လြန္ခဲ့သည့္ ၃-ရက္က ေဖ့ဘြတ္ခ္တြင္ ဒကာတစ္ေယာက္က “အေဖရင္းက သမီးကို အဓမၼက်င့္တာေတြ ခဏခဏေတြ႕ေနရလို႕ က်ဴးလြန္တဲ့ အေဖက ဘယ္လို အျပစ္မ်ား က်ေရာက္ႏိုင္ပါသလဲဘုရား၊ ကာေမသုကံထက္ ပိုႏိုင္ပါသလားဘုရား၊ သံသရာငရဲမွာ ဘယ္လိုခံစားရႏိုင္ပါသလဲဘုရား” ဟု ေမးေလွ်ာက္လာပါသည္။
ထိုေမးခြန္းကိုု မိမိလက္လွမ္းမွီေသာ ပိဋကတ္စာအုပ္အခ်ိဳ႔ႏွင့္ အမရပူရ၊ မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ သျဂၤိဳဟ္ဘာသာဋီကာတို႔ကို ဖတ္ရႈကာ ေျဖလိုက္ပါသည္။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ ျပဳက်င့္ျခင္းကို ကာေမသုမိစၦာစာရ ဟုေခၚပါသည္။ ေယာကၤ်ားမ်ားသည္ မိမိ၏ ဇနီးမွတစ္ပါး အျခားပိုင္ဆိုင္သူ အုပ္ထိန္းသူရွိသည့္ မိန္းမတို႔ႏွင့္ ေဖာက္ျပန္လွ်င္၊ ထို႔အတူ မိန္းမသည္လည္း မိမိ၏ ေယာကၤ်ားမွတစ္ပါး အျခားပိုင္ဆိုင္သူ အုပ္ထိန္းသူရွိသည့္ ေယာကၤ်ားတို႔ႏွင့္ ေဖာက္ျပန္လွ်င္ ကာေမသုမိစၦာစာရ ျဖစ္သည္ဟု ေယဘုယ် မွတ္သားထားရပါမည္။
ထိုသို႔ ဆက္ဆံေပ်ာ္ပါးရာတြင္-
(၁) မသြားလာထုိက္ေသာ မိန္းမ- ေယာကၤ်ားျဖစ္ျခင္း။
(၂) ထို မသြားလာထိုက္ေသာ မိန္းမ-ေယာကၤ်ား၌ မွီ၀ဲေသာလိုေသာ စိတ္ရွိျခင္း။
(၃) မွီ၀ဲမႈ လု႔ံလျပဳျခင္း။
(၄) မဂ္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံျခင္းကို သာယာျခင္း။
ဟူေသာ အဂၤါေလးပါးစုံမွ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ေျမာက္ပါသည္။
ထိုတြင္ မဂ္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံဆိုရာ၌ ပါးစပ္၊ က်င္ငယ္ေပါက္၊ က်င္ၾကီးေပါက္ သုံးခုတို႔တြင္ တစ္ခုခု၌ ဆက္ဆံပါက ကံေျမာက္၏။
ထိုတြင္ မသြားလာထုိက္ေသာ မိန္းမ (၂၀)တို႔မ
(၁) မာတုရကၡိတ - မိခင္ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၂) ပိတုရကၡိတ - ဖခင္ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၃) မာတုပိတုရကၡိတ - မိဘႏွစ္ပါး ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ
(၄) ဘာတုရကၡိတ - ေမာင္ၾကီးေမာင္ငယ္ ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၅) ဘဂိနီရကၡိတ - အစ္မ၊ ညီမ ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၆) ဉာတိရကၡိတ - ေသြးသားေတာ္စပ္သူ ေဆြမ်ိဳး ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၇) ေဂါတၱရကၡိတ - အမိ်ဳးအႏြယ္တူ လူတို႔က ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၈) ဓမၼရကၡိတ - တရားက်င့္ေဖာ္ခ်င္း ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
