ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

01/02/2014

ပန္းပ်ိဳးလက္သုိ႔ လြမ္းဆြတ္ခ်ိန္

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 2/01/2014 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips
         သူ လက္တစ္စုံကို အမုန္းၾကီး မုန္းခဲ့သည္။ ထိုလက္တစ္စုံသည္ မၾကာခဏ သူ၏ နားရြက္ကို ဆြဲလိမ္သည္။ ေဒါက္ကနဲျမည္ေအာင္ ေခါင္းကို ေခါက္သည္။ ၾကိမ္လုံးေသးေသးေလး တစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္ကာ တစ္ရႊမ္းရႊမ္းျမည္ေအာင္ ေဆာ္ပေလာ္တီးသည္။ လက္ညိဳးတစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ျပ၍ အၾကိမ္တစ္ရာ ထိုင္ထ လုပ္ခိုင္းသည္။ လက္ညိဳးထိုး ညႊန္ျပ၍ ဒဏ္ထမ္းရန္ ခိုင္းေစသည္။ ထိုလက္တစ္စုံသည္ သူ႔ဘ၀ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွိက္စက္ခဲ့သည္။ သူလို လူငယ္တစ္ေယာက္၏ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို လက္တစ္စုံက တင္းၾကပ္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ သူ႔ဘ၀၏ ရွင္သန္မႈမ်ားသည္ လက္တစ္စုံ၏ ပုံစံခြက္ထဲ၌ အက်ဥ္းက်ခဲ့ရ၏။ 

                      ××××××××××××××××××××××××××××××  


        ၀ါဆို၀ါေခါင္ ေရေဖာင္ေဖာင္အခ်ိန္မို႔ မိုးသည္ သဲသဲမဲမဲ ရြာခ်၏။ မိုးတစ္သိမ့္သိမ့္ ရြာသျဖင့္ ရာသီဥတုမွာ ေအးစိမ့္စိမ့္ ရွိလွသည္။ သကၤန္းထူထူကို ျခဳံကာ အိပ္စက္လို႔ ေကာင္းေနဆဲ..။ နံနက္ခင္း အုံးေမာင္းေခါက္သံသည္ ငွက္ဆိုးထိုးသံပမာ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြတ္ေပၚလာသည္။ သူသိလိုက္ျပီ။ နံနက္ခင္းတိုင္း ျပဳလုပ္ေနၾကျဖစ္သည့္ ၀တ္တက္ တရားထိုင္ရန္ အခ်က္ေပးသံပင္။ မိုးေအးေအးျဖင့္ ေကြးလို႔ ေကာင္းေနဆဲမို႔ ထခ်င္စိတ္ အလ်င္းမရွိ။ ဒီေန႔ေတာ႔ သူ ၀တ္တက္ မလိုက္ဘဲ ေရသာခိုကာ ဆက္အိပ္လိုက္၏။ အိပ္မက္ကေလး ေရးေတးေတးမက္ေနသည္႔အခ်ိန္တြင္ တစ္ရႊမ္းရႊမ္းေဆာ္သည္႔ ၾကိမ္သံသည္ သူ၏ သကၤန္းထူထူေပၚသို႔ အရွိန္ပ်င္းစြာ က်ေရာက္လာ၏။ နာက်င္မႈႏွင့္အတူ အေပၚရုံ ဧကသီသကၤန္းကို အျမန္ဆြဲကာ ၀တ္တက္ေဆာင္သို႔ ေျပးရေတာ့၏။ မေျပးႏုိင္ပါက ဆရာေတာ္၏ ၾကိမ္ေတာ္မဂၤလာမွာ ဖန္ခါခါ လာေပအုံးမည္။ 

