ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

02/06/2014

အဓိပတိလမ္း ႏွင့္ ေတာရလမ္း

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 6/02/2014 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips

(၁) 
     သူ႔ဘ၀တြင္ မတူကြဲျပား ျခားနားေသာ လမ္းႏွစ္သြယ္ကို ေပ်ာ္ေမြ႔ႏွစ္ျခိဳက္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္း ခဲ့ဘူးပါသည္။ 

(၂)
    ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္xxx စိန္ပန္းေတြလဲ ေျမမွာၾကဲျဖန္႔ေနxxx ကံေကာ္ပန္းေတြႏွင့္အတူxxx သူနဲ႔ေတြ႔ရာေျမxxx 
             တကၠသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ျမကၽြန္းသာ အင္းယားကန္သည္ေျမxxx 
     ညေနခ်မ္း ေနျခည္ဖ်န္းရင္ေလxxx ေျမနီလမ္းေလးမွာ အပန္းေျဖxxx ခ်စ္စရာ အလွအပ စကားမ်ား ေျပာၾကတာေတြxxx 


  လြမ္းေမာတမ္းတဖြယ္ စာသားတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔သီထားေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ထိုသီခ်င္းကို နားေထာင္မိၾကသူတိုင္း ပညာရည္ႏို႔ေသာက္စို႔ခဲ့ဘူးရာ အမိတကၠသိုလ္ၾကီးကို လြမ္းမိတတ္ၾကသည္။ တကၠသိုလ္ကို တက္ေရာက္ခြင့္ မရခဲ့ၾကသူတို႔သည္ပင္ မွန္းဆကာ ျမင္ေရာင္မိတတ္ၾကေလသည္။ မိမိကိုယ္ကို ရင့္က်က္ျပီဟု မွတ္ထင္ထားေသာ သူသည္ပင္ ထိုသီခ်င္းေလးကို ၾကားမိသည့္ အခ်ိန္တိုင္း ရင္ထဲမွာ ဟာတာတာပင္။ 

      ဗာရာဏသီတဲ့။ ကမၻာ့ေရွးေဟာင္းအက်ဆံုး ျမိဳ႔၊ ကာသီတိုင္းရဲ့ ျမိဳ႔ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးတဲ့ ျမိဳ႔၊ ဟိႏၵဴလူမ်ဳိးတို႔ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ျမိဳ႔၊ ယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစံုေရာစပ္တည္ရွိေနတဲ့ ျမိဳ႔၊ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ေတြ ေျချခင္း ခတ္မွ် လာေရာက္လည္ပတ္ၾကတဲ့ ျမိဳ႔၊ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ ေမးတင္၍ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ထားျခင္းက ျမိဳ႔ရဲ့ အလွဂုဏ္ကို ပိုမို၍ ရုပ္လံုးၾကြေစသည္။ ျမိဳ႔၏ နာမည္ၾကီး ေရခ်ဳိးဆိပ္(၂၇)ခုတို႔တြင္ မေကာင္းမႈေမွ်ာရင္း ေရခ်ိဳးေနၾကသူတို႔ျဖင့္ ေန႔စဥ္မျပတ္ စည္ကား လွ်က္ရွိ၏။ ညေနခ်မ္းဆည္းဆာတြင္ ဂဂၤါျမစ္ကို ပူေဇာ္ၾကေသာ ဂဂၤါမာတာအာရတီပူဇာ ပြဲသဘင္တို႔ကလည္း တစ္ေန႔တစ္မ်ဳိး မရုိးႏိုင္ေအာင္ ရွိေလ၏။ အိႏၵိယ အႏုပညာမ်ားျဖင့္ ဆန္းသစ္စြာ ဖန္တီးထားေသာ ျမိဳ႔၏ တိုက္တာအေဆာက္အဦးတို႔ကို ဂဂၤါျမစ္ေရျပင္လႊာျဖင့္ တြဲဘက္၍ ျမင္ရသည္မွာ မရိုးႏိုင္ေသာ ပန္းခ်ီးကားတစ္ခ်ပ္၏ အလွကဲ့သို႔ ၾကည့္ရႈ၍ မ၀ႏိုင္ေအာင္ ရွိလွ၏။ 