ဤရွစ္ေယာက္ေသာ မိန္းမတို႔သည္ မိမိကာမကို မိမိပိုင္ဆိုင္သည့္အတြက္ မိမိကာမကို သူတစ္ပါးအား ေပးေသာ္လည္း ကာေမသုကံမျဖစ္။ မိဘစသည္တို႔ ေစာက္ေရွာက္ဆိုေသာ္လည္း မေစာ္ကားႏုိင္ရုံသာ ေစာက္ေရွာက္ျခင္းျဖစ္၏။ ကာမကို မပိုင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လြန္ၾကဴးၾကရာတြင္ မိန္းမမွာ ကာေမသု မျဖစ္၊ ေယာကၤ်ားကား ကာေမသုကံ ျဖစ္သည္။ မိန္းမအား ကာေမသုကံ မထိုက္ေသာ္လည္း အရွက္ကြဲျခင္း အက်ိဳးနဲျခင္း ဟူေသာ အျပစ္ကား ကာေမသုအျပစ္ထက္ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းရုံသာမက ပူပန္စိတ္ျဖင့္ အပါယ္သြားရမည္မွာ ေသခ်ာေန၏။
(၉)သာရကၡ -ကိုယ္၀န္ကတည္းက မွတ္သားသိမ္းဆည္းခံရေသာ မိန္းမ၊ (လက္မထပ္ေသးေသာ္လည္း ေစ့စပ္ထားျပီးေသာ မိန္းမ။)
(၁၀) သပရိဒ႑ - ဤ မိန္းမကို သြားလာလွ်င္ ဒဏ္သင့္ေစဟုမင္းမိန္႔ ထုတ္ခံရေသာ မိန္းမ
(၁၁) ဓနကၠီတ- ဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ယူေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၂) ဆႏၵ၀ါသိနီ- အလိုတူ၍ ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၃) ေဘာဂ၀ါသိနီ- ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္ေပး၍ ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၄) ပဋ၀ါသိနီ- အ၀တ္အထည္ေပး၍ ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၅) ၾသဒပတၱကိနီ- ေရခြက္၌ လက္ဆံုႏိႈက္၍ လက္ထပ္ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၆) ၾသဘဋစုမၺဋာ- ထင္းေခြေရခတ္ လုပ္ကိုင္ရေသာ အမ်ိဳးသမီးအား ယင္းအလုပ္တို႔ကို မလုပ္ေစေတာ႔ဘဲ ေခါင္းမွေခါင္းခုကို ခ်ေစ၍ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၇) ဒါသီ- ကၽြန္လည္းဟုတ္ ၊ မယားလည္းဟုတ္ေသာ မိန္းမ၊
(၁၈) ကမၼကာရီ - အလုပ္သမားလည္းဟုတ္၊ မယားလည္းဟုတ္ေသာ မိန္းမ၊
(၁၉) ဓဇာဟဋာ- သုဥ့္ပန္းအမ်ိဳးသမီးအား မယားအျဖစ္သို႔ ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၂၀) မုဟုတၱိကာ- ေခတၱငွားရမ္း ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ။
ထို (၁၂) ေယာက္တို႔၌ လြန္ၾကဴးလွ်င္ ေယာကၤ်ားေရာ မိန္းမပါ ကာေမသု မိစၦာစာရကံေျမာက္သည္။ ေယာက်ၤားအတြက္ မိမိ၏မယားမွ တစ္ပါး အထက္ပါ မိန္းမ (၂၀)လုံးတြင္ ကာေမသုကံေျမာက္သည္။
မိမိ၏ ဇနီးပင္ ျဖစ္လင့္ေသာ္လည္း
(၁) မိမိမိန္းမ၏ ကိုယ္၀န္အလြန္ရင့္ေသာအခါ၊
(၂)မိဘဆရာလူမ်ားတို႔ ျမင္ရသျဖင့္ မသင့္ေတာ္သည့္ေနရာ၊
(၃) က်င့္ရိုးမဟုတ္ဘဲ ဆန္းျပားေသာနည္းျဖင့္ လြဲမွားစြာျပဳက်င့္ေသာအခါ၊