       ၀တ္တက္အျပီး အရုဏ္ဆြမ္းဘုန္းေပးရသည္၊ ယင္းေနာက္ ထမင္းဆီ ယစ္ဖုိ႔ပင္ အခ်ိန္မရ။ သံေခ်ာင္းေခါက္ အခ်က္ေပးသံတို႔ႏွင့္အတူ စာက်က္ရသည္။ စာ၀ါတက္ရသည္။ ဆြမ္းခံထြတ္ရသည္။ ဆြမ္းခံျပန္လာလွ်င္ ခဏမွ် အနားယူျပီး ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးရသည္။ ထို႔ေနာက္ ေန႔ခင္းတစ္နာရီ အခ်ိန္ထိ ကိုယ္ပုိင္ နားေနခြင့္ အခ်ိန္ကေလး ရရွိသည္။ ဤသည္ကား သူ႔ဘ၀၏ ေခါက္ရုိးက်ိဳးေနက် ေန႔စဥ္ နံနက္ခင္းပုံစံ ဇယား တစ္ခ်ပ္ပင္ ျဖစ္၏။

          ေန႔ခင္းပိုင္းအခ်ိန္သည္ နံနက္ခင္းလိုပင္ ဘာမွမထူးျခား။ ပုံမွန္ စာ၀ါတက္၊ စာအံေက်ာင္းတက္ တို႔ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေန႔ခင္းပိုင္း အခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ သူေပ်ာ္သည္။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ စာခ်ဘုန္းၾကီးမ်ား စာ၀ါမ်ား ပို႔ခ်ေနၾကသျဖင့္ စာအံေက်ာင္းကို အခ်ိန္ျပည့္ မၾကပ္မတ္ႏုိင္ၾကေပ။ ထိုေၾကာင့္ သူ႔အတြက္ ကာတြန္းစာအုပ္ ဖတ္ခ်ိန္ မ်ားမ်ားရေလ၏။ တစ္ေန႔ ရုပ္ျပကာတြန္းစာအုပ္တစ္အုပ္ကို စူးစိုက္စြာ ဖတ္ေနခိုက္ သူ၏ နားရြက္တစ္ခုလုံး ထူပူသြား၏။ လက္တစ္စုံက သူ၏နားရြက္ကို တင္းက်ပ္စြာ ဆြဲလိမ္ထားသျဖင့္ နာက်င္က်င္ ခံစားရ၏။ စာအံေက်ာင္း လာစစ္ေသာ ဆရာေတာ္၏လက္။ ဆရာေတာ္သည္ ရံခါ၌ စာ၀ါလိုက္ စာသင္သားမ်ားကို စာဆိုခိုင္းထားျပီး ယင္းသို႔ စာအံေက်ာင္းလာစစ္တတ္၏။ ယခုလည္း ဆရာေတာ္ စာအံေက်ာင္းလာစစ္ခိုက္ စာမက်က္ဘဲ ကာတြန္းစာအုပ္ ဖတ္ေနျခင္းကို မိျပန္ေလ၏။ ထုံးစံအတိုင္း ခ်ဥ္ေပါင္ခင္းကို ျမက္ႏႈတ္ရျပီ။ ကာတြန္းစာအုပ္ဖတ္ျခင္းကို စြဲမက္ေသာ သူသည္လည္း အမွတ္မရွိ။ ဆရာေတာ္လစ္လ်င္ လစ္သလို ထပ္ဖတ္၏။ ဖတ္တိုင္းမိ မိတိုင္းဒဏ္ထမ္းရသျဖင့္ ခ်ဥ္ေပါင္ခင္း ျမက္သည္ သူ႔၏ သန္႔ရွင္းမႈျဖင္႔ ေျပာင္သလင္းခါေလေတာ့၏။

            တစ္ခါတစ္ရံ ဆရာေတာ္ စာ၀ါခ်ေနခ်ိန္တြင္ သူတို႔အဖြဲ႔ ဒီပကၤရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထဲသို႔ သြားၾက၏။ ထိုေက်ာင္းမွာ သေဘၤာပင္၊ တရုတ္ဆီးခ်ိဳပင္မ်ား ေပါမ်ားလွျပီး အသီးတို႔မွာလည္း ၀၀ျဖိဳးျဖိဳးျဖင့္ ခ်ိဳျမိွန္လွသည္။ အသီးတို႔ကို တနင့္တစ္ပိုး ခူးယူခဲ့ၾကျပီး ၀မ္းသာအားရ ျပန္လာခိုက္ ဆရာေတာ္ကား ၾကိမ္တစ္ေခ်ာင္းကိုင္ကာ ေက်ာင္းေပါက္၀က ေစာင့္ေနေလျပီ။ သူတို႔ကား အကင္းမပါၾကသျဖင့္ ဆရာေတာ္ ေစာင့္၊ မေစာင့္ကို သတိမထားမိၾက။ အသီးတို႔ႏွင့္တကြ လက္ပူးလက္ၾကပ္ မိသျဖင့္ ၾကိမ္စာမိၾကေတာ့သည္။ 

