ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

19/01/2014

အမွန္မျဖစ္ေသးတဲ့ မွန္တစ္ခ်ပ္

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 1/19/2014 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips
                         
                                  ( ၁ ) 


      အိပ္တန္းထခါစ ဥေဒါင္းပ်ိဳတို႔သည္ အေတာင္ပံဖ်န္႔ကာ ကျပေပ်ာ္ျမဴးလ်က္ အစာရွာထြတ္ရန္ တာစူေနၾက၏။

            ဗာရာဏသီေဆာင္းသည္ ခပ္သိမ့္သိမ့္ေလး ေအးစိမ့္ေနကာ သူ၏ အျဖဴေရာင္ ႏွင္း၀တ္ရုံလႊာျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလုံးကို လႊမ္းျခံဳထား၏။ ေအးစိမ့္စိမ့္ မႈန္၀ါး၀ါး ေဆာင္းႏွင္း၏ ေခၽြးသိပ္မႈႏွင့္ အတူ တကၠသိုလ္ၾကီး တစ္ခုလုံးလည္း အိပ္ေမာက်ေနေလ၏။ ခ်ိဳသာေသာအသံျဖင့္ တြန္ၾကဴးေလ့ရွိေသာ ဥေဒါင္းပ်ိဳ၏ တြန္သံတစ္ခ်က္အဆုံး၀ယ္ တစ္ညလုံး ပိတ္ကာ အိမ္ေမာက်ေနခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္မိန္းတံခါးၾကီးသည္ တစ္ရက္တာအတြက္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေလ၏။ ထိုအခ်ိန္ကား ရြာဦးေက်ာင္းက နံနက္ခင္း တုံးေမာင္းေခါက္ခ်ိန္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ 


            တကၠသိုလ္မိန္းတံခါး ဖြင့္ျပီးသည့္ေနာက္ ျမိဳ႔ထဲမွ က်မၼာေရးလိုက္စားသူတို႔သည္ ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီး၊ ကားၾကီး၊ ကားငယ္ အသြယ္သြယ္တို႔ျဖင့္ တကၠသိုလ္အတြင္းသို႔ အလ်ိဳလ်ိဳ ေရာက္လာၾကသည္။ က်ယ္၀န္းသာယာသည့္ အဓိပတိလမ္းမၾကီး၏ ေဘးဘက္၀န္းရံတို႔တြင္ မိမိ၏ ယာဥ္တို႔ကို ရပ္နားထားခဲ့ၾကကာ တကၠသိုလ္အတြင္း လမ္းေလွ်ာက္ထြတ္ၾက၏။ ႏွင္းမႈန္မကြဲေသး၍ လူလုံးမသဲကြဲေသးသည့္အခ်ိန္တြင္ အိပ္ေမာက်တကၠသိုလ္ၾကီးသည္ ျပန္လည္ႏိႈးထလာသကဲ့သို႔ အိပ္ေမာက် ေက်းငွက္သာရကာတို႔သည္လည္း တြန္က်ဴးသံေပး၍ အစာရန္ထြတ္ရန္ ဟန္ျပင္က်ေလ၏။

         ႏုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားေဆာင္တြင္ ေနထုိင္ရင္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားၾကီး အျဖစ္ အသားက်ေနခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ မိမိသည္လည္း အမ်ားနည္းတူ လမ္းေလွ်ာက္သည့္အက်င့္ကို ျမတ္ႏုိးတတ္ ခဲ့ေပျပီ။ ႏွင္းမကြဲေသးသည့္အခ်ိန္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အိပ္တန္းထစ ေက်းငွက္တို႔၏ အလွကို ခံစားသည္။ အားကစား လိုက္စားသည့္ လူငယ္ေလးတို႔၏ ကစားနည္းမ်ိဳးစုံ တို႔ကို ေငးေမာသည္။ ေယာဂနည္းစနစ္တို႔ကို နည္းမွီကာ က်မၼာေရးေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေလ့ရွိၾကသည့္ လူၾကီးတို႔၏ ေလ့က်င့္ပုံတို႔ကို ေလ့လာ ၾကည့္ရႈသည္။ ဗာရာဏသီေဆာင္းသည္ ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ ေအးသည့္ ေဆာင္း မဟုတ္သျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္လို႔ေကာင္းသည္။ ႏွစ္စဥ္လိုလို အေအးဆုံး အခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ဒီဇင္ဘာ ေနာက္ဆုံးပတ္ႏွင့္ ဇန္န၀ါရီ ပထမပတ္ကာလတို႔ကိုေတာ့ သတိထားကာ ျဖတ္ေက်ာ္ရသည္။ 