(၄) ေဆး၀ါးသုံးျပီး ရွိျမဲအဂၤါထက္ လြန္ေသာအခါ၊
ထိုအခါတို႔တြင္ ကာေမသုကံ ထုိက္သည္ဟု ရွင္းျပၾကသည္။
ကာေမသုမိစၦာစာရ က်ဴးလြန္ျခင္း၏ အျပစ္မ်ား-
(၁) မလိုမုန္းထားသူ ေပါမ်ားျခင္း၊
(၂) မုန္းရုံမက ရန္သူလည္းမ်ားျခင္း၊
(၃) လာဘ္ပစၥည္းမ်ား ရွားပါးတိတ္ဆိတ္ျခင္း၊
(၄) ခ်မ္းသာမွ ကင္းဆိတ္ျခင္း၊
(၅)မိန္းမျဖစ္ရျခင္း၊
(၆) မိန္းမမဟုတ္၊ ေယာကၤ်ားမဟုတ္ ပ႑ဳက္ျဖစ္ရျခင္း၊
(၇) ေယာက်ၤားျဖစ္လွ်င္လည္း အမ်ိဳးယုတ္၌ ျဖစ္ရျခင္း၊
(၈)မ်က္ႏွာပ်က္၍ အရွက္ကြဲရတတ္ျခင္း၊
(၉)အဂၤါလကၡဏာ ဣေျႏၵတို႔ ယြင္းခ်ိဳ႔ေသးသိမ္ျခင္း၊
(၁၀)စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက အားၾကီးရျခင္း၊
(၁၁)ခ်စ္သူႏွင့္ ေကြကြင္းကြဲကြာရျခင္း၊
ဤျပခဲ့ေသာအျပစ္တို႔သည္ ၀ဋ္လိုက္ေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ရာဘ၀၌ ေတြ႔ၾကဳံရ တတ္ေသာ အျပစ္မ်ားသာတည္း။ ထိုအျပစ္မ်ားအျပင္ ငရဲ၌လည္း ျဖစ္ၾကရေသး၏။ ေယာကၤ်ားျဖစ္ျပန္ရင္ လည္း ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ တည္ျငိမ္မႈမရွိဘဲ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ကဲ့သို႔ ဟိုစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္ျဖင့္ ေနထိုင္ရသူသည္ ကာေမသု၏ ဆိုးက်ိဳး ပင္ျဖစ္သည္။
ကာေမသု မိစၧာစာရကံ၏ အက်ိဳးရင္း, အက်ိဳးဆက္တုိ႔ကို အ႒ကထာထိုထိုမွ ထုတ္ႏုတ္၍ သုေတသန သ႐ုပ္ျပ အဘိဓာန္တြင္ `ကာေမသုကံ က်ိဳးျပစ္ဒဏ္ ထိမွန္ ၁၅ပါး´ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အျပစ္ ၁၅-ပါး ျပပါသည္။
ထို ၁၅-ပါးမွာ -
၁။ အပါယ္ေလးပါး လားရျခင္း၊
၂။ မိန္းမ,ပ႑ဳက္ျဖစ္ရျခင္း၊
၃။ ရန္သူႏွင့္ေတြ႕ရျခင္း၊
၄။ လူအမ်ားမုန္းျခင္း၊
၅။ အစား အေသာက္, အ၀တ္ အထည္, အိပ္ရာေနရာ ရခဲျခင္း၊
၆။ ဆင္းဆင္း ရဲရဲ အိပ္ရ, ႏိုးရျခင္း၊
၇။ အမ်က္ ေဒါသႀကီးျခင္း၊
၈။ ေလာကုတၱရာတရား မရႏုိင္ျခင္း၊
၉။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္ျပဳန္းရျခင္း၊
၁၀။ ယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ခံရျခင္း၊
၁၁။ ေဘးေတြ႕ရျခင္း၊
၁၂။ ယံုမွား သံသယမ်ားျခင္း၊
၁၃။ ခ်စ္သူတို႔ႏွင့္ ခဲြေနရျခင္း၊
၁၄။ အသက္တိုျခင္း၊
၁၅။ ဆင္းရဲႀကီးစြာ ေတြ႕ရျခင္း၊ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိကာေမသုမိစၦာစာရကံသည္ သီလမရွိသူကို က်ဴးလြန္ျခင္းထက္ သီလရွိသူကို က်ဴးလြန္းျခင္းက သာ၍ အျပစ္ၾကီးသည္။ နႏၵလုလင္သည္ ဥပၸလ၀ဏ္ ရဟႏၱာမကို က်ဴးလြန္မိ၍ ခ်က္ခ်င္း အ၀ီစိငရဲ၌ က်ရ၏။