     ယင္းျမိဳ႔ကို ဗာရာဏသာ အမည္ရွိေသာျမစ္၏အနီး၌တည္ရွိသျဖင့္ ဗာရာဏသီ ေခၚေၾကာင္း သဒၶမၼပကာသနီ အ႒ကထာႏွင့္ ငဠဳံျပန္ဆရာတို႔ ခန္႔မွန္းၾက၏၊ သို႔ေသာ္ ညႊန္ျပစရာ ဗာရာဏသာျမစ္ ထင္ရွားမရွိေတာ့ေပ။ ေမ်ာက္ဦးေခါင္းႏွင့္တူသျဖင့္ (သို႔မဟုတ္) ေမ်ာက္ဦးေခါင္းႏွင့္တူေသာ ေက်ာက္ဖ်ာ ရွိသျဖင့္ ဗာရာဏသီ ေခၚေၾကာင္း အဘိဓာန္ဋီကာ ၾကံဆေသာ္လည္း ေမ်ာက္ဦးေခါင္းႏွင့္ တူေသာ အခ်င္းအရာလည္း မေတြ႔ ၊ ေက်ာက္ဖ်ာလည္း မထင္ရွားေခ်၊ု ျမစ္ျမတ္ဂဂၤါေရ ရွိသည့္ အတြက္ ဗာရာဏသီေခၚေၾကာင္း သကၠတဋီကာဆရာမ်ား မိန္႔ဆိုၾကရာ ဂဂၤါေရကား ရွင္သန္လ်က္ရွိေပ၏။ ၀ရုဏျမစ္ႏွင့္ အသိ(အဆိ)ျမစ္တို႔၏ အၾကား၌တည္ရွိသျဖင့္ ဗာရာဏသီဟု အမည္ တြင္ေၾကာင္း ေဒသခံတို႔က ေျပာဆိုၾကရာ ထိုျမစ္တို႔သည္ ထင္ရွားလ်က္ရွိေနေပ၏။ 

   ထိုျမိဳ႔တြင္ တည္ရွိသည့္ ၀င့္ၾကြားခန္႔ထည္လွေသာ တကၠသိုလ္ၾကီးမွာ ဘနားရပ္စ္ ဟိႏၵဴ တကၠသိုလ္ၾကီးျဖစ္သည္၊ အာရွတိုက္တြင္ အက်ယ္ဆံုးတကၠသိုလ္ၾကီး ျဖစ္ေပ၏။ အသက္ေမြးေၾကာင္း တကၠသိုလ္(၃)ခု၊ မဟာဌာနၾကီး(၁၆)ခု၊ ဌာနေပါင္း (၁၄၀)ခု တည္ရွိျပီး ၀ိဇၨာ သိပၸံ စိုက္ပ်ဳိးေရး စီးပြားေရး ပညာေရး ဥပေဒ စီမံခန္႔ခြဲေရး စက္မႈ ေဆး တိုင္းရင္းေဆး ပန္းခ်ီ ပန္းပု ဂီတ ေရွးေဟာင္း စစ္ပညာ ကြန္ပ်ဴတာ စေသာ ပညာရပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း သင္ယူႏိုင္ေသာ တကၠသိုလ္ၾကီးျဖစ္သည္။ ဌာနအလိုက္ ၾကီးမားလွေသာ အေဆာက္အဦးၾကီးတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ထားေပ၏။ 

