ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

28/12/2012

ပါဠိစာေပ ႏွင့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 12/28/2012 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips
    “အမ်ိဳးသားပညာေရးအစ…ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းက”…ဟူ၍ဆုိရုိးစကား သမုိင္းမ်ား ရွိခဲ့ၾကသ ကဲ့သုိ႔…ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းပညာေရးစနစ္သည္ ဟုိေတာၾကိဳအုံၾကား ရပ္/ ရြာမ်ားမွ ၿမိဳ့နယ္တုိက္ၾကား ေရႊနန္းေတာ္မ်ားအထိ ခရီးေပါက္ေၿမာက္ခဲ့ေပသည္။ ထုိဘုန္းေတာ္ၾကီး  သင္ပညာေရးစနစ္သည္ အမိၿမန္မာၿပည္ၾကီး သူ႔ကြ်န္ဘဝကုိလုိနီ နယ္ခ်ဲ႕ေအာက္ က်ေရာက္သည္မွစ၍ တစတစနွင့္အႏွိမ္နင္းခံ နင္းၾကမ္းဘဝသုိ႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္ရွိသြားကာ ပစၥဳပၸန္ မ်က္ေမွာက္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၏ ေခါင္းေလာင္းသံသည္ကား….တိတ္ ဆိတ္ၿငိမ္သက္ၿခင္းကုိ အေဖာ္ၿပဳၿပီး အနာဂါတ္၏ရင္ေသြးငယ္မ်ားအတြက္ တာဝန္မဲ့သေယာင္ ေယာင္ အသြင္ေဆာင္၍ေန ခဲ့ေလၿပီတကား………။ 

      ယင္းကဲ့သုိ့ အႏွိမ္ခံနင္းၾကမ္းဘဝသုိ႔ က်ေရာက္သြားၿခင္း၏အေၾကာင္းရင္းမွာ…ဘာသႏၱရစာေပမ်ားကုိ အားေပးမႈနည္းေသာေရွးဆရာမ်ား၏ေရွးရုိးစဥ္လာ ပညာသင္ၾကားေရးနည္း စနစ္ကုိ မေၿပာင္း လဲလုိၿခင္း….ေလာကီနွင့္ေလာကုတၱရာကုိမေရာေထြးၿခင္း…ဟူေသာအေၾကာင္း တရားႏွစ္ရပ္ကုိ ေယဘုယ် အားၿဖင့္ ရွုၿမင္သုံးသပ္ေတြ႔ရွိေပသည္။

 

        ေရွးရုိးစဥ္လာပညာသင္ၾကားေရးနည္းစနစ္ကုိ မေကာင္းဘူးဟူ၍ကား မဆုိလုိေပ… ေကာင္းပါေပ၏။ သုိ့ေသာ္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း၏ေတာင္းဆုိမွုႏွင့္ကား…အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွးနည္း ကုိလည္းမပယ္…ေခတ္ေရစီး၏ေတာင္းဆုိမွုကုိလည္း လ်က္လ်ဴမ႐ႈပဲ အ သစ္နွင့္အေဟာင္းေပါင္းစပ္ ကာ ေကာင္းမြန္ေသာနည္းစနစ္“ စံမူ”တစ္ခုကုိ သင္ၾကားေရးလမ္း မေပၚတြင္ ေၿခခ်ခြင့္ေပး သင့္ၿပီဟူ၍ထင္ၿမင္ယူဆမိပါေတာ့သည္။
      ေလာကီႏွင့္ေလာကုတၱရာ မေရာေထြးေစလုိၿခင္းဟူေသာေရွးဆရာမ်ား၏အစြဲတရား သည္ကား…ေသာတုဇနမ်ားအတြက္ အသိဥာဏ္ကုိ အေမွာင္ခ်ၿခင္းခံရသကဲ့သုိ႔ၿဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ ထုိအစြဲတရားသည္ ဆရာအရွင္တုိ့၏ ကုိယ္သႏ ၱာန္တြင္ပင္ ရပ္တန္႔မေနပဲ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားသုိ႔ပင္ ကူး ဆက္ဝင္ေရာက္ကာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘာသႏ ၱရစာေပမ်ားကုိ လုိက္စားသင္ယူၾကလွ်င္…ယခုပင္ လူထြက္သြားမတတ္ အေတြးေစာင္းၿပီး အၿမင္က်ဥ္းကာ ေတြးထင္တတ္ၾကေပ၏။ ယင္းအေတြး လြန္…အၿမင္ေဆြးမ်ားေၾကာင့္ ၿမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အၿမင္မဆန္း တစ္ဖက္ကန္းကာလုံးစုံ မၿမင္နုိင္ေသာေၾကာင့္…ကမၻာ့အလယ္ရဲ႕ ထုိင္ခုံမ်ားမွာ ေနာက္ဆုံးကသာလွ်င္ ထုိင္ရခဲ့ေပါင္းမ်ား ခဲ့ပါၿပီ….။ 

