ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

02/03/2013

ေလာကလြန္က်င့္စဥ္

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 3/02/2013 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips
     ပြင့္ေတာ္ မူၾကသည့္ ဘုရားရွင္တိုင္း ဗာရာဏသီ မိဂဒါ၀ုန္၀ယ္ ဓမၼစၾကာတရားဦးကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ ထိုတရားဦးတြင္ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ- ကာမခ်မ္းသာကို ခံစားေပ်ာ္ပါးျခင္း၊ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ-မိမိကိုယ္ မိမိ ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္ အားထုတ္ျခင္း ဟူေသာ အစြန္းေရာက္ အက်င့္မွား လမ္းစဥ္ႏွစ္ သြယ္တို႔ကို စြန္႔ပယ္ကာ မဇၩိမ ပဋိပဒါ- အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို က်င့္ၾကံရန္ ညႊန္ၾကားခဲ့ေပသည္။ 

      ခႏၶာကိုယ္ကို ျပင္းထန္စြာ ဒုကၡေပးလ်က္ က်င့္ၾကံေသာ အတၱကိလမထ က်င့္စဥ္သည္ ျမတ္ဗုဒၶ ေခတ္ကတဲက အိႏၵိယတြင္ ေရပန္းစားခဲ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားေလာင္းသည္ပင္ ပဲျပဳတ္ေရ လက္တဆြမ္းမွ်ကိုသာ သုံးေဆာင္၍ အစားအစာတို႔ကို ျဖတ္ေတာက္ကာ ေျခာက္ႏွစ္တိတိ က်င့္ၾကံခဲ့ေလ၏။ အက်င့္မွားတို႔ကို ျပဳျပင္ျပီးေနာက္မွသာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ 


          ေရွးေခတ္ကတဲက ယုံၾကည္ခဲ့ေသာ ယင္းယဥ္ေက်းမႈေဟာင္းသည္ မဇၩိမသား တို႔အား ယခုအခ်ိန္ထိ အျမစ္တြယ္ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္က်င့္သုံးေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္ေပ ၏။  ျပီးခဲ့သည့္ရက္မ်ားအတြင္းက အလဟာဗာဒ္ျမိဳ႔၊ ဂဂၤါ-ယမုနာဆုံစည္းရာ ျမစ္ဆုံ၌ မဟာ ကုမ္ေမလာ(Maha Kumbh mela) ေရခ်ိဳးပြဲေတာ္ကို ၅၅-ၾကာ က်င္းပျပီးစီးခဲ့ေလ၏။ ထိုပြဲေတာ္မွ အျပန္ ေရခ်ိဳးလာသူ အခ်ိဳ႔တို႔သည္ ဗာရာဏသီျမိဳ႔သို႔ ဆက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဗာရာဏသီ၊ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းေဘးတစ္၀ိုက္တြင္ သွ်ီ၀ဘုရား ေနခဲ့ဘူးသျဖင့္ ဆက္လက္ ပူေဇာ္ဖို႔ ေရာက္လာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ 

                                              ဂဂၤါျမစ္ကို ပူေဇာ္ေနသူမ်ား     
            ပူေဇာ္လာေရာက္ၾကသူတို႔သည္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္ ပလတ္စတစ္ အရြက္အကာမိုး ရြက္ဖ်ဥ္တဲေလးမ်ားကို စီတန္းကာ ေဆာက္လုပ္ထားၾကသည္။ ထိုမ႑ပ္ငယ္ေလးမ်ား ထဲတြင္ ဆာဒူးၾကီးတို႔သည္ ထင္းမီးကို အျမဲဖိုထား၍ မႏၱန္မ်ားရြက္ဖတ္ကာ ဂဂၤါျမစ္ႏွင့္ နတ္ဘုရားကို ပူေဇာ္ၾကသည္။ ဆာဒူၾကီး အမ်ားစုသည္ အ၀တ္မ၀တ္ၾကဘဲ ဂဂၤါျမစ္ေရခ်ိဳးျပီး တစ္ကိုယ္လုံးကို ျပာျဖင့္လိမ္းက်ံထားၾကသည္။ ေခါင္းက ဆံပင္တို႔ကို ရစ္ပတ္မ်ားစြာ က်စ္ထားၾကျပီး ပန္းမ်ား၊ ပုတီးကုန္းၾကီးမ်ားကို ျပြတ္သိပ္စြာ ပန္ဆင္ထားၾကသည္။

       မ်ားျပားလွစြာေသာ ဆာဒူၾကီးတို႔သည္ ယုံၾကည္မႈ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ျဖင့္ အ၀တ္မ၀တ္ၾကဘဲ ကိုယ္တုံးလုံးတည္း ေနထိုင္လ်က္ တစ္ေနကုန္ ပူေဇာ္ၾကေလ၏။ လာေရာက္ၾကသူ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တုိ႔က ထိုမ႑ပ္ငယ္မ်ားကို တစ္ခုျပီး တစ္ခု လွည့္လည္ကာ တတ္ႏိုင္သမွ် အလွဴေငြ ထည့္၀င္၍ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ထိုအခါ ကိုယ္တုံးလုံး ဆာဒူးၾကီးတို႔က အသင့္ပူေဇာ္ထားေသာ ထင္းမီးဖိုမွ ျပာျဖင့္ လာေရာက္ၾကသူတို႔၏ ႏွဖူးကို တုိ႔ေပးကာ ဆုေတာင္းေပးၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိ၏ ငယ္ပါ အဂၤါကို ၀ါးလုံးေလးျဖင့္ ခပ္တင္းတင္း ရက္ပတ္ျပ၍ ပူေဇာ္ဟန္ျဖင့္ ဂုဏ္ယူစြာ ကျပေလ၏။ ယိုသူမရွက္ ျမင္သူရွက္ၾကရသည္ကေတာ့ ေသခ်ာလွ၏။ အခ်ိဳ႔သူတို႔က လက္အုပ္ခ်ီျပီး ဂဂၤါျမစ္ေရထဲတြင္ ထိုင္ထလုပ္လ်က္ ဂဂၤါျမစ္ကို ပူေဇာ္ကာ မေကာင္းမႈကို ေမွ်ာၾက၏။ မတ္လ ၇-ရက္မွ ၁၂ ရက္ေန႔ထိ ယဇ္မီးပူေဇာ္ပြဲကို ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ ျပဳလုပ္အုံးမည္ဟု ေၾကျငာထားရသည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရသည္။

                                                မီးျဖင့္ပူေဇာ္ေနသည့္ ဆာဒူးၾကီး     
         ျမတ္ဗုဒၶသည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ က်င့္စဥ္ကို မ်ားစြာ ကဲ့ရဲ့ေပ၏။ အခါတစ္ပါး ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အ၀တ္မပါဘဲလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ “အရွင္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ အလုိနည္းျခင္း ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း ေခါင္းပါးျခင္း ကိေလသာကုိ ခါထုတ္ျခင္း ၾကည္ညဳိဖြယ္ကုိေဆာင္ျခင္း ကိေလသာကုိ ဖ်က္ဆီးျခင္း လုံ႔လကုိ အားထုတ္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူေလ့ရွိ၏။

           အရွင္ဘုရား ဤအ၀တ္မ၀တ္ဘဲေနေသာအက်င့္သည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္း ျဖင့္ အလုိနည္းျခင္းငွါ ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္းငွါ ေခါင္းပါးျခင္းငွါ ကိေလသာကုိ ခါထုတ္ျခင္းငွါ ၾကည္ညဳိဖြယ္ကုိ ေဆာင္ျခင္းငွါ ကိေလသာကုိ ဖ်က္ဆီးျခင္းငွါ လုံ႔လကုိ အားထုတ္ျခင္းငွါ ျဖစ္ပါ၏။ 
       အရွင္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အား အ၀တ္မ၀တ္ ေသာအက်င့္ကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါေလာ့”ဟု ေလွ်ာက္၏။ 

          ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ “မဂ္ဖုိလ္မွ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား ဤအမႈ သည္ ရဟန္းတို႔အား မေလ်ာ္ကန္ မေလ်ာက္ပတ္၊ ရဟန္းတို႔၏ အျပဳအမူမဟုတ္၊ မျပဳသင့္။ မဂ္ဖုိလ္မမွီး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား သင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ တိတၳိတို႔ ေဆာက္တည္အပ္ေသာ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ ဘိသနည္း။ မဂ္ဖုိလ္မွ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား ဤ(သင္ျပဳမိေသာအမႈ)သည္ မၾကည္ ညဳိေသးေသာ သူတို႔အား ၾကည္ညဳိေစျခင္းငွါ၊ ၾကည္ညိဳျပီးသူတို႔အား ၾကည္ညိဳတိုးပြားေစျခင္းငွါ မျဖစ္စသည္ျဖင့္ ကဲ့ရဲ့ေတာ္မူ၍ တရားစကားကုိ ေဟာေတာ္မူၿပီးလွ်င္ တိတၳိတို႔ေဆာက္ တည္အပ္ေသာ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ အက်င့္ကုိ မေဆာက္တည္ရ၊ ေဆာက္တည္ေသာ ရဟန္းအား ထုလႅစဥ္းအာပတ္ သင့္၏ ဟု ပညတ္ေတာ္မူေလ၏။(မဟာ၀ါ-၄၂၁) 

          တစ္ဖန္ စူဠ၀ါ ပါဠိေတာ္တြင္ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ ရဟန္းသည္ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ ရဟန္းကို ရွိမခိုးရ၊ အ၀တ္မ၀တ္ဘဲ အလွဴမခံရ၊ ဆြမ္း ေဘာဇဥ္ မသုံးရ၊ အ၀တ္မ၀တ္ဘဲ ထိုအမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ပါက ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏ဟု ပညတ္ေတာ္မူေလ၏။ (ႏွာ-၂၅၈) 

         ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္တြင္ မိုးေရခံ သကၤန္း ေဟာင္းႏြမ္းသျဖင့္ အ၀တ္မ၀တ္ဘဲ မိုးေရခ်ိဳးၾကေသာ ဆဗၺဂၢီ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို မ်ားစြာ ကဲ့ရဲ့ေတာ္မူေလ၏။ ယင္းေနာက္ မိုးေရခံသကၤန္း ရွာမွီးရမည္အခါ၊ ၀တ္ရမည့္အခါ တို႔ကို ပညတ္ေတာ္မူ၏။ (ႏွာ-၃၆၄) 

       တစ္ရံေရာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထူလုဇနပုဒ္ ဥတၱရကာနိဂုံးသို႔ ေနာက္လိုက္ရဟန္း လိစၦ၀ီမင္းသား သုနကၡတ္ႏွင့္ အတူ ဆြမ္းခံ၀င္ေလ၏။ ထိုအခါ သုနကၡတၱ ရဟန္းသည္ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ ေကာရကၡတၱိယ တကၠတြန္း၏ ေခြးကဲ့သို ေလးဖက္ေထာက္သြားျခင္း၊ ျပာပုံဖို ခေနာက္ေနရာ၌သာ ၀ပ္ျခင္း၊ ေခြးလိုစားျခင္း ၊ ေခြးလိုေဟာင္ျခင္း စသည္တို႔ကို ျမင္ရာတြင္ ထိုတကၠတြန္းကို မ်ားစြာ အထင္ၾကီး ေလးစားေလေတာ့၏။ 

    ထိုအခါ သုနကၡတၱရဟန္း၏ စိတ္အၾကံကိုသိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုရဟန္းကို သာကီ၀င္မင္းသား ဘုရားရွင္၏ တပည့္သားရဟန္းျဖစ္လ်က္ သာသနာပ မိစၦာအယူကို အထင္ၾကီးရမည္လား-ဟု ကဲ့ရဲ့ေတာ္မူေလ၏။ ထိုရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို အဘယ္ေၾကာင့္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ၀န္တုိရပါသနည္းဟု စြတ္စြဲေလ၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က “ မဂ္ဖိုလ္မမွီး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာကၤ်ား ငါသည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ၀န္မတို ၊ စင္စစ္ သင့္အား ဤယုတ္မာေသာ အယူမွားသည္ ျဖစ္ေပၚေန၏။ ထိုအယူကို စြန္႔ေလာ့။ သင့္အား ၾကာျမင့္စြာ အစီးအပြားမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ မျဖစ္ေစလင့္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ (ပါထိက၀ဂၢ ႏွာ-၄) 

       ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္ ေဒ၀ဒဟသုတ္တြင္ အ၀တ္မ၀တ္သည့္ တကၠတြန္းမ်ားကို ရည္ညႊန္းေတာ္မူကာ “ အို- ရဟန္းတို႔ သတၱ၀ါတို႔သည္ ျဗဟၼာ( တန္ခိုးေတာ္ရွင္)၏ ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္သာ ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္းတို႔ကို ခံစားရပါက ဤအ၀တ္မ၀တ္သည့္ တကၠတြန္းမ်ားကို ယုတ္မာ ဆိုးညစ္သည့္ ျဗဟၼာ (တန္ခိုးရွင္)က ဖန္ဆင္းသည္ အမွန္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္”ဟု   ေ၀ဖန္ေထာက္ျပေတာ္မူေလသည္။ ( ႏွာ-၃၁)

                                          ဆာဒူးၾကီးတို႔ႏွင့္ အမွတ္တရ            
     ထိုစာေပတို႔ကို ေထာက္ဆပါက အ၀တ္မ၀တ္သည့္ အက်င့္ကို ဘုရားရွင္ ကဲ့ရဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားလွေပသည္။ ဇာတ္စနစ္စြဲ ျပင္းထန္းလွေသာ မဇၩိမသားတို႔သည္ ထိုအက်င့္ကို ယုံၾကည္စြာ က်င့္သုံးေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္ေပ၏။ ငယ္စဥ္ ပိဋကတ္စာေပတုိ႔ကို သင္ယူခဲ့ရစဥ္အခ်ိန္က စာေပတို႔သည္ ဒ႑ာရီ စာေပတို႔ကို သင္ယူရသကဲ့သို႔ အရသာမေတြ႔လွ၊ အလွမ္းကြာလြန္းလွ၏။ ယခု အိႏၵိယတြင္ ေနထိုင္ရသည့္အခါမွ စာေပတို႔ႏွင့္ နီးစပ္ရေတာ့၏။ 


          လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-ေက်ာ္ကတဲက ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဤေနရာမွာပင္ အတၱကိလမထ က်င့္စဥ္ကို အက်င့္မွားဟု ေဖာ္ထုတ္ျပခဲ့၏။ ယခုအခ်ိန္ထိ ယင္းေဒသခံလူတို႔က ဤက်င့္စဥ္ကို မွန္ကန္ေသာအယူျဖင့္ က်င့္သုံးေနဆဲပင္ျဖစ္၏။ ဟိရီၾသတၱပၸတို႔ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ ဤကမၻာ၀ယ္ မဇၩိမသားတို႔သည္ ေလာကလြန္က်င့္စဥ္မ်ားကို ဆက္လက္က်င့္သုံးေနၾကေပ၏။ ထိုပုံရိပ္တို႔ကို ျမင္ရေသာ မိမိအေနျဖင့္ အံ့ၾသမိသည္မွလြဲ၍ အျခားဆိုဖြယ္ရာစကား မရွိေတာ့ပါေခ်..။


 သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU) 
(၀၁-၀၃-၁၃)

No comments:

Post a Comment