့။ ၃-ႏွစ္ျပည့္ျပီးလုိ႔ ခဏ အျပင္ထြတ္ အပူေဇာ္ခံတာတဲ့။ ဆရာေတာ္ရဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ဦးခိုက္ပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ ေထရ၀ါဒစစ္စစ္ ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာျဖစ္လို႔ ရေသ့ေတြလို ေခါင္းေဆာင္း အရွည္ၾကီးကို ေဆာင္းထားရတာလဲ။ ျမတ္စြာဘုရားက ဆံပင္ကို ႏွစ္လ( သို႔မဟုတ္) လက္ႏွစ္သစ္ရွည္ထားဖုိ႔ ခြင့္ျပဳခဲ့တာပဲ၊(၀ိနည္း-စူဠ၀ါပါဠိ ႏွာ-၂၃၉)၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ မရိတ္ဘဲ အရွည္ၾကီး ထားျပီး ဆံက်စ္ထုံးထားရတာလဲ၊ ဂူေအာင္းေနလို႔ အခ်ိန္မရဘူးဘဲ ထားပါ။ ဂူအျပင္ထြတ္ျပီး အၾကည္ညိဳမခံရင္ ေခါင္းရိပ္ဖို႔ အခ်ိန္ (၃)မိနစ္ေလာက္ေတာင္ မရေတာ့ဘူးလား။ ဆရာေတာ္ရဲ့ အသြင္အျပင္ဟာ အမ်ားအတြက္ တကယ့္ကို ေျပာစရာျဖစ္ပါတယ္။
                                                       မိုင္းဖုန္းဆရာေတာ္
        အဲဒီပုံေတြရဲ့ေအာက္မွာ လူေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြန္မန္႔ေတြ ေပးၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳတဲ့သူေတြကလဲ ခပ္ရုိင္းရုိင္း ျပန္ေရးၾကတယ္။ စာေပတတ္ကၽြမ္းျပီး ပရိယတ္ကို တကယ္လုပ္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႔ကလဲ သတိ ပညာႏွင့္ စူးစမ္းဆင္ျခင္ၾကဖို႔ သတိေပး စကား ေရးၾကတယ္။ ၾကည္ညိဳသူေတြကလဲ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ ျပန္ေရးတယ္။ ဂူ(၃)ႏွစ္ေအာင္းျပီး ထြတ္လာတာ၊ ဆံပင္ရိတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရဘူး။ ေဖ့ဘြတ္ (၃)ႏွစ္ထိုင္သုံးျပီး ထြတ္လာတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ေအာ္- ကုိယ္ေတာ့ သူတို႔ရဲ့ ဥာဏ္ေတြကို လိုက္မမီွေတာ့ဘူး။ အဂုၤတၱိဳရ္ထဲမွာ ဘုရားေဟာထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္စြဲ ၾကည္ညိဳျခင္းရဲ့ အျပစ္ငါးပါးဆိုတာကိုပဲ သတိရမိေတာ့တယ္။ 

       မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ပုံေတာ္ေတြမ်ား ဘယ္အခ်ိန္ပဲ ရုိက္ယူခဲ့။ ေဖ့ဘြတ္ကို တင္လာခဲ့။ ၾကည္ညိဳစရာ အျပည့္၊ ေျပာစရာ ဘာအျပစ္မွကို မရွိတာ။ သကၤန္းကို ညီညာစြာရမ္းလို႔၊ မ်က္လႊာေလး ခ်လို႔၊ သမဏရဲ့ အသြင္အျပင္က ဘာတစ္ခုမွကို မေပ်ာက္တာ။ ဆရာေတာ္ရဲ့ ပုံေတာ္ေအာက္မွာ ကြန္မန္႔ေတြ ေရးလိုက္ၾကတာလဲ ၾကည္ႏူးစရာခ်ည္း၊ အျပစ္ေျပာသူရယ္လို႔ တစ္ေယာက္မွကို မရွိတာ၊ ခုလဲ မိုင္းဖုန္းဆရာေတာ္ရဲ့ ဓာတ္ပုံေတြမွာ နလပိန္းတုံး ျပန္ျငင္းေနၾကမဲ့အစား အဲဒီလိုေလးေတြ ျပဳျပင္လိုက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္ေလမလဲ။ 