    ယင္းတကၠသီလာရွိ အဓိပတိလမ္းမၾကီးမွာ သာယာေျဖာင့္ျဖဴးလွ်က္ရွိသည္။ လမ္းမၾကီး၏ ၀ဲယာဘက္တို႔တြင္ စိန္ပန္းပင္တန္း သစ္ပုတ္ပင္တန္း မန္က်ည္ပင္တန္း တမာပင္တန္း သေျပပင္တန္း သရက္ပင္တန္းတို႔က စနစ္တက် ၀ိုင္းရံလွ်က္ရွိၾကသည္။ ထိုသစ္ပင္ၾကီးတို႔ေပၚ၌ ဥၾသ ဆက္ရက္ သပိတ္လြယ္ ပ်ံလႊား ၾကက္တူးေရႊး ရွည့္ စေသာ အေရာင္အေသြးစုံ လွေသာ ေက်းငွက္သာရကာ တို႔သည္ ေဘးကင္းလံုျခံဳစြာ ေပ်ာ္ျမဴးလွ်က္ရွိၾကသည္၊ အျမီးျဖန္႔လွ်က္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကခုန္ေနၾကေသာ ဥေဒါင္းတို႔၏ အလွတို႔ကလည္း ျမင္ရသူတို႔ရင္ကို ေအးျမေစသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အစာရွာထြတ္လာၾကေသာ ေမ်ာက္တစ္သိုက္တို႔ ေရာက္လာ ၾကျပီဆိုလ်င္ တုတ္ကိုင္ကာ ေခ်ာက္ေပးၾကရ၏၊ သူတို႔၏ ဓေလ့ အရ ေက်းငွက္သာရကာတို႔ကို သတ္ျဖတ္ေလ့ မရွိၾကသျဖင့္ လံုျခံဳေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ၾကေပ၏။ 

       စိန္ပန္းကမၺလာတို႔ ေစြ႔ေစြ႔နီခ်ိန္ဆိုလွ်င္ အဓိပတိလမ္းမၾကီးတေလွ်ာက္လံုး ကမၺလာလမ္း ျဖန္႔ခင္းလွ်က္ လွခ်င္တိုင္းလွပေနေပေတာ့၏၊ လွပလွေသာ ထိုအဓိပတိလမ္းမၾကီးေပၚ သူ ေလွ်ာက္လွမ္းေနခဲ့သည္မွာ သုံးႏွစ္သံုးမိုး တိုင္ခဲ့ေပျပီ။ စာေပမ်ားကို ေပြ႔ဖက္လွ်က္ အားမာန္ တက္ၾကြစြာ သူေလွ်ာက္လွမ္းျဖစ္၏။ ေႏြဦးကာလ ေလရႈးထ၍ ဥၾသငွက္ေလးမ်ား၏ တြန္သံၾကားရသည့္ အခ်ိန္၊ ရဲရဲနီေသာ လက္ပံပြင့္တို႔ ေျမခ ေၾကြက်သည့္အခ်ိန္ ေရာက္ျပီဆိုလွ်င္ အလြမ္းဓာတ္ခံရွိေသာ သူ႔အဖို႔ အမိေျမကို လြမ္းမိတတ္သည္။ 

    တကၠသီလာႏွင့္ အဓိပတိလမ္းမတို႔သည္ စာမဖြဲ႔ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လွပခန္းညားေသာ္လည္း သူ႔ကို ျပည့္ျပည့္၀၀ မေပ်ာ္ေမြ႔ေစႏိုင္ပါ၊ ယင္းအလွတို႔ကို သူ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ မခံစားႏိုင္ေပ။ 

    တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားၾကီးျဖစ္ေသာ သူ႔ကို ပညာေရး စား၀တ္ေနေရး စေသာ အေရး မ်ားစြာတို႔က ႏွိတ္စက္ေလ့ရွိတတ္သည္။ ပညာေရးတြင္ မရင္းႏွီးေသာ ဘာသာရပ္တို႔ကို သင္ယူ ရ ေသာေၾကာင့္ ဆည္းပူရ ရွာေဖြရ ဖတ္ရႈ႔ရ ေမးျမန္းရျခင္းတို႔ျဖင့္ အားပါးတကုတ္ ၾကိဳးစားအားထုတ္၍ ေနရေပ၏။ အမိေျမမွာေနခဲ့စဥ္က သပိတ္တစ္လံုးအားကိုးကာ ဆြမ္းကိစၥ မေၾကာင့္ၾကခဲ့ရေသာ္လည္း တကၠသီလာ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာကား အခ်ိန္မွီ ဗိုက္ျဖည့္ဖို႔အေရး အားတင္းကာ ရုန္းကန္ရ၏။ တကၠသိုလ္ၾကီးကို စေရာက္ခ်ိန္က တကၠသိုလ္ပညာရပ္မ်ားကို စိတ္မ၀င္စားႏိုင္ေသးဘဲ ၀မ္းေရး အတြက္ စီနီယာေနာင္ေတာ္ၾကီးမ်ားထံမွ ေစ်း၀ယ္ကုလားစကားေျပာႏွင့္ ဟင္းခ်က္နည္း သင္တန္းတို႔ကို စတင္ သင္ယူခဲ့ရသည္။ ခ်က္ျပဳတ္ျပီး စားျဖစ္သည့္အခါ ရွိသကဲ့သို႔ စားမျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ည့ံလြန္းသျဖင့္ သြန္ပစ္ရသည့္ အခါတို႔ကလည္း မနည္းလွေပ၊ တစ္ခါတစ္ရံ ျမန္မာျပည္မွ ၀ယ္ယူခဲ့ေသာ ဟင္းခ်က္နည္းတစ္ေထာင္ စာအုပ္ကို လက္စြဲျပဳ၍ ခ်က္ခဲ့ရသည္။ မဇၩိမေဒသေရာက္မွ အမိေျမက ပုံမွန္ဆြမ္း၀တ္ျမဲၾကေသာ ဆြမ္းဒကာမတို႔ကို ကိုယ္ခ်င္းစား နားလည္မိကာ ေမတၱာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ပြားမိေတာ့သည္။