             ညဘုရား၀တ္တက္ျပီးခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္က သူတို႔အား သျဂိဳၤဟ္သရုပ္ခြဲေပးသည္။ သူတို႔က သျဂိဳၤဟ္ပါဠိကို အရက်က္ကာ အနက္ေက်ေအာင္ လွည့္ထားရျပီး အေမွာင္ထဲတြင္ သရုပ္ခြဲရသည္။ ဆရာေတာ္က လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးတစ္လက္ႏွင့္ ဒုတ္တစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္ထားျပီး ပါဠိကို တစ္ပုိဒ္ခ်င္းဆိုေစကာ သရုပ္ေက်ေအာင္ ခြဲေပးသည္။ ေဆာ့သံၾကားပါက လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး၏ အလင္းေရာင္သည္ အျမန္ေရာက္လာျပီး ေျဖာင္းကနဲဟူေသာ အသံကလဲ ကပ္ပါလာျမဲျဖစ္၏။ စာ၀ါျပီးလ်င္ မေမ့ေစရန္္ ဗလာစာအုပ္ျဖင့္ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္ မွတ္စုျပန္ေရးရ၏။ ဆရာေတာ္စစ္ခ်ိန္ ေရးမျပီးပါက ဒဏ္ထမ္းရသည္။ သရုပ္ခြဲစာ၀ါျပီးသည့္ေနာက္ သျဂိဳၤဟ္ငါးပိုင္းလုံးကို ညတိုင္းပင္ ျပန္ဆိုၾကရသည္။

           သူ၏ အေပ်ာ္ဆုံးေန႔ကား စာမေျဖရေသာ ဥပုထ္ေန႔ ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔တြင္ အျပင္ထြတ္ခြင့္ရသျဖင့္ သူၾကိဳက္ေသာ ေက်ာ္ဟိန္းဇာတ္ကား ၊ ရဲကိုကိုဇာတ္ကားတို႔ကို ဗီဒီယိုရုံ သြားကာ အ၀ၾကည္ခြင့္ရသည္။ စာေမးပြဲ ေ၀းေနသည့္အခ်ိန္ ဥပုထ္ေန႔၌ အျပင္ထြတ္ခြင့္ ေပးေသာ္လည္း စာေမးပြဲနီးလ်င္ကား ဥပုထ္ေန႔ပါ က်က္ၾကရ၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ကလည္း စာေမးပြဲက်မွာ စိုးရိမ္သျဖင့္ အားၾကိဳးမာန္တက္ ၾကိဳးစားၾကေလ၏။ စာေမးပြဲေအာင္ခ်င္စိတ္က ၾကီးစိုးေနသျဖင့္ စာအံေက်ာင္းကို အထူးၾကပ္မတ္ေပးစရာမလိုဘဲ သူ႔တို႔ကိုယ္တိုင္ တက္ကုန္လြင့္ ရႊက္ကုန္ဖြင့္ကာ ေလွာ္ၾကေတာ့၏။