       ကိုယ္ေတာ့ မိုင္းဖုန္းဆရာေတာ္ကို တစ္ၾကိမ္ဖူးခဲ့ဘူးတယ္။ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္က ထင္ပါတယ္။ ဗုဒၶဂယာက ရွမ္းေက်ာင္းေရစက္ခ်ကို ၾကြလာတာပါ။ တိပိဋကခ်တ္တင္းပြဲ အခ်ိန္မို႔ ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ တရားတစ္ပြဲေဟာတယ္။ ဆရာေတာ္က ရွမ္းဘာသာျဖင့္ ေဟာျပီး ေဒါက္တာဓမၼသာမိ(ရွမ္း) က အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ေပးတာပါ။ ကိုယ္လဲ ရွမ္းဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး တရားေဟာမယ္လို႔ သိရတာေၾကာင့္ တရားနာျဖစ္တယ္။ တရားေဟာတဲ့ ဆရာေတာ္လိပ္စာကို ထိုင္းႏုိင္ငံလိပ္စာတပ္ျပီး ထိုင္းဘုန္းၾကီးအမည္ႏွင့္ ေၾကျငာကာ ေဟာသြားတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ တရားနာသူေတြထဲမွာ ထိုင္းတစ္ေယာက္မွ မပါဘူး။ ရွမ္းေက်ာင္းေရစက္ခ်လာတဲ့ ရွမ္းလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဘုရားဖူးလာေရာက္ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ ခ်ည္းပဲ။ ဆရာေတာ္က ပုတီးၾကီးတစ္ကုန္းကို လည္းပင္းမွာ ပတ္ထားျပီး အညိဳေရာင္ သကၤန္းကို ၀တ္ထားပါတယ္။ ထိုင္းဘုန္းၾကီးေတြလို အျပင္ကေန ခါးပတ္ထားတယ္။ 

      အဲဒီအခ်ိန္က ကိုယ္ေတာ့ တရားနာရင္း ေတြးမိခဲ့ေသးတယ္ ။ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ဂုဏ္တက္ေအာင္ ရွမ္းျပည္လိပ္စာေလးတပ္ျပီး ေဟာရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္မလဲ၊ ဒီလိုဆိုရင္ တရားနာသူေတြကလည္း ျမန္မာေတြခ်ည္းဆိုေတာ့ အားလုံးပဲ ေက်နပ္ၾကမွာ။ ခုေတာ့ ေဟာတာက ရွမ္းဘုန္းၾကီး၊ နာယူတာက ျမန္မာေတြ၊ ႏိႈးေဆာ္ထားတဲ့ လိပ္စာက ထုိင္းႏုိင္ငံက ထိုင္းဘုန္းၾကီး၊ နာယူသူ ပရိသတ္ေတြထဲ ထိုင္းေတြ တစ္ေယာက္မပါခဲ့ေပ။ တစ္မ်ိဳးေတာ့ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ 

         ကိုယ္ေတာ့ ေတြးမိတာေလးကို ေရးခ်လိုက္တာပါ၊ မနာလိုစိတ္ လုံး၀ မရွိပါဘူး။ ဆရာေတာ္ရဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကိုလဲ မေစာ္ကားပါဘူး။ အသြင္အျပင္ကေတာ့ တကယ့္ကို ျပဳျပင္သင့္တာပါ။ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး ေျပာခဲ့တာကိုပဲ သတိရမိတယ္။

     “အထူးအဆန္းထြင္ရင္ အထင္မၾကီးတတ္ဘူး။ တကယ့္စစ္မွန္ရင္လဲ ဖူးခြင့္ရလုိက္မွာ မဟုတ္ဘူး”တဲ့။ 

သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)
 (၂၀-၀၇-၁၃)

No comments:

Post a Comment