    ေနထိုင္ေရးအတြက္မူ အေဆာင္ေနထိုင္ခြင့္ ရပါက သက္သာလွေသာ္လည္း အေဆာင္ မရသျဖင့္ အိမ္ငွားေနရေသာ ဒုကၡကား မေသးလွေပ၊ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ အတန္းတက္ၾကမည္ျဖစ္၍ တကၠသိုလ္ႏွင့္နီးေသာ အိမ္ကို ရွာေဖြၾကရသည္။ မီးျခစ္ပုံးသာသာရွိေသာ အခန္းေလးကို ေစ်းၾကီး ေပးကာ ငွားၾကရသည္။ လကုန္ပါက အိမ္လခ,ေရခ, မီးခ,တို႔ ရွင္းရသည္မွာ မေထာင္းသာေပ။ ရံဖန္ရံခါ ေလာဘၾကီးသည့္ အိမ္ရွင္တို႔ ညစ္သမွ် ခံၾကရေပေသးေတာ့သည္။ 

   မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ အဓိပတိလမ္းမေပၚတြင္ သူေလွ်ာက္လ်က္ရွိသည္။ ဆက္လက္၍လည္း ေလွ်ာက္ေနအံုးမည္သာ ျဖစ္ေပ၏။

 (၃)

    ေငြေသာင္ကမ္းေျခ အပန္းေျဖဖို႔ စမ္းေရအယဥ္ တသြင္သြင္ႏွင့္ အစဥ္မျပတ္ စီးသြားရာ အရပ္လည္း ျဖစ္ေပထေသာ၊ ျမိဳ႔ရႊာအူသံ မဆူညံပဲ လူသံတိတ္ခ်ိန္ ဆိတ္ျငိမ္ေအးျမေပထေသာ၊ ရာသီမလင့္ ခါသီသင့္၍ သီးပြင့္ငုံကင္း ရဂုံတြင္းမို႔ ထုံသင္း၍ၾကိဳင္ တလႈိင္လိႈင္တင့္တယ္ေပထေသာ၊ စိမ္းတစိုစို ညိဳတေမွာင္ေမွာင္ ခိုေရာင္ျမေသြး ကမၻာ့ေဆးျဖင့္ အလွေရးသည့္အသြင္ သစ္ပင္ပိတ္ေပါင္း အရိပ္ေကာင္းတို႔သည္၊ ၀ဲယာရစ္သန္း ဖုံးလႊမ္းအပ္ေပထေသာ ၊ ကိုယ္တည္းေအာင္းခို ျဗဟၼစိုရ္ျဖင့္ အလိုျပည့္၀ ေျဖ႔စရာ့ႏွင့္ ေတြ႔ရေပေတာင္း ဤ သခၤမ္းေက်ာင္းကေလးသည္၊ မေနာၾကည္ၾကည္ သေဘာတည္လ်က္ ေတာမွီလိုရိပ္ ေယာဂီစိတ္ကို ၊ ၀ါဂြမ္းဆီထိ အၾကည္ျပည္႔ဖို႔ ပီတိဓာတ္ႏိုး မျပတ္တိုးလ်က္ ျမတ္ႏိုးႏွစ္သက္ ေစႏိုင္ေလစြတကား။