   လမ္းေလွ်ာက္ထြတ္ျဖစ္တိုင္း အဓိပတိလမ္းမၾကီးကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အာယုေဗဒ ေဆးဌာနတို႔ႏွင့္ ျပတိုက္၊ ပန္းခ်ီ၊ပန္းပု ဌာနတို႔အၾကား လမ္းမအတိုင္း ခ်ီတက္ကာ ေထာင့္အခ်ိဳးရွိ ဥပေဒ ဌာနၾကီးသို႔ ေရာက္၏။ ထုိမွတဆင့္ အားကစားကြင္း လမ္းမအတိုင္း ဆက္ေလွ်ာက္ကာ ညာဘက္ျခမ္းရွိ ဆန္စကရက္ မဟာဌာန၊ ၀ိဇၨာမဟာဌာနတို႔ကို ေငးေမာျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းခုလတ္တြင္ ေတြ႔ဖန္မ်ား၍ မွတ္မိေနၾကသည့္ မိတ္ေဆြၾကီးတို႔က “ဆြာမိၾကီး ကိုင္ေဆး ဟဲ၊ (ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေနေကာင္းလားဗ်ာ)”ဟု ႏႈတ္ဆက္တတ္၏။ ထိုအခါ မိမိက “ထိေက ၊ ဗဟုသက္ခ်ာဟဲ (အိုေက အမ်ားၾကီး ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ)” ဟု ျပန္ေျဖကာ သူတို႔ႏွင့္ အလႅာပ၊ သလႅာပ အနည္းငယ္ ေျပာေလ့ရွိ၏။ ထို႔ေနာက္ မိတ္ေဆြၾကီးတို႔ကား “အာခ်ာ၊ အာခ်ာ (ေကာင္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္)” ဟု ေျပာဆိုႏႈတ္ဆက္ၾကျပီး လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ၾက၏။ 

      မိမိ၏ ေန႔စဥ္ လမ္းေလွ်ာက္မွတ္တိုင္ အဆုံးကား ၀ိသွ်၀န ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းျဖစ္၏။ ထုိဘုရားေက်ာင္းသို႔ မေရာက္မွီ ရႈပေဗဒ၊ ဓာတုေဗဒ၊ သတၱေဗဒ ဌာနၾကီးတို႔ႏွင့္ စာၾကည့္တုိက္၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးသိပၸံတုိ႔ကို ေက်ာ္ျဖတ္ရ၏။ မိမိသည္ ဘုရားေက်ာင္းေရာက္လွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းေစ်း လက္ဖက္ဆိုင္၌ နံနက္စာအျဖစ္ က်ေရ( လက္ဖက္ရည္)၊ ပဲဟင္း၊ စမူဆာ၊ မိထား (မုန္႔လက္ကြင္း အခ်ိဳ) တို႔ကို စားတတ္၏။ ျပီးလွ်င္ ရုကၡေဗဒ၊ ပထ၀ီ၊ နည္းပညာ၊ ရုပ္ရွင္ရုံ၊ သခ်ၤာသိပၸံ၊ သမိုင္း၊ လူမူေရး သိပၸံပညာ၊ ဟိႏၵီ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဌာနတို႔၏ အၾကား လမ္းမၾကီးအတိုင္း ဆက္ေလွ်ာက္ကာ အေဆာင္ျပန္၏။

          လမ္းေလွ်ာက္သြားသည့္ေနရာတို႔တြင္ အမ်ားအတြက္ ထူးျခားမည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း မိမိအတြက္ ထူးျခားေနသည့္ ေနရာတစ္ေနရာ ရွိေနခဲ့၏။ ထိုေနရာကား ၀ိဇၨာ ႏွင့္ ရႈပေဗဒ ဌာနၾကီးတို႔အၾကား လမ္းသုံးခြ ဆုံသည့္ေနရာျဖစ္၏။ လမ္းသုံးခြ အဆုံ၏ ဘယ္ဘက္ေထာင့္ သရက္ပင္ေအာက္၀ယ္ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းငယ္ေလးတစ္ေဆာင္ကို ေသသပ္စြာ ေဆာက္လုပ္ ပူေဇာ္ထား၏။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ညာဘက္ေထာင့္ရွိ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာက္တြင္မူ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းပိုင္း ေက်ာက္ဆင္းတုကို ပူေဇာ္ထား၏။
 