      ရံဖန္ရံခါ သူတို႔ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း စာျပိဳင္ေလ့ရွိၾကသည္။ သရုပ္ခြဲ ျပိဳင္ၾကသကဲ့သို႔ သဒၵါရုပ္တြက္လည္း ျပိဳင္တြက္ၾကသည္။ အဘိဓမၼာဥာဏ္စမ္းတို႔ကို ပေဟဠိပမာ ေမးျမန္းၾကသည္။ က်က္ထားေသာ ပါဠိတို႔ကိုလည္း ျပိဳင္ရြက္ၾကသည္။ တစ္ေန႔ စာျပိဳင္ၾကရင္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးက သူ႔အား နိႆဂၢိပါစိတ္ပါ ရာဇသိကၡာပုဒ္ကို အလြတ္ ရ၊ မရ မုန္႔တစ္ထုပ္ ၀ယ္ေကၽြးစတမ္း ေလာင္းေလ၏။ ရာဇသိကၡာပုဒ္သည္ ရွည္လြန္းသျဖင့္ သူတို႔လို ရွင္ငယ္ေတြအတြက္ အလြယ္တကူ မရတတ္ၾကေပ။ သူကား ညတိုင္းပင္ ယင္းပါဠိကို ျပန္ထားေသာေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းအား အထက္အေငါ႔ မရွိ ရြက္ျပလိုက္၏။ သူငယ္ခ်င္းသည္လည္း ေက်နပ္စြာ မုန္႔တစ္ထုပ္ ၀ယ္ေကၽြးသျဖင့္ ႏွစ္ပါးအတူ စားခဲ့ၾကရ၏။ 

      သူ၏ အပ်ိဳးခံ ပန္းဘ၀က ပုံရိပ္တို႔မွာ လြမ္းလို႔မကုန္ေအာင္ မ်ားျပားလွသည္။ 

    ×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××× 

         သကၠရာဇ္၏ ၾကီးရင့္မႈႏွင့္အတူ သူ လူလားေျမာက္ခဲ့ျပီ။ ဆရာတုိ႔၏ အေမြေကာင္းကို လက္ဆင့္ကာ ဥယ်ာဥ္းမွဴးဘ၀ကို သူ ေက်နပ္စြာ ခံယူထားေလ၏။ တစ္ပတ္လ်င္ႏွစ္ရက္မွ် သူကိုယ္တိုင္ တန္းဆြမ္းေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လိုက္ပါကာ ရပ္ကြက္ထဲ အရုဏ္ဆြမ္းခံ ထြတ္သည္။ စာသင္သားသံဃာ တို႔သည္ ငါးရက္မွ် အရုဏ္ဆြမ္းကို ျဖစ္သလို ဘုန္းေပးရေသာ္လည္း ႏွစ္ရက္မွ် မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ ဘုန္းေပးသုံးေဆာင္ခြင့္ ရသျဖင့္ သူၾကည္ႏူးသည္။

      ေန႔၀ါ ည၀ါ စာ၀ါတို႔ကို မပ်က္ကြက္ေအာင္ သတိထားျပီး သူ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသည္။ စာသင္သားအမ်ားစုမွာ တက္ၾကြစြာ စာလိုက္ၾကသျဖင့္ သူေက်နပ္သည္။ ဆရာနည္းအတိုင္း သျဂိဳလ္ပါဠိကို အလြတ္က်က္ ျပန္ခိုင္းကာ သရုပ္ေက်ေအာင္ ခြဲေပးသည္။ သရုပ္ခြဲျပီး ေက်ညက္ေစရန္အတြက္ ညစဥ္ျပန္ဆိုခိုင္းသည္။ ထိုအခါ စာသင္သားမ်ားကား ညစဥ္ ရြက္ဆိုရန္ ပ်င္းရိၾကသည္။ သံျပိဳင္ရြက္ဆိုၾကသည့္အခါ စိတ္တက္ၾကြမႈ နည္းပါးလွ၏။ တစ္ေန႔လ်င္ သျဂိဳလ္ တစ္ပုိင္းမွ်ေလာက္သာ ျပန္ဆိုခ်င္ျပီး မ်ားမ်ားရြက္ဆိုရန္ စိတ္မပါၾကေပ။ အာဂုံစာ ျပန္ခိုင္းရာ တြင္လည္း ေက်ညက္ေအာင္ မက်က္ခ်င္ၾကေပ။ အေထာက္ကေလးပါမွ ဂါထာတစ္ပုဒ္ ေခ်ာေအာင္ ျပန္ခ်င္ ၾက၏။ အာဂုံရမွ အာဂလူျဖစ္ရန္ အားက်စိတ္ နည္းပါးၾက၏။ ထိုေၾကာင့္ အာဂလူ မ်ားျဖစ္ရန္ ေခ်ာက္တစ္လွည့္ ေျမွာက္တစ္လွည့္ျဖင့္ သူဆြဲေခၚေပးရသည္။ 