    ေတာင္ျမိဳ႔ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားျပီး သႏၲရသတို႔ျဖင့္ ရစ္ပတ္ ဖဲြ႔သီ ထားေသာ ေတာေက်ာင္းကေလး၏ ရႈ႔ေမွ်ာ္ခင္းပင္ ျဖစ္သည္၊ ဖတ္မိတိုင္း အလြန္ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေတာေက်ာင္းကေလးကို ျမင္ေရာင္မိသည္။ ယင္းေက်ာင္းကေလးတြင္ တရားျဖင့္ ေမြ႔ေလ်ာ္ေန ၾကေသာ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးတုိ႔ကိုလည္း ၾကည္ညိဳေနမိေလ၏။ 

     သူငယ္ေတာ္ တဲ့။ တံတားဦးျမိဳ႔ရဲ့ အေနာက္ဘက္ သံုးမိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိတဲ့ရြာ။ အင္း၀ေခတ္ကတဲက ရွိခဲ့တဲ့ ရြာၾကီးတစ္ရြာ။ အနည္းဆံုး ရြာသက္တမ္း အႏွစ္ေျခာက္ရာ ေျခာက္ ဆယ္ေလာက္ ရွိျပီျဖစ္သည္။ ေတာင္သူ ပန္းရံ လက္သမားလုပ္ငန္းတို႔ျဖင့္ အသက္ေမြး ၾကေသာ ရြာၾကီးျဖစ္သည္။ 

     ထိုရြာႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ ေတာရေက်ာင္းတည္ရွိသည္။ ေတာရေက်ာင္း၀န္းသည္ က်ယ္၀န္းျပီး သန္႔ရွင္း၏။ သာယာ၏။ ဆိတ္ျငိမ္၏။ ဂႏၶကုဋိတိုက္၊ ပိဋကတ္တိုက္၊ သံဃာမ်ား သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းေဆာင္တန္း၊ ေယာဂီမ်ား ေနရာအေဆာင္တန္း၊နားေနေဆာင္၊စုေပါင္းတရား အားထုတ္ရာ ဓမၼာရုံၾကီးမ်ား၊ ေရအိုးစင္ေလးမ်ား စသည္ျဖင့္ စနစ္တက် ဖန္းတီးထား၏။ ၾကည္ညိဳဖူးေမွ်ာ္ မ၀ျဖစ္ၾကရသည့္ ေလာကထြဋ္တင္ ေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီးေၾကာင့္ ပို၍ပင္ တင့္တယ္လွေပသည္။ အစစအရာရာ ျပည့္စုံလွသျဖင့္ တရားအားထုပ္လိုၾကသူ၊ စာက်က္ၾကလိုသူတို႔၏ နားခိုေပ်ာ္ေမြ႔ရာ ေနရာျမတ္ၾကီးလည္း ျဖစ္ေနေပသည္။

  သံလမ္းကို ေက်ာ္ကာ ေက်ာင္း၀ိုင္းကို ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ ေခ်ာေမြ႔ေျဖာင့္ တန္းေနေသာ ေတာရလမ္းေလးက ၾကိဳဆိုလွ်က္ရွိသည္။ ေတာရလမ္းေလးသည္ မက်ယ္၀န္းလွေပမဲ့ သာယာ ေျဖာင့္ျဖဴးေနသည္။ မၾကီးက်ယ္လွေပမဲ့ ေက်ာက္ခဲကေလးတို႔ျဖင့္ ညီညာစြာ ျဖန္႔ခင္းထားသည္။ အ၀င္လမ္းေလး၏ ညာဘက္ျခမ္းတြင္ အမ်ဳိးသားေယာဂီေဆာင္ေလးတို႔ကို စီတန္းစြာ ေဆာက္ လုပ္ထား၏။ ေတာရလမ္းကေလးတို႔၏ တဖက္တခ်က္တို႔တြင္ မန္းက်ည္းပင္တန္း ကၽြန္းပင္တန္း တမာပင္တန္း အုန္းပင္တန္းတို႔က လွပစြာ ျခံရံထားၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီ ၾကာေညာင္းခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ မန္းၾကီးပင္ၾကီးတို႔သည္ အုပ္ဆိုင္းညိဳ႔မိႈင္းကာ စိမ္းစို၍ ေနေပ၏။ ထိုအပင္ၾကီးတို႔အေပၚတြင္ ဗ်ဳိင္း က်ီး မယ္ညိဳ ဆက္ရက္စေသာ ငွက္အေပါင္းတို႔သည္ အသံမ်ဳိးစံု တြန္းက်ဴးၾကလ်က္ ေဘးကင္းလုံျခံဳစြာ ခိုနားေလ့ရွိၾကသည္။

