(သာသနာေတာ္ႏွစ္၂၅၅၆-ခု ေကာဇာသကၠရာဇ္၁၃၇၄-ခု၊ခရစ္သကၠရာဇ္ ၂၀၁၂-ခု(၁၅-၁၂-၁၂) စေနေန႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မဇိၥ်မေဒသ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕
B.H.Uတကၠသိုလ္ႏွင့္ ဆန္းစခရစ္တကၠသိုလ္တို႔ တြင္ ပညာသင္ ၾကား ေနၾကေသာ
ျမန္မာေသာသတုဇနရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စာတမ္းဖတ္ပြဲတြင္ ဘုရားတပည့္ေတာ္အေနႏွင့္
စာတမ္း ဖတ္ခြင့္ရသျဖင့္ အင္မတန္မွ ၀မ္းေျမာက္ပီတိျဖစ္ရပါသည္ ဘုရား။
၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ဓမၼစၾကာရြတ္ဆိုပြဲက်င္းပ ျပဳလုပ္ခ်ိန္က
စာတမ္းဖတ္ပြဲကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပျပဳလုပ္သြားမည္ဟု
ၾကားသိရ၍သုတ မဂၤလာ ျဖစ္ရပါသည္ဘုရား။ ဗာရာဏသီတကၠ သိုလ္ႏွစ္ခုမွ
ေသာတုဇနသံဃာအမ်ားသည္ သာသနာအေရးသည္ဒို႔အေရး၊ သာသနာ့တာ၀န္သည္
ဒို႔တာ၀န္ဟူေသာ စိတ္ထားျဖင့္ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ-ကာယိကဒုကၡ စိတ္ဆင္းရဲမႈ-ေစတ
သိကဒုကၡမ်ားကို ပဓာနမထားၾကပဲ စိတ္အားထက္သန္စြာ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာၾကတ့ဲ
သံဃာေတာ္မ်ားကို ေတြ႕ဆုံခြင့္ရၿပီး စာတမ္းဖတ္ပြဲအထေျမာက္ေအာင္ျမင္ပါသျဖင့္ ဒိ႒မဂၤလာျဖစ္ရပါသည္ဘုရား။
ယေန႔ သုတမဂၤလာ ဒိ႒မဂၤလာႏွစ္ပါးစုံညီတ့ဲေန႔ထူးေန႔ျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။
ဘုရားတပည့္ေတာ္ အေနႏွင့္ ဗဟုသုတနည္းသည္ဟုပင္ ဆိုေလမလားစားတမ္းဖတ္ပြဲ ဆိုတာ ယခုအိႏၵိယေရာက္မွ သာ ေတြ႕ႀကဳံဖူးပါသည္ဘုရား။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ပီပီ
အမွားမ်ားပါႏိုင္သည္ကို ခြင့္လြတ္ေတာ္မူၾကပါအရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား။
ယေန႔စာတမ္းဖတ္ပြဲက်င္းပသည့္အတြက္ အက်ဳိး(၃)မ်ဳိး ရရွိလိမ့္မည္ဟု
ဘုရားတပည့္ေတာ္ယုံၾကည္ပါသည္ ဘုရား။ အ့ဲဒီအက်ဳိးတရားေတြကေတာ့ -------
၁။ ခိုက္ရန္ကြဲျပားျခင္းေဘးမွကင္းလြတ္ၿပီး အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္မႈကို
ရရွိေစႏိုင္ျခင္း။
၂။ အမွားအမွန္ကိုေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စီစစ္သိျမင္ႏိုင္ၾက၍
အမွားကိုေတာ္လွန္ၿပီး အမွန္ကိုေရာက္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း။
၃။ ဗာဟုႆစၥမဂၤလာျဖစ္ထြန္း၍ ခ်မ္းသာကိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း။
စေသာအက်ဳိးတရားမ်ား ရရွိႏိုင္လိမ့္မည္ဘုရား။)
တပည့္ေတာ္ေလ့လာမိသေလာက္ ၊သာသနာအျပား မ်ိဳး ၃-ပါး ရွိသည္ကို ပါရာဇိကဏ္
။႒။ ပ-အုပ္ ၁၇-ႏွင့္ သုတ္သီလကၡန္ ။႒။ ၂၀-၌ အက်ယ္ ျပထားသည္။
ဆံုးမျခင္းအျပားသံုးပါးဟူ၍လည္းေခၚပါသည္၊
(၁) ပရိယတၱိသာသနာ- စာေပပိဋကတ္သင္ၾကားမႈ၊
(၂) ပဋိပတၱိ သာသနာ- ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ အားထုတ္မႈ၊
(၃) ပဋိေ၀ဓ သာသနာ- မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္တရားမွန္ကို သိမႈ။
သာသနာ ၃-ရပ္။ ။
ပိဋကတ္သံုးပံုကို သာသနာအားျဖင့္ ၃-ရပ္ ခြဲထားပါသည္။
(၁) ယထာ ပရာဓ သာသနာ- အျပစ္ရွိသူကို အျပစ္အေလ်ာက္ဆံုးမပညတ္ေသာ ၀ိနည္း ပိဋကတ္ေတာ္၊
(၂) ယထာ ႏုေလာမ သာသနာ- ထိုထို သတၱ၀ါတို႕၏အလို အဇၩာသယ အားေလ်ာ္စြာ ေဟာၾကား ဆံုးမေတာ္မူအပ္ေသာ သုတၱန္ ပိဋကတ္ေတာ္၊
(၂) ယထာ ႏုေလာမ သာသနာ- ထိုထို သတၱ၀ါတို႕၏အလို အဇၩာသယ အားေလ်ာ္စြာ ေဟာၾကား ဆံုးမေတာ္မူအပ္ေသာ သုတၱန္ ပိဋကတ္ေတာ္၊
(၃) ယထာ ဓမၼသာသနာ- အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္, သတၱ၀ါ, ေရ, ေျမ, ေတာ,
ေတာင္ဟူသမွ်တို႕သည္ ပရမတၳဓမၼ အစုသာျဖစ္ရကား ရုပ္ နာမ္
အားေလ်ာ္စြာေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ေတာ္။
ဟူ၍ ခြဲျပထားပါသည္။
ေလာကမွာ သူေတာ္ေကာင္းတရားကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း (ပဥၥ၀ိဓ
အႏၱရဓာန)ေခၚတ့ဲ သာသနာကြယ္ေၾကာင္းတရားမ်ားကိုလည္း အဂုၤတၱိဳရ္ အ႒ကထာမွာ
ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြင္ျပထားပါသည္။
၁။ အဓိဂမအႏၱရဓာန
၂။ ပဋိပတိၱအႏၱရဓာန
၃။ ပရိယတိၱအႏၱရဓာန
၄။ လိဂၤအႏၱရဓာန
၅