         ျမတ္ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္မွာ ဦးေခါင္းပုိင္းမွ်သာ ျဖစ္၍ ကိုယ္လက္အဂၤါ မပါရွိေပ။ တစ္ဘက္တြင္ရွိေသာ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းကေလးကဲ့သို႔ အမိုး၊ အကားလည္း ရွိမေနခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္ ေန႔စဥ္ နံနက္တိုင္း ျမတ္ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္ႏွင့္ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းေလးတို႔တြင္ လွပခန္႔ညားသည့္ ပန္းကုံးတစ္ကုံးစီတို႔ကို ပူေဇာ္ထားၾက၏။ ထိုပန္းကုံးျဖင့္ မပ်က္မကြက္ ေန႔စဥ္လိုပင္ ပူေဇာ္ေလ့ရွိသည္။

     လမ္းေလွ်ာက္လာၾကသူအခ်ိဳ႔တို႔သည္ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းေလးကို ၀တ္ျပဳၾကသကဲ့သို႔ ျမတ္ဗုဒၶကိုလည္း ၀တ္ျပဳၾက၏။ မည္သည့္ရုပ္တုအမွတ္ျဖင့္ ၀တ္ျပဳၾကမွန္းမသိေသာ္လည္း နံနက္ခင္းတိုင္း ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းေတာ္ကို ၀တ္ျပဳၾကျပီး ပန္းကုံးတစ္ကုံးျဖင့္လည္း ပူေဇာ္ၾကျမဲျဖစ္၏။ မိမိသည္လည္း ထိုေနရာေရာက္တုိင္း ခဏရပ္ကာ ျမတ္ဗုဒၶကို လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးျဖစ္၏။ ထိုေနရာေလးသည္ မိမိအတြက္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း စိတ္ၾကည္ႏူးရ၊ ကုသိုလ္ရေစသည့္ေနရာေလးပင္ ျဖစ္၏။ ဟိႏၵဴတကၠသိုလ္ၾကီး အလယ္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ခႏၶာကိုယ္မပါေသာ ဦးေခါင္းေတာ္မွ်ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ပူေဇာ္ထားရွိရေလသနည္းဟူသည္မွာ မိမိအတြက္ အေျဖရွာမရေသာ ပုစၦာတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေနခဲ့၏။


                                                          ( ၂ ) 

           ယခုႏွစ္ ဗာရာဏသီ၏ ရာသီဥတုသည္ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေနခဲ့၏။ မိုးတြင္းကမူ ၁၉၇၈-ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း အဆိုးရြားဆုံး ေရၾကီးမႈဟု မွတ္တမ္းတင္ေလာက္ေအာင္ စံခ်ိန္တင္ ေရၾကီးခဲ့၏။ ဂဂၤါျမစ္ေရ လႊမ္းသျဖင့္ ျပည္သူအမ်ား ဒုကၡပြားခဲ့ၾကရ၏။ 

         ေဆာင္ဦးစ၌ မုန္႔တိုင္းမိကာ ေလထန္ျပီး ေလးရက္ဆက္တိုက္ မိုးမ်ား သဲသဲမဲမဲရြာခ်သျဖင့္ သီးႏွံမ်ားပင္ ပ်က္စီးၾက၏။ ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သို႔ အေအးဆုံးရက္မ်ားတြင္ အေအးမပိုဘဲ ဇန္န၀ါရီ ဒုတိယပတ္ေရာက္မွ သုံးရက္ဆက္ မိုးရြာကာ အျငိဳးျဖင့္ ေအးေလေတာ့၏။ ေဆာင္းတြင္းကာလတြင္ မိုးရြာလိုက္ ဆီးႏွင္းမ်ား ေ၀လိုက္ျဖင့္ ေနေရာင္ေပ်ာက္ေသာ ေန႔ရက္မ်ားလည္း မ်ားခဲ့ေပ၏။ 