   ဆိတ္ျငိမ္ေအးခ်မ္းလွေသာ ဤေတာရလမ္းေလးသို႔ သူ အၾကိမ္မ်ားစြာ ေလွ်ာက္ခဲ့ဘူးပါသည္။ ဤေတာရလမ္းေလးေပၚတြင္ ႏွစ္ျခိဳက္ခုံမင္စြာ ေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့ဘူးသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ေတာရေက်ာင္း၏ ကိုးႏွစ္ျပည့္ခါစအရြယ္တြင္ သူ ထိုလမ္းေလးေပၚ စတင္ေျခခ်ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာ ရိပ္ေအာက္တြင္ ခိုလႈံေနထိုင္ကာ တစ္လေက်ာ္ၾကာ စာက်က္ခဲ့ရ တရားအားထုပ္ခဲ့ရသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေစာက္ေရွာက္မႈ ခ်ီးေျမွာက္မႈတို႔ေၾကာင့္ သာသနာေတာ္အတြက္ အင္အား မ်ားျပည့္၀ကာ ခြန္အားသစ္မ်ား တိုးပြားခဲ့ရသည္။

   ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေတာရႏွင့္ ေ၀းသြားသည္တိုင္ အခ်ိန္ရသည့္အခါတိုင္း မၾကာခဏ အလည္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ကို ဖူးေမွ်ာ္ရင္း ဆရာေတာ္၏ ေပးကမ္းခ်ီးေျမွာက္မႈတို႔ကို တစ္ေပြ႔တစ္ပိုက္ၾကီး ခံယူခဲ့ရ ေပ်ာ္ရြင္ခဲ့ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္လတန္ၾကာ စာက်က္ရင္း အနား ယူရင္းတို႔ျဖင့္ မၾကာမၾကာ သြားေနျဖစ္ခဲ့သည္။

    ရိုးရွင္းလွေသာ ေတာရလမ္းကေလးသည္ အျမဲပင္ ဆိတ္ျငိမ္ေနပါသည္။ ရင့္က်က္ေနပါသည္။ တည္ျငိမ္ေနပါသည္။တရားအားထုပ္ၾကသူ ေယာဂီသူေတာ္စင္တို႔၏ ၀တ္ျပဳသံ အမွ်ေ၀သံ သာဓုသံ တို႔နွင့္ ပရိယတိၱ သင္ယူေနၾကသူ စာသင္သားတို႔၏ စာက်က္သံဟူေသာ ဆြဲလဲသံေလး တို႔ျဖင့္ ေ၀စည္၍ ေနေပသည္။ ဤလမ္းကေလးေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသူ တိုင္း ေအးခ်မ္းေနၾကပါသည္။

       သူ ေတာရလမ္းကေလးေပၚ စတင္ ေျခခ်မိခဲ့စဥ္က သံဃာ(၁၀)ပါးပင္ မျပည့္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ အျမဲေန ၀ါဆိုသံဃာ(၁၃၀)ေက်ာ္တို႔ျဖင့္ စည္ပင္ေနေပျပီ။ ေတာရ၏ သာသနာေရာင္ ထိန္ထိန္လင္းေနေပျပီ။