       စာအံေက်ာင္းအခ်ိန္၌ စာသင္သားတို႔သည္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာအသီးသီးတြင္ ကိုယ္စီထိုင္လ်က္ စာက်က္ၾကေလ၏။ ေအးခ်မ္းသည့္ ရာသီဥတုမို႔ ျခဳံထည္တို႔ကို ျခဳံထားၾကသည္။ စာလုပ္ျဖစ္ေစရန္ စာအံေက်ာင္းကို အထူးၾကပ္မတ္ျပီး သူ ေစာက္ေရွာက္ျဖစ္သည္။ ထိုတြင္ တခ်ိဳ႔က အားၾကိဳးမာန္တက္ က်က္ၾက၏။ တခ်ိဳ႔က ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ အံၾက၏။ ထိုအထဲ ကိုရင္တစ္ပါးမွာ စာက်က္ေနရင္း ကိုယ္ကို ယိမ္းခါ ယိမ္းခါ လႈပ္ေနေလ၏။ သကၤာမကင္း သျဖင့္ ျခဳံထည္ ျခဳံလႊမ္းထားသည့္ ေခါင္းကို ဖြင့္ၾကည့္ရာ နားက်ပ္ ႏွစ္ခုကို နားမွာတပ္ျပီး အမ္ပီဖိုး စက္ကေလးျဖင့္ သီခ်င္းနားေထာင္ေနေလ၏။ သို႔ျဖင့္ အမ္ပီဖိုးစက္ကို ခဏသိမ္းကာ ဒဏ္ထမ္းခိုင္းျပီး အျပစ္ေပးရေလ၏။ ေန႔ဆြမ္းစားျပီး အနားယူခ်ိန္တြင္ အနားမယူၾကဘဲ အမ္ပီဖိုး စက္ကေလးျဖင့္ ဇာတ္ကားၾကည့္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ဒဏ္ေပးရသည္မွာ အၾကိမ္ၾကိမ္ပင္ ျဖစ္သည္။ တရုတ္ႏုိင္ငံထုတ္ အမ္ပီ ဖိုး၊ အမ္ပီ သရီး စက္ကေလးတို႔မွာ ေစ်းႏႈံးအသင့္သင့္မို႔ စာသင္သား  တို႔အတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖးေရးလက္စြဲ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ 

          ညေနခင္း ဘုရား၀တ္တက္အျပီး တရားထိုင္ခ်ိန္သည္ သူ၏ လက္အေညာင္းရဆုံး အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ တရားထိုင္ ေယာဂီ ေမာင္ရွင္တုိ႔မွာ သမာဓိရ ဧကဂၢတာ က်သျဖင့္ ေခါင္းတစ္ဆတ္ဆတ္ညိမ့္ၾကျပီ။ တစ္ေနကုန္ စာ၀ါ စာအံ စာၾကံၾကရကာ ပင္ပန္းခဲ့သျဖင့္ တရားျဖင့္ ေခ်ာသိပ္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ထိုေၾကာင့္ နားရြက္ကို ဆြဲလိမ္ကာ ခႏၶာကိုယ္ကို ျပန္မတ္ေစရသည္။ ထိန္းမရေအာင္ ငိုက္ေနပါက မတ္တပ္ထေစကာ ရပ္ကမၼ႒ာန္းျဖင့္ မွတ္ခိုင္းရသည္။ ရဟန္းေတာ္တို႔မွာ ျငိမ္သက္စြာ မွတ္ႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ေမာင္ရွင္တို႔မွာမူ အငိုက္သရဖူ ေန႔စဥ္ထူၾကျမဲျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္ သူလည္း ေန႔စဥ္ လက္ေညာင္းရ၏။ စာသင္တုိက္ျဖစ္ေသာ္လည္း ပရိယတ္ကို ပဋိပတ္ျဖင့္ အနားကြက္ထားေသာ ယင္းဆရာ႔နည္းလမ္း အက်င့္ေကာင္းေလးကို သူျမတ္ႏုိးစြာ ကူးယူက်င့္သုံးျဖစ္သည္။ 