     ခိုက္ခုိက္တုန္ ေအးေတာ့မွ လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔ သတိရေတာ့၏။ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ဗာရာဏသီေဆာင္းတြင္ ယခုႏွစ္အတြင္း တစ္ခါမွ လမ္းမေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ေပ။ ယခင္က နံနက္ခင္း အိပ္ရာက မႏိႈးခဲ့လွ်င္ ညေနခင္းတြင္ လမ္းေလွ်ာက္တတ္၏။ နံနက္ခင္းအလွႏွင့္ ညေနခင္းအလွတို႔မွာ တမူထူးျခား အနည္းငယ္ ကြဲျပားသလို ထင္၏။ ညေနဆည္းဆာတြင္ လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ား ရွိမေနေသာ္လည္း အတန္းျပီး၍ အေဆာင္ျပန္ၾကေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတို႔ျဖင့္ စည္ကားေန၏။ အိပ္တန္းတက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကေသာ ေက်းငွက္သာရကာတုိ႔၏ အသံတို႔ျဖင့္ ညံစီေန၏။ သစ္ပင္ၾကီးတို႔တြင္ အုပ္စုဖြဲ႔ ေနရာယူရျပီး အနားယူ အိပ္စက္ရန္ျပင္ဆင္ေနၾကေသာ ဥေဒါင္းတုိ႔၏ အလွကား ပို၍ ရႈခ်င္စရာျဖစ္၏။ 

        ယခုႏွစ္မူ မိမိမွာ ေစာေစာထသည့္ အက်င့္ေကာင္းေလး ပ်က္ကြက္သြားျပီျဖစ္၍ နံနက္ေစာေစာ အိပ္ရာထဖို႔ရန္ အေတာ္ပင္ ခက္ခဲေန၏။ အိပ္ရာ၀င္ ေနာက္က်တတ္သျဖင့္ အိပ္ရာထလဲ ေနာက္က်ျမဲျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္ ယခင္ကဲ့သို႔ နံနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္သြားရန္မွာ ခဲယဥ္းလွ၏။ အေအးပိုလွသည့္ ယခုရက္မ်ားအတြင္း တစ္ရက္က ညေနခင္းတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ ၏။ တစ္ေနကုန္ ေနေရာင္မျမင္ရေသာရက္ျဖစ္၍ ညေနခင္း ေန၀င္ဆည္းဆာအလွကိုလည္း ခံစားခြင့္ မရေပ။ ၀န္းက်င္သည္ ျမဴမုန္တို႔ျဖင့္ ေ၀၀ါးေန၏။ ေလွ်ာက္ျမဲလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာရာ ျမတ္ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ သီတင္းသုံးရာ လမ္းသုံးခြဆုံရာ အရပ္ေရာက္မွ ဤေနရာေရာက္တုိင္း လက္အုပ္ခ်ီ ပူေဇာ္ျမဲျဖစ္သည့္ ျမတ္ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ျမတ္ကို သတိရမိေတာ့၏။ 

      ခမ္းလွမ္းလွမ္းမွ လွမ္းၾကည့္ရာ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းေတာ္အား အနီးကပ္လ်က္ ပူေဇာ္ေနသည္ကို သတိထားမိသည္။ မိမိစိတ္၀င္စားသြား၏။ ဤေနရာေရာက္တုိင္း ဤကဲ့သို႔ နီးနီးကပ္ကပ္ျဖင့္ တေလးတစား ရုိရုိေသေသ ပူေဇာ္ေနျခင္းကို မျမင္ခဲ့ဘူးေပ။ ထိုလူငယ္ေလးအား စိတ္ထဲမွ ေလးစားသြား၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္မ်ား ျဖစ္ေလမလား ဟု ေတြးမိသည္။ သူပူေဇာ္အျပီးမွ ျမတ္ဗုဒၶအား သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရာ အျဖစ္မွန္ကို သိရေတာ့၏။ 

       ယခုေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းေတာ္ေနာက္တြင္ အမည္မသိ ကုလားဘုရားပုံေတာ္ေလး သုံးပုံက ေသသပ္စြာ ေနရာယူထားေနေလ၏။ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေညာင္ပင္ၾကီးၾကီးမားမား ေအာက္တြင္ ဘိုးမင္းေခါင္စေသာ ဘုိးေတာ္ပုံေတာ္မ်ား ေနရာယူထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။ ထိုလူငယ္ေလးသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းေတာ္အား ေက်ာ္၍ ကုလားဘုရားပုံေတာ္အား ပန္းျဖင့္ အနီးကပ္ ပူေဇာ္ေနျခင္းျဖစ္ေပ၏။ တစ္ဘက္ရွိ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းတြင္မူ မည္သူပုံေတာ္မွ် တုိးမလာဘဲ ယခင္ကကဲ့သို႔ သန္႔ရွင္းျမဲ သန္႔ရွင္းေနေလ၏။ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္နီးပါးအတြင္းတြင္ အေျပာင္းအလဲေလးမ်ားကား ယင္းကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနခဲ့ေပ၏။ 

                                                   ( ၃ ) 

                  မိမိစိတ္ထဲတြင္ သိပ္မၾကည္လင္သျဖင့္ ယခင္ လမ္းေလွ်ာက္တုိင္း အဆုံး မွတ္တိုင္ ျဖစ္သည့္ ၀ိသွ်၀န ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းသို႔ အေရာက္မသြားေတာ့ဘဲ ျဖတ္လမ္းမွ ခ်ိဳးေကြ႔ကာ အေဆာင္သို႔ ျပန္ခဲ့၏။ ျမတ္ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ေနာက္ နတ္ဘုရားပုံေတာ္ တိုးလာသည့္ ကိစၥသည္ မိမိစိတ္အား ေႏွာက္ၾကဴေစသလိုရွိ၏။ 

    မိမိအေနျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းေတာ္ဟု ယုံၾကည္စြာ မွတ္ထင္ထားေသာ မ်က္ႏွာေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္သည္ အမွန္ပင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဦးေခါင္းေတာ္ေပေလာ..။ ထိုပုစၦာသည္ ယခုခ်ိန္ထိ ေ၀ခြဲ ဆုံးျဖတ္၍ မရေသးသျဖင့္ သံသယတို႔ ရွိေနေသးသည္။ သို႔တစ္ေစ ဤဆင္းတုေတာ္ကို ဖူးျမွင္မိတိုင္း မိမိစိတ္တြင္ ၾကည္ႏူးရသကဲ့သို႔ ပူေဇာ္ၾကေသာ ဘာသာမတူတို႔၏ စိတ္တြင္လည္း သူ႔ အယူအဆျဖင့္သူ ေက်နပ္ေနၾက၏။ ထိုမွတဆင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ပုံေဖာ္ကာ အာရုံျပဳ လြယ္ကူေစရန္ အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ရုပ္တုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ၾကရသည္ဟုေသာ အေတြးကို ေလးနက္စြာ ေတြးမိခဲ့၏။ 

           ေဆာင္းတြင္းအိမ္မက္ကဲ့သို႔ မိမိ၏စိတ္သည္ အာရုံကို ခံစားမႈေၾကာင့္ ဂေယာက္ဂယက္ျဖစ္ေန ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ သဘာ၀တရားတို႔ကား ပုံမွန္အတိုင္း လည္ပတ္ေနၾကေပ၏။ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္လာ ခ်ိန္တြင္ တကၠသိုလ္လမ္းေဘး တစ္ေလွ်ာက္ရွိ သစ္ပင္မ်ိဳးစုံတို႔မွာ စိမ္းစို အုံ႔ဆိုင္းညိဳမိႈင္းေန၏။ ထိုသစ္ပင္တို႔၏ အထက္တြင္ ေက်းငွက္ေပါင္းစုံတုိ႔သည္ အိပ္တန္း၀င္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၾက၏။ သစ္ပင္ၾကီးတို႔၏ အကိုင္း၊ အခက္တို႔တြင္ အုပ္စုလိုက္ အိပ္စက္ အနားယူရန္ ေနရာယူေနၾကေသာ ဥေဒါင္းငွက္တို႔၏ အလွကလည္း ယခင္ႏွစ္မ်ားကဲ့သို႔ လွျမဲတိုင္း လွေနေပ၏။ မိမိမွာသာ….။ 

သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU) 
(၁၉-၁-၁၄)

No comments:

Post a Comment