     ေတာရတြင္ သူေနခဲ့စဥ္က အခ်ိန္ေလးေတြကို ျပန္လည္၍ အမွတ္ရေနမိသည္။ စာက်က္ေသာသံဃာဟု အခြင့္ေရးေပးကာ ခ်ီးေျမွာက္ထားသျဖင့္ မနက္၀တ္တက္မလိုက္ရ၊ ဆြမ္းခံ မလိုက္ရေပ။ ထိုေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ေစာေစာထျပီး ဂုဏ္ေတာ္ပြား ပရိတ္ ပ႒ာန္းရြက္ကာ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားမ်ားျဖစ္၏။ ယင္းေနာက္ စာက်က္၊ အာရုံဆြမ္းဘုန္းေပး၊ ရွဥ္႔ က်ီးကမ္းတို႔ကို အစာေၾကြး၊ ေက်ာင္း၀န္း သန္႔ရွင္းေရး ေသနာသန၀တ္လုပ္၊ စာက်က္ စသည္ လုပ္ငန္းေကာင္းေလးတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရ၏။ ဆြမ္းကြမ္းအတြက္ လုံး၀ ေၾကာင့္ၾကစိုက္စရာမလိုေပ။ အခ်ိန္တန္၍ ဆြမ္းေက်ာင္း သံေခ်ာင္းေခါက္ပါက ဆြမ္းေက်ာင္းတက္ျပီး ဘုန္းေပးရုံသာ။ ေန႔လည္ပိုင္း တေနခင္းလုံး စာလုပ္ျဖစ္၏။ 

     ညေနခ်မ္းဆည္းဆာအခ်ိန္တြင္ သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ ေစတီေတာ္ၾကီးဘက္သို႔ လမ္းေလွ်ာက္ၾကျပီး ဘုရားဖူးၾက ေလညွင္းခံၾက၏။ အညာေဒသ၏ ထန္းပင္တန္းၾကီးမ်ားႏွင့္ စိမ္းစိမ္းစို႔စို႔ ယာခင္းအလွတို႔ကို ၾကည့္ရႈ႔ခံစားၾကျပီး စိတ္ဓာတ္တို႔ လန္းဆန္းတက္ၾကြၾကရ၏။ က်မၼာေရးကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစခဲ့၏။ ၀တ္တက္သံေခ်ာင္းေခါက္သံ အခ်က္ေပးေသာအခါ ဓမၼာရုံၾကီးေပၚတက္ကာ စုေပါင္း၀တ္တက္ၾကျပီး ဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒကို ခံယူၾကရ၏။ ေရမီးလည္း ျပည့္စုံသျဖင့္ ညပိုင္းစာလုပ္ရသည္မွာ အဆင္ေျပလွေပ၏။ တစ္ေနကုန္ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ အလုပ္ခြင္တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနရသျဖင့္ အကုသိုလ္တို႔ ၀င္ေရာက္ခြင့္ မရဘဲ စိတ္သည္ အျမဲပင္ ၾကည္လင္လန္းဆန္းေနခဲ့ေလ၏။

    နီးလွ်က္နဲ႔ေ၀းခဲ့ရေသာ အျဖစ္တစ္ခုသည္လည္း သူ႔ကိုအျမဲသတိရေစသည္၊ တစ္ခါက သူ႔ထံ ဖုန္းလာသျဖင့္ တည္ေဆာက္ဆဲ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚတက္ကာ ဘုရားကိုေက်ာေပးျပီး ဖုန္းေျပာေန၏။ ယင္းအခ်ိန္က ဖုန္းလိုင္းမ်ားသိပ္မေကာင္းေသး၍ ေစတီေပၚတက္ေျပာမွ ၾကည္လင္စြာ ၾကားရ၏။ ဆရာေတာ္လည္း ေစတီေတာ္ႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ ဗုဒၶါႏုႆႆသတိပြားမ်ားကာ လမ္းေလွ်ာက္ေန၏။ ၄င္းအခ်ိန္တြင္ ေစတီေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ားကြန္႔ျမဴးစပၸါယ္ေနေပျပီ။ ေစတီေတာ္ႏွင့္ အနီးဆံုးတြင္ ရွိေနေသာသူ႔မွာ ေစတီေတာ္ကိုေက်ာေပးထားသျဖင့္ ဖူးျမင္ခြင့္မရဘဲ ကံေကာင္းေသာ ဆရာေတာ္မွာ အားပါးတရ ၾကည္ညိဳခြင့္ရေလ၏။ ဖုန္းဆက္ျပီးရင္ျပင္ေပၚမွ ဆင္းလာေသာသူ႔ကို ဖူးလိုက္ရသလားဟု ၀မ္းသာအားရျဖင့္ ဆရာေတာ္ေမးလာေသာအခါမွ နီးလွ်က္နဲ႔ေ၀းခဲ့ရေသာ သူ႔ကိုယ္သူ မေက်မနပ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ တစ္ဘ၀တစ္ကိုယ္ တစ္ခါမွ မေတြ႔ဘူးေသးေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ားကို အၾကိမ္တစ္ေထာင္မက ၀တ္ခ်ကာ ဖူးျမွင္လိုက္ခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္မိန္႔ဖူးသကဲ့သို႔ ‘မတူ၍ မတူျခင္းသာ’ ဟု ေျဖသိမ့္ရပါေတာ့သည္။