        ယခင္ႏွစ္မွ စ၍ အင္တာနက္ဟူေသာ ကြန္ယက္သည္ စာသင္သားေလာကတြင္ ေခတ္စား လာခဲ့၏။ နည္းပညာ၏ တိုးတက္မႈသည္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းတြင္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳသျဖင့္ သူ ၀မ္းေျမာက္စြာ ၾကိဳဆိုမိ၏။ သို႔ေသာ္ အရာရာတိုင္းတြင္ အေကာင္း၊အဆိုး ဒြန္တြဲေနျမဲမို႔ ယင္းအင္တာနက္ေၾကာင့္ သူအား တာ၀န္ပို၍ ပိေစခဲ့သည္။ စာသင္သားတို႔သည္ အင္တာနက္မွတဆင့္ ေဖ့ဘြတ္၊ ဗိုင္ဗာ၊ ဂ်ီေမးလ္၊ ဂ်ီေတာခ္၊ ဗီြဇက္အို၊ စကိုင္းပီ စေသာ လူမူေရးကြန္ယက္တို႔ကို အသုံးျပဳလာၾကသည္။ အမိႏိုင္ငံေတာ္သည္လည္း စနစ္ေျပာင္းျပီမို႔ လက္ကိုင္ဖုန္း၊ ဆင့္ကတ္တို႔ကို တတ္ႏိုင္ေသာေစ်းႏႈန္းတို႔ျဖင့္ ၀ယ္ႏုိင္ၾကျပီ။ ထိုေၾကာင့္ အေထာက္အပံ့ ဒကာ၊ ဒကာမ ေတာင့္တင္းေသာ စာသင္သားတို႔သည္ လက္ကိုင္ဖုန္းကို ၀ယ္ယူကာ အင္တာနက္ကို သုံးစြဲလာၾက၏။ စာအံေက်ာင္းကို ေစာက္ၾကပ္ေသာ ဘုန္းၾကီးလစ္သည္ႏွင့္ ယင္းအင္တာနက္ လူမႈေရးကြန္ယက္တို႔မွ တဆင့္ စာရိုက္၍ျဖစ္ေစ၊ ဖုန္းျဖင့္ေျပာ၍ျဖစ္ေစ လိုင္းေပၚတြင္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ၾကကာ ေပ်ာ္ေမြ႔ၾက၏။ မသိေသး မရေသးေသာ စာတို႔ကို က်ားကုတ္က်ားခဲ သင္ယူၾကိဳးစားျပီး သိရွိ တတ္ေျမာက္ရန္ စိတ္မထက္သန္ႏုိင္ၾကေတာ့ေပ။ ထိုေၾကာင့္ စာအံေက်ာင္းသို႔ ဖုန္းယူမလာရန္ တင္းၾကပ္စြာ စည္းကမ္းထုတ္ရသည္။ ယင္းေနာက္ စာအံေက်ာင္း စာ၀ါတို႔တြင္ ဖုန္းယူလာျခင္း ရွိ မရွိကိုလည္း ေစာင့္ၾကပ္စစ္ေဆးေပးရေလ၏။