ဒကာေတာ္ သိလိုေသာ သမီးရင္းကို ဖခင္က က်ဴးလြန္ရာ၌ သမီးကို မိခင္က တစ္ဖက္တစ္လမ္း ေစာက္ေရွာက္လ်က္ရွိေသးလွ်င္ ဖခင္အား ကာေမသုမိစၦာစာရ ျဖစ္သည္။ မိခင္မရွိေသာ္လည္းေကာင္း, သုိ႔မဟုတ္ မေစာက္ေရွာက္ဘဲ ထားေသာ္ လည္းေကာင္း ကာေမသု မျဖစ္။ သို႔ေသာ္ ေစတနာကား ယုတ္မာလွေခ်၏။ မိခင္မရွိ၍ အျခားညီအကို ေမာင္ႏွမ ေဆြမ်ိဳး မ်ားက ေစာက္ေရွာက္ႏုိင္ေသာ္လည္း အဖအိမ္မွာ ေနလွ်င္ အဖ၏ အေစာက္အေရွာက္က လိုရင္းျဖစ္သည္။ အေစာက္အေရွာက္တစ္မ်ိဳးရွိေနလွ်င္ အျခားတစ္မ်ိဳးက အေစာက္အေရွာက္မျဖစ္ႏုိင္။ အကယ္၍ အေဖႏွင့္ အတူမေနဘဲ အမ စသည္တို႔ အေစာက္အေရွာက္ခံေနသူ၊ သီလရွင္ျဖစ္၍ ဓမၼရကၡိတျဖစ္ေနသူကို အေဖက က်ဴလြန္းပါက ကာေမသုမိစၦာစာရျဖစ္သည္။
သီလဟူသည္ စာရိတၱသီလ-လိုက္နာရမည့္သီလ၊ ၀ါရိတၱသီလ- ေရွာင္ၾကည္ရမည့္သီလ ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားသည့္ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္တြင္ မိဘက်င့္၀တ္တို႔ကို ျပဆိုျပီးျဖစ္ သည့္အတြက္ ယင္းက်င့္၀တ္တို႔ကို မိဘမ်ား မျဖစ္မေနလိုက္နာၾကရပါမည္။ အဖသည္ သမီးအေပၚ၌ က်င့္ရမည့္ ၀တၱရားကို မက်င့္ဘဲ ဇနီးအေပၚက်င့္သကဲ့သုိ႔ က်င့္ေနပါက ေလာက၀တ္ ေဖာက္ျပန္ေန သျဖင့္ ေစတနာ ယုတ္မာလွေပသည္။ လြန္က်ဴးျပီးေနာက္ သမီးရင္းဟူေသာ အသိျဖင့္ ပူပန္ေနမည္သာျဖစ္၍ အခ်ိဳ႔စည္းကမ္းအရ ကာေမသုမွ လြတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အပါယ္သြားရမည္ မွာ ေသခ်ာေပသည္။
အျပစ္ဟူသည္ ေလာကအျပစ္ ပညတ္အျပစ္ ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာတြင္ အခ်ိဳ႔ေသာအရာတို႔သည္ ပညတ္ခ်က္အားျဖင့္ အျပစ္ မေျမာက္ႏုိင္ေသာ္လည္း ေလာက၀တ္အားျဖင့္ ၾကီးေလေသာ အျပစ္ျဖစ္သျဖင့္ လိုက္နာေစာင့္ထိန္းၾကရေပမည္။ ဘုရားရွင္ ေခတ္တြင္လည္း သားရဟန္းႏွင့္ အေမ ရဟန္းမတို႔ အတူေန တရားအားထုတ္ၾကရာ အခ်င္းခ်င္းတတ္မက္မႈေၾကာင့္ သိကၡာမက်ဘဲ လြန္က်ဴးမိၾကေၾကာင္း အဂုၤတၱိဳရ္ မာတာပုတၱသုတ္တြင္ ေတြ႔ရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ကာမဂုဏ္၏ အျပစ္တို႔ကို မ်ားစြာ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔အေနျဖင့္ ဣမသိၼံ ေလာေက ကာမသဒိသံ ဗႏၶနံ နတၳိ- ဤေလာက၌ ကာမႏွင့္တူေသာ ေႏွာင္ဖြဲ႔ျခင္းမည္သည္ မရွိဟူေသာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာကို သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကကာ မျဖစ္သင့္ေသာ မွားယြင္းမႈမ်ား မျဖစ္ေစရန္အတြက္ ေစာင့္ထိမ္းၾကရေပမည္။
သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)
(၂၁-၀၅-၁၃)
No comments:
Post a Comment