      ေတာရလမ္းကေလးသည္ ေအးခ်မ္းလွ်က္ တည္ျငိမ္လွ်က္ ဆိတ္ျငိမ္လွ်က္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ သူကား ဤလမ္းကေလးႏွင့္ ေ၀း၍ ေနခဲ့ေပျပီ။ 

(၄) 

     သူ႔ဘ၀တြင္ မတူေသာ လမ္းႏွစ္သြယ္ကို ေလွ်ာက္ခဲ့ဘူးပါသည္။ အဓိပတိလမ္းႏွင့္ ေတာရလမ္း။ အပူလမ္းႏွင့္ အေအးလမ္း။ 

    အဓိပတိလမ္းမၾကီးသည္ ပကာသနမ်ားလြမ္းျခဳံထားသျဖင့္ ၾကီးက်ယ္သည္၊လွပသည္၊ ခန္႔ညားသည္၊ ထည္၀ါသည္။ လာေရာက္ၾကသူတို႔ကို မခြဲခ်င္ မခြါခ်င္ေအာင္ ေနာက္ထပ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ လာခ်င္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈအျပည့္ရွိေပသည္။

     ေတာရလမ္းကေလးသည္ ပကာသနမပါ ဓမၼျဖင့္သာ ရစ္ပတ္ထားသျဖင့္ အဓိပတိ လမ္းမၾကီးေလာက္ မၾကီးက်ယ္ပါ၊ မလွပပါ၊ မခန္႔ညားပါ၊ မထည္၀ါပါ။ သမုဒယျဖင့္ ရစ္ပတ္ တြင္ငင္ၾကသူတို႔အတြက္ အခ်ိန္အတန္ၾကာ မလွမ္းခ်င္ၾကေပ။ ေရဆန္ခရီးကို ဆန္တက္လိုသူ တို႔အတြက္ ရဲ့၀ံ့တည္ၾကည္စြာ ေလွ်ာက္ၾကရမည့္ လမ္းကေလး ျဖစ္၏။ 

     မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သူသည္ အဓိပတိလမ္းမၾကီးေပၚ ေက်နပ္စြာ ေလွ်ာက္လ်က္ရွိေပသည္။ အေမွာင္ထဲတြင္ ေရာက္ေနသူသည္ အလင္းေရာင္ကို ေအာက္ေမ့မိသကဲ့သို႔ ေႏြရာသီ သဲကႏၲာရေနပူထဲတြင္ ခရီးပင္ပန္းေနသူသည္ စမ္းေရေအးေလးတစ္ေပါက္ကို တမ္းတမိသကဲ့သို႔ သူလဲ တစ္ရံတစ္ခါ စမ္းေရးေအးေလးတစ္ေပါက္ကို တမ္းတမိေပသည္။ စာဖတ္သူတို႔ေရာ မည့္သည္လမ္းကို ေလွ်ာက္ေနၾကသနည္း။ မိမိတို႔ဘ၀အတြက္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ ကို ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကဖို႔ေတာ့ လိုလိုက္မည္ထင္ပါသည္။ 

( တံတားဦးျမိဳ႔နယ္။ သူငယ္ေတာ္ေတာရ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အတြက္ ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ စာမူျဖစ္ပါသည္။ )
သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU) 
(၂၀-၆-၂၀၁၀)

No comments:

Post a Comment