      တစ္ရက္က စာသင္သားသီတင္းသုံးေသာ ေက်ာင္းေဆာင္မွ ညည္႔နက္သန္းေခါင္အခ်ိန္ထိ မအိပ္ေသးဘဲ မီးေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ဖြင့္ထားျပီး စကားေျပာသံ သဲ့သဲ့ ၾကားရသည္။ စာေမးပြဲ နီးျပီမို႔ ညည့္နက္သန္းေခါင္ထိ မအိပ္ႏုိင္ေသးဘဲ ၾကိဳးစားၾကဟန္တူသည္။ စာေမးပြဲနီးသျဖင့္ ပို၍ ၾကိဳးစားရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤကဲ့သို႔ ညည္႔နက္အထိ ၾကိဳးစားျခင္းမွာ က်မၼာေရးကို ထိခိုက္ႏုိင္သျဖင့္ တားဆီးရေပမည္။ ထိုေၾကာင့္ သူ ထိုေက်ာင္းေဆာင္ဘက္သို႔ သြားခဲ့သည္။ အေဆာင္ႏွင့္ နီးလာသည့္အခ်ိန္တြင္ အသံကို ပီျပင္စြာ ၾကားရသည္။ အသံကား စာက်က္ေနသည့္အသံမဟုတ္ဘဲ ညဳတုတုျဖင့္ စကားေျပာေနေသာအသံ ျဖစ္ေန၏။ လက္စသတ္ေတာ့ ေမာင္မင္းၾကီးသား လူပ်ိဳေလးကား ဗုိင္ဗာေကာျဖင့္ ခ်စ္တင္းေႏွာေနျခင္း ျဖစ္၏။ နားပန္က်င္းကာ ဖုန္းကိုသိမ္းျပီး ေနာက္ရက္ ဒဏ္လာေတာင္းရန္ အမိန္႔ခ်ရ၏။ မာရ္နတ္၀င္ရန္သေကာဟူေသာ မၾကည္ၾကည့္ျဖင့္ ေမာင္မင္းၾကီးသားက သူ႔ကို ၾကည့္ျပီး အိပ္စက္ေလေတာ့၏။ 

    တစ္ခါတစ္ရံ စာသင္သားတို႔ အခ်င္းခ်င္း ျပိဳင္ေျပာေနၾကေသာ အသံကို နားစြင့္ခဲ့ဘူးသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ငါတို႔ မန္ယူ၊ ငါတို႔ ခ်ယ္ဆီး စသည္ျဖင့္ ေဘာလုံးအသင္း တို႔ျဖင့္ ျပိဳင္ၾက သည္။ ေဘာလုံးသမားနာမည္တို႔ျဖင့္ ျငင္းခုံၾကသည္။ ငါ့ဖုန္းက ဆန္းေဆာင္း ႏုတ္ တူး၊ ႏုတ္ သရီး စသည္ျဖင့္ ကိုင္ေနၾကေသာ ဖုန္းတို႔ျဖင့္လည္း ျပိဳင္ၾကေလ၏။ အေကာင္းၾကိဳက္ေသာ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ေပမို႔ နားလည္စားနာမိေသာ္လည္း သရုပ္ခြဲျပိဳင္၊ ရုပ္တြက္ျပိဳင္ခဲ့ၾကရေသာ သူ႔၏ငယ္ဘ၀ေလးကို နက္နက္ရိႈင္းရိႈ္င္း လြမ္းမိေပသည္။

     သူကိုယ္တိုင္ ပန္းပ်ိဳးလက္ဘ၀ကို ျမတ္ႏုိးစြာ ဆုတ္ကိုင္မိမွ ႏွလုံးသားတြင္ စြဲထင္ခဲ့ေသာ နီတိစကားတို႔ကို မၾကာခဏ သတိရမိေလ၏။ 

      ဆုံးမရာတြင္ ဆုံးမပုံ ဆုံးမနည္း စနစ္က်ရန္ လိုသည္။ ေစတနာပင္ ေကာင္းေသာ္လည္း ေစတနာႏွင့္ မွားလွ်င္ ေ၀ဒနာျဖစ္ရသည္။ ဆုံးမရာတြင္ ေလွ်ာ့လြန္းလွ်င္ ပတ္သည္။ တင္းလြန္းလွ်င္ ျပတ္သည္။ ၀န္ႏွင့္အား ျမားႏွင့္ေလး ဆိုသကဲ့သို႔ အသက္အရြယ္အလိုက္ ကိုက္ညီေအာင္ သတိထားျပီး ဆုံးမရသည္။ ပန္းလိုႏုနယ္ေသာ ကေလးငယ္၏ ျဖဴေသာ ႏုေသာ ႏွလုံးသားေလးကို မိမိေၾကာင့္ မထိခိုက္ေအာင္ သတိထားရသည္။ 

   နီတိ အဆုံးအမတို႔ကို သူ အျမဲသတိထားေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါ သားေကာင္း တစ္ေယာက္၊ ေက်ာက္ေကာင္းတစ္ေစ့၊ ပန္းေကာင္းတစ္ပြင့္။ သီးေကာင္းတစ္ခိုင္၊ သစ္ေကာင္းတစ္ပင္ ျဖစ္ေစရန္ဟူေသာ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ တပည့္တို႔ ေက်ာအေပၚ တစ္ျဗဳန္းျဗဳန္း ေဗ်ာတီးခဲ့မိေလ၏။ ဒီပန္းပ်ိဳးလက္၏ ျပဳျပင္ပ်ိဳးေထာင္ေပးမႈေၾကာင့္ အခ်ိဳ႔ပန္းတို႔မွာ လွပစြာ ပြင့္ခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိဳ႔ ပန္းတို႔မွာလည္း ေျမခ ေၾကြလြင့္ခဲ့ၾကသည္။ လွပစြာ ပြင့္ေသာ ပန္းတို႔ အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္ခဲ့ရသကဲ့သို႔ ေၾကြလြင့္ေသာ ပန္းတို႔အတြက္လည္း ထိရွစြာ နာက်င္ခဲ့ရေလ၏။ ေစတနာေၾကာင့္ ေ၀ဒနာျဖစ္ခဲ့ရေသာ အခ်ိဳ႔ပန္းေလးတို႔အတြက္ ရင္ထဲမွ တလွပ္လွပ္ ခံစားခဲ့ရေလ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သူသည္ ပီတိကိုစားသည့္ ဥယ်ာဥ္းမွဴးဘ၀ကို ေပ်ာ္ေမြ႔စြာ ဆုတ္ကိုင္ထားအုံးမည္မို႔ ပန္းပင္မ်ားစြာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရေပအုံးမည္။

   ××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

        ခုေတာ့ သူ၏လက္တစ္စုံကို အမုန္းၾကီး မုန္းၾကေပမည္။ ထိုလက္တစ္စုံသည္ မၾကာခဏ သူတို႔၏ နားရြက္တို႔ကို ဆြဲလိမ္ခဲ့သည္။ ေဒါက္ကနဲျမည္ေအာင္ ေခါင္းကို ေခါက္ခဲ့သည္။ ၾကိမ္လုံးေသးေသးေလး တစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္ကာ တစ္ရႊမ္းရႊမ္းျမည္ေအာင္ ေဆာ္ပေလာ္တီးခဲ့သည္။ လက္ညိဳး တစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ျပ၍ အၾကိမ္တစ္ရာ ထိုင္ထ လုပ္ခိုင္းခဲ့သည္။ လက္ညိဳးထိုး ညႊန္ျပ၍ ဒဏ္ထမ္းရန္ ခိုင္းေစခဲ့သည္။ ထိုလက္တစ္စုံသည္ သူ႔တို႔ဘ၀ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွိက္စက္ခဲ့သည္။ သူတို႔လို လူငယ္တစ္ေယာက္၏ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို ထိုလက္တစ္စုံက တင္းၾကပ္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ သူ႔တို႔ဘ၀၏ ရွင္သန္မႈမ်ားသည္ လက္တစ္စုံ၏ ပုံစံခြက္ထဲ၌ အက်ဥ္းက်ခဲ့ၾကရ၏။

        ခုေတာ႔ သူ လက္တစ္စုံ၏ တန္ဖိုးကို နက္နဲစြာ နားလည္ခဲ့ျပီ။ မုန္းစရာအေကာင္းဆုံး လက္သည္ ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္မွန္း သိခဲ့ေပျပီ။ နားလည္ သိရွိျခင္းႏွင့္အတူ ပန္းပ်ိဳးလက္ တစ္စုံကို တမ္းတစြာ လြမ္းဆြတ္မိေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ပန္းပ်ိဳးလက္ရွိရာအရပ္ကို မ်က္ႏွာမူျပီး အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါ ဦးခ်ကန္ေတာ့ေနမိေတာ့၏။ 

သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)
31-01-14

(ကေလးျမိဳ႔၊ မဟာ၀ိသုဒၶါရုံတိုက္သစ္၊ ႏွစ္သုံးဆယ္ျပည္႔ အထိမ္းအမွတ္သို႔ ဤစာမူျဖင့္ ပူေဇာ္ပါသည္။) 

No comments:

Post a Comment