      ၿမင္ေသာတစ္ဖက္မူလည္း…အၿမင္ရွင္းကာၾကည္လင္သလားအေတြးမ်ားၿဖင့္ ဆန္းစစ္ ေဝဖန္ သုံးသပ္ၿပန္ေသာ္….ကြ်ႏ္ုပ္ကုိယ္တုိင္ပင္ သဒၵါဉာဏ္မြဲ…အၿမင္ေတြဆင္းရဲေနတယ္ဆုိတာ ဝမ္းနည္းစြာပင္ သိလုိက္ရေပသည္။ အေၾကာင္းမူ….ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘဝမွာ သင္အံ က်က္မွတ္ေလ့လာခဲ့ရေသာပါဠိစာေပဘာသာစကားကုိ ဒူးေတြ႔နဖူးေတြ႕ ေၿပာၾကစတမ္းဆုိလွ်င္ ခပ္ေရးေရးပင္ ေၿပာ ဆုိနုိင္/ေရးနုိင္ၿခင္း မရွိသည္မွာ ဒုတိယအၾကိမ္ဝမ္းနည္းၿခင္းပင္ၿဖစ္ေပသည္။ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားပုံနည္းစနစ္မွာကား……

 (verb)တစ္လုံးကုိေတြ႔ရုံနွင့္ဝါက်တစ္ ေၾကာင္းကုိလက္တန္းေၿပာနုိင္ဆုိနုိင္-ေရးသားနုိင္ၿခင္းမွာ…သင္ၾကားပုံ နည္းစနစ္ေၾကာင့္ဟုထင္ ၿမင္ယူဆမိပါသည္။ရဟန္းေလာကသားတုိ႔၏ဒုတိယအဆင့္(ဒီဂရီ)အၿဖစ္  သတ္မွတ္ခံထားရေသာ (စာခ်တန္း)ဓမၼာစရိယ ေအာင္ၿမင္ၿပီးသည့္တုိင္ ပါဠိစာေပ/ပါဠိစကားကုိ လက္တန္းမေၿပာဆုိနုိင္ ၾကၿခင္းမွာ သင္ၾကားနည္းစနစ္လုိအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ဟုမွတ္ခ်က္ခ်ရေပမည္ ၿဖစ္ပါသည္။ 

  ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ပါဠိပထမၿပန္စာေမးပြဲမ်ား၌လည္းဆန္း/အလကၤာ/အဘိဓါန္စာ ဝါမ်ားၿပဌာန္းမည့္ အစားဓမၼပဒ/ဇာတကနိပါတ္ႏွင့္ ပါဠိစကားေၿပာအခန္းက႑မ်ားကုိ ထည့္သြင္း ၿပဌာန္းသြားပါလွ်င္ ရဟန္းေလာကသားတုိ႔အတြက္ပုိ၍ ေက်းဇူးအက်ိဳးမ်ားမည္ဟုထင္ပါသည္….။ ဥပမာ=ေတာင္ၿမိဳ့-မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး-စီရင္ေရးသားေတာ္မူခဲ့ေသာ… “ပါဠိ+သိကၡာ”..စာအုပ္ငယ္သည္ ပါဠိစာေပစကားေၿပာကုိသင္ၾကားရာ၌အေၿခခံအုဌ္ၿမစ္တစ္ခု အၿဖစ္အသုံးဝင္လွေပသည္။ယင္းေနာက္-နာဂလိႈဏ္ဂူဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱဇာဂရာဘိဝံသ၏ “ပါဠိ စကားေၿပာေလ့လာနည္း” စာအုပ္ သည္လည္းပါဠိစာေပေလာကမွာက်င္လည္ေနၾကေသာ ရဟန္း ေတာ္မ်ားအတြက္ အမွီၿပဳအသုံးဝင္သည့္ စာအုပ္ေကာင္းတစ္အုပ္ၿဖစ္ေပသည္။
     ဘုန္းေတာ္ၾကီးပညာသင္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား၏ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းေတာင္းဆုိမွုကုိ လက္လွမ္းမၾကိဳဆုိ ဥေပကၡာၿပဳၿခင္းေၾကာင့္…အရိပ္နားခုိ-ေက်ာင္းေတာ္ေပ်ာ္သည့္ ေက်ာင္းသား/ သာမေဏႏွင့္ရဟန္းေတာ္ မ်ားသည္ ေက်ာင္းေခၚေခါင္းေလာင္းသံႏွင့္အတူလြင့္ေမ်ာေပ်ာက္ ကြယ္ကာ…ဘာသႏၱရစာေပမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးေနေသာ…ဘာသႏၱရေက်ာင္းေတာ္မ်ားရွိရာသုိ႔ သူ႔ထက္ငါ့လွ်င္-အေသာ့ႏွင္ကာ ေၿပး သြားေနၾကေလၿပီ…….။ 

   ဘာသႏၱရေက်ာင္းေတာ္မ်ားသုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကုိယ္စီၿဖင့္ လွမ္းၾကြေနၾကေသာ အႏွီ ေသာတု ဇနတုိ႔၏ေၿခအစုံကုိ ရပ္တန္႔ေစၿခင္းငွာ တခုတည္းေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ကား…. အသစ္နွင့္အေဟာင္းေပါင္းစပ္ကာ(ပါဠိႏွင့္အဂၤလိပ္စာေပါင္းစပ္ကာ)ေကာင္းမြန္ေသာ… စံမူ..တရပ္ကုိ စာသင္တုိက္ၾကီးမ်ား၌ မ်ိဳးေစ့ခ်အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ခ်ိန္ခါသင့္ၿမတ္ေနၿပီ ဟု ယူဆမိပါသည္။ အသစ္နွင့္အေဟာင္းေပါင္းစပ္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ စံမူတရပ္ကုိခ်မွတ္ရာ တြင္အဂၤလိပ္စာနွင့္ပတ္သက္၍ကား သင္ၾကားပုံနည္းစနစ္ကုိ အထူးမေၿပာလုိေစကာမူ….ပါဠိ စာေပကုိ သင္ၾကားရာ၌ အနည္းငယ္မွ် အၾကံၿပဳလုိပါသည္….။ 

         ယင္းပါဠိစာေပကုိေလ့လာသင္ၾကား၌“philological”ေခၚဘာသာေဗဒ(သဘာဝ. နိရုတၱိနည္း)ၿဖင့္ သင္ၾကားေပးလွ်င္ ကာလတုိအခ်ိန္တြင္းမွာ နားလည္တတ္ေၿမာက္နုိင္ၿပီး ကမၻာ့ ပညာေရးေလာက အလယ္မွာ ပညာရဲရင့္-ပြဲလည္တင့္ေစနုိင္ပါသည္။ယင္းဘာသာေဗဒနည္းၿဖင့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္ကုိ ရန္ကုန္/မႏၱေလး(န.ပ.သ)တကၠသုိလ္မ်ားႏွင့္ အၿပည္ၿပည္ဆုိင္ရာ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာၿပဳတကၠသုိလ္ ၾကီး၌ပင္သင္ၾကားပုိ႔ခ်အသုံးၿပဳေနၿပီၿဖစ္ပါသည္။ 

   ယင္းအၿပည္ၿပည္ဆုိင္ရာေထရဝါဒတကၠသုိလ္ၾကီးသုိ႔ ပညာရင္ႏုိ႔ ေသာက္စုိ႔နုိင္ရန္ ၿပည္ပမွေရာက္ ရွိလာၾကေသာ နုိင္ငံၿခားသားရဟန္းေတာ္မ်ားနွင့္သီလရွင္မ်ားအား သဒၵါက်မ္းဆုိင္ ရာ ပါဠိစာေပမ်ားကုိသင္ၾကားေပးရာ၌….ၿပည္တြင္းရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ သီလရွင္းမ်ားကုိ သင္ၾကား သကဲ့သုိ႔. .ပုဗၺ…ဝိေယာဇေယ။သရာသေရ ေလာပံ။ နေယပရံ ယုေတၱ…စသည္ၿဖင့္သုတ္စဥ္မ်ား ရြတ္ဆုိေစၿပီး ခြင္း/ေခ်/ကပ္-ၿပဳလုပ္ကာသင္ၾကား၍ကားမရနုိင္ပါ…။   

    ထုိ႔ေၾကာင့္…ၿပည္ပရဟန္းေတာ္မ်ားနွင့္သီလရွင္မ်ားအား ပါဠိဆုိ္င္ရာသင္ၾကားရာ၌ ေတြ႔ၾကဳံရ သည့္အခက္အခဲကိုေက်ာ္လြားေၿဖရွင္းနုိင္ရန္တခုတည္းေသာေၿဖရွင္းနည္းမွာပါဠိစာ ေပကုိဘာသာေဗဒ (သဘာဝ.နိရုတၱိနည္း)ၿဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာသင္ၾကားနည္းပင္ၿဖစ္ပါသည္။ 

   ယင္းသုိ႔ ပါဠိဘာသာကုိ ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာရာ၌ ပါဠိပုဒ္မ်ားကုိရုပ္တြက္ရာတြင္ သကၠတပုဒ္မ်ားကုိ မူတည္၍ ဘာသာေဗဒနည္းၿဖင့္ ရုပ္တြက္သြားလွ်င္ တိက်မွန္ကန္ေသာ ပါဠိပုဒ္ၿပီး/ရုပ္ၿပီးမ်ားကုိ ရရွိမည္ၿဖစ္ပါသည္။ ပါဠိဆုိင္ရာသဒၵါက်မ္းၾကီးမ်ား/အဖြင့္ဋီကာက်မ္းမ်ားထဲပါ တစ္က်မ္းႏွင့္တစ္က်မ္းအ လြန္ကြဲလြဲေနေသာ ရုပ္တြက္နည္းမ်ားကုိၾကည့္ရွု၍ ေခါင္းရွုပ္မခံရေတာ့ပဲ သဒၵါအတြက္အခ်ိန္ေတြ ေပးရ ၿခင္းမွ အလြန္ပင္သက္သာသြားမည္ၿဖစ္ပါသည္။ ပါဠိပုဒ္မ်ားကုိရုပ္တြက္ရာ၌ သကၠတပုဒ္ မ်ားကုိ..မူတည္၍..ဟုဆုိစကားရွိေလေသာေၾကာင့္ သကၠတဘာသာ၌ အသုံးၿပဳသည့္သရမ်ားကုိ အနည္းငယ္တင္ၿပသြားမည္ၿဖစ္ပါသည္။သကၠတဘာသာ၌အသုံးၿပဳသည့္သရမ်ားမွာ ( ၁၄ ) လုံးရွိပါသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ….“a,ā/ i,ī/ u,ū/ṛ,ṝ/lṛ,lṝ /(မူလသရ)”။e/o(ဂုဏသရ)။ai/au(ဝုဒၶိ သရ)တုိ႔ၿဖစ္ၾကပါသည္။ ((စကားခ်ပ္=ယင္းသရတုိ႔ကုိ..အ/အာ။ဣ/ဤ။ဥ/ဦ။ရိ/ရီ။လရိ/ လရီ(မူလသရ)။ဧ/ၾသ။(ဂုဏသရ)။အဣ/ အဥ (ဝုဒၶိသရ)တုိ႔ဟူ၍ ဖတ္ၾကပါကုန္))။ 
(၁) ။ မူလ သရ(၁၀)လုံး တြင္- i.ī သည္‘y’= ယ သုိ႕၄င္း ၊‘u.ū’ သည္‘v’=(ဝ)သုိ႕၄င္း၊ ṛ.ṝ-သည္‘r’=(ရ)သုိ႔၄င္း၊ lṛ.lṝ သည္‘ l ’=(လ)သုိ႔၄င္းေၿပာင္းသြားတတ္၏။ (ထုိ႔ေၾကာင့္ ယ.ဝ.ရ.လ-တုိ႔သည္ဆုိင္ရာသရတုိ႔မွ ေၿပာင္းလဲလာသည့္ဗ်ည္းမ်ားၿဖစ္၍-ဗ်ည္းအ စစ္မဟုတ္ဟုမွတ္ရာ၏)။ 
(၂)။ ‘ i –ī ’သည္‘e’သုိ႔၄င္း၊‘u.ū’သည္‘o’သုိ႔၄င္း၊‘ṛ.ṝ ’သည္‘ar’သုိ႔၄င္း၊‘lṛ.lṝ ’သည္ ‘al’သုိ႔၄င္း ဂုဏသရအဆင့္သုိ႔တုိးခ်ဲ့ေၿပာင္းသြားတတ္၏။(ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗ်ည္းမဖက္သရသက္သက္ ၿဖစ္ေသာ‘e/o’တုိ႔ကုိသာဂုဏသရဟုေခၚဆုိ၏)။ 
(၃) ။ တဖန္- ‘e’သည္‘ai’သုိ႔၄င္း၊‘o’သည္‘au’သုိ႔၄င္း၊‘ar’သည္‘ār’သုိ႔၄င္း၊‘al’သည္ ‘āl’သုိ႔၄င္း-ဝုဒၶိသရအဆင့္သုိ႔ထပ္တုိးခ်ဲ့၍ေၿပာင္းသြားတတ္၏။(ထုိတြင္-ဗ်ည္းမဖက္သရသက္ သက္ၿဖစ္ေသာ‘ai/au’တုိ႔ကုိသာ ဝုဒၶိသရဟုမွတ္ယူရမည္)။

ဤသုိ႔လွ်င္…. 
(၁) ။ မူလသရမွ ဂုဏသရသုိ႔၊ ဂုဏသရမွ ဝုဒၶိသရသုိ႔ တုိးခ်ဲ႕ေၿပာင္းသြားတတ္ပုံကုိ၄င္း။
 (၂) ။ ဝုဒၶိသရမွ ဂုဏသရသုိ႔၊ ဂုဏသရမွ မူလသရသုိ႔ ေနာက္ၿပန္က်ဳံ႕၍ေၿပာင္းတတ္ပုံကုိ၄င္း၊ 
(၃) ။ တဖန္- ‘a.ā’သရမွတစ္ပါးေသာ မူလသရ-၄-စုံမွ‘y.v.r.l ’ဗ်ည္းတု-၄လုံးသုိ႔၄င္း၊‘e/o’မွ ‘ay/av’သုိ႔၄င္း၊‘ai/au’ မွ‘āy/āv’သုိ႔ေၿပာင္းသြားတတ္ပုံကုိ၄င္း နားလည္ထားရမည္ၿဖစ္ေပ သည္။ စကားလုံးတုိ႔မွ ဓာတ္တုိ႔ကုိထုတ္နုတ္တီထြင္-ၾကံဆရာတြင္ အာခ်ာတ္ပုဒ္ႏွင့္ကိတ္ပုဒ္ (၂)မ်ိဳးလုံးကုိေထာက္႐ႈ႕၍တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၌ မူလသရပါေနလွ်င္-ထုိပုဒ္တုိ႔၏ဓာတ္မွာ မူလသရႏွင့္သာ ထားရွိရေပမည္။(ဥပမာ)= “karoti, kṛta,(pāli=kata)”စသည္တုိ႔၌‘ṛ’ပါရွိေနသၿဖင့္ ထုိပုဒ္တုိ႔ ၏ဓာတ္ကုိ‘√kṛ ’ဟုယူရာ၏။ ထုိ႔အတူ-nayati,neti,nīta,nayana-စသည္တုိ႔၌‘ī ’ ပါရွိေနသ ၿဖင့္ ထုိဓာတ္တုိ႔၏ပုဒ္ကုိ‘√nī ’ဟုယူရာ၏။ Bhavati,bhoti,bhūta,-စသည္တုိ႔၌‘ū ’ပါရွိေနသၿဖင့္ ထုိပုဒ္တုိ႔၏ဓာတ္ကုိ‘√bhū’ ဟုယူရာ၏။‘jayati,jeti’-စသည္တုိ႔၌‘ I ’ပါရွိေနသၿဖင့္ ထုိပုဒ္တုိ႔၏ဓာတ္ကုိ‘√ji ’ ဓာတ္ဟု ယူရာ၏။‘ravati,ruta,ravana’-စသည္တုိ႔၌‘u’ ပါရွိေနသၿဖင့္ ထုိပုဒ္တုိ႔၏ဓာတ္ကုိ‘√ru’ဓာတ္ ဟုယူရာ၏။ သုိ႔ရာတြင္- ‘sevati,sevita,sevana’-စသည္တုိ႔၌ မူလသရလုံးဝမပါရွိပဲ-‘e’ဂုဏသ ရသာပါရွိသၿဖင့္ ယင္းဓာတ္ကုိ‘√sev’ဟုၾကံဆတီထြင္ရာ၏။ 

     အားလုံးေသာ အာခ်ာတ္ပုဒ္၊ကိတ္ပုဒ္၊ရုိးရုိးနာမ္ပုဒ္တုိ႔ကုိ ဓာတ္မ်ားမွထုတ္ႏုတ္ယူ အပ္၏-ဟူေသာ သကၠတဘာသာ၏“ဘာသာေဗဒ” မူအရ….. 
(၁) ။ ဓာတ္မ်ားထဲမွာပါရွိေသာ မူလသရမ်ားကုိ ခ်ဲ႕၍ ပစၥည္း,ဝိဘတ္မ်ားဆက္လုိက္လွ်င္ အာ ခ်ာတ္ပုဒ္၊ကိတ္ပုဒ္၊နာမ္ပုဒ္ေတြၿဖစ္လာေပ၏။တဖန္-ထုိပစၥည္း,ဝိဘတ္မ်ားကုိဖယ္ထုတ္၍ ခ်ဲ႕ ထားသည့္ သရမ်ားကုိ မူလသရသုိ႔ ၿပန္က်ဳံ႕လုိက္လွ်င္ မူရင္းၿဖစ္သည့္ဓာတ္မ်ားကုိ ၿပန္ရရွိေပ မည္။ ဥပမာ= √nī>ne>ay+a+ti=nayati။ √nī>ne>ay+ana=nayana။ √Bhū>bho>bhav+a+ti=bhavati။
 (၂) ။ တဖန္-nayati-မွ‘a+ti’ကုိဖယ္ထုတ္‘naya’မွ‘ay’ကုိ မူလသရသုိ႔ ၿပန္က်ဳံ႕လုိက္လွ်င္ √nī-ဓာတ္ကုိရရွိေပသည္။ထုိ႔အတူ-bhavati-မွ-a+ti-ဖယ္ထုတ္၍‘bhav’မွ‘av’ကုိ မူလသ ရသုိ႔ ၿပန္က်ဳံ႕လုိက္လွ်င္ √bhū-ဓာတ္ကုိရရွိေပသည္။ ဤသုိ႔အားၿဖင့္ အလြန္စနစ္က်လွေသာ ဓာတ္မွပုဒ္သုိ႔/ပုဒ္မွဓါတ္သုိ႔(ေရွ႕တုိး ေနာက္ ဆုတ္)လြန္းၿပန္ေၿပာင္းလဲသြားပုံကုိ နားလည္ထားရေပ သည္။ဤသည္ကား….ပါဠိဘာသာစာေပ ကုိ သကၠတနယ္ပယ္ထဲဝင္၍ ဘာသာေဗဒ ႐ႈေထာင့္မွ ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာနည္းကုိ အၿမြက္မွ်တင္ၿပ ေဆြးေႏြးၿခင္းသာၿဖစ္ပါသည္။ 

  အခ်ဳပ္အားၿဖင့္ဆုိရေသာ္…ပါဠိနယ္ပယ္မွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေလ့လာက်က္မွတ္သင္ယူ ေနၾကရေသာ္လည္း ပါဠိဘာသာကုိ ေကာင္းစြာလိမၼာ ကြ်မ္းက်င္ၿခင္းမရွိရကား ၊ ပါဠိမွ-ၿမန္မာ/ ၿမန္မာမွ-ပါဠိသုိ႔ လြယ္လင့္တကူမကူးခတ္နုိင္ေသာ ဘဝတူေသာတုဇနမ်ားသုိ႔ အက်ိဳးမ်ားမည္အ ထင္ရွိ၍ ေခတ္ကာလ၏နည္းစနစ္တခုကုိ မွ်ေဝလုိက္ရၿခင္းသာၿဖစ္ပါသည္။ အက်ိဳးလုိ၍- အၾကံ ၿပဳလုိသည္မွာ… နာမ္ဂုိဏ္း/အာခ်ာတ္ၾကိယာဂုိဏ္းစဥ္ေတြကုိသာ အရက်က္မွတ္ေစၿပီး…ကိတ္ပုဒ္ တည္ေဆာက္ပုံကုိနားလည္ေအာင္ သင္ၾကားေပးၿပီးေနာက္-ပါဠိဝါက်မ်ားကုိ ၿမန္မာသုိ႔ၿပန္ေစၿခင္း /ၿမန္မာဝါက်မ်ားကုိ ပါဠိသုိ႔ၿပန္ဆုိေစၿခင္း-ပါဠိဘာသာၿဖင့္ ေရးနည္း-ေၿပာနည္းေတြကုိ လက္ေတြ႔ မ်ားမ်ား ေလ့က်င့္ေပးရန္အၾကံၿပဳလုိက္ပါသည္။ ယင္းသုိ႔ပါဠိဘာသာကုိ သင္ၾကားေပးၿပီးေနာက္ တဆင့္တက္၍ ပါဠိဘာသာႏွင့္ဘာ သာမ်ိဳးရုိးတူကာ သဒၵါစည္းကမ္းတိက်တင္းက်ပ္လွေသာ သကၠဘာသာကုိေခတ္မွီနည္းစနစ္ၿဖစ္ ေသာ ဘာသာေဗဒ(သဘာဝ.နိရုတၱိ)နည္းၿဖင့္ ပါဠိ+သကၠတႏွိင္းယွဥ္ေလ့လာသင္ၾကားၿခင္းဟူ ေသာ ႏွစ္လမ္းသြားနည္းစနစ္ၿဖင့္“သင္ၾကားပုံ-စံမူ’’ကုိေဖာ္ေဆာင္က်င့္သုံးသြားၾကလွ်င္.ကမ ၻာ ၾကီးသည္ ငါတုိ႔ႏွင့္မဆုိင္သလုိၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ၿခင္းကုိ အေဖာ္ၿပဳေနၾကရေသာ , ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာတုိ႔၏ဥေပကၡာၿပဳၿခင္းကုိခံစားရလ်က္…ဝိညာဥ္ ကင္းၿပတ္လုနီးနီးၿဖစ္ေနၾကရွာေသာဘုန္း ေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ား၏ အနာဂါတ္ေခါင္းေလာင္း သံသည္ကား….ၿမန္မာမွသည္…ကမၻာသုိ႔၊ ကမၻာ မွသည္…ေလာကသားတုိ႔အတြက္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဓမၼေတးတစ္ပုဒ္အသြင္ေဆာင္ကာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားေပလိမ့္မည္…ဟူ၍ တင္ၿပယင္း ဤစာတမ္းကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္ပါေတာ့သည္ဘုရား……..။

                                               းးးအေနရုိး၍-အၿမင္ဆန္းသစ္ႏုိင္ၾကပါေစးးးးးး 
 အရွင္ဥာေဏာဘာသ ( M.A) 
ဆန္စကရစ္ တကၠသိုလ္
 ဗာရာဏသီ။

 (က်မ္းကုိး=ဆရာၾကီးဦးၿမင့္ေဆြ-၏သကၠတ-သဒၵါက်မ္းကုိမွီၿငမ္းပါသည္။)

No comments:

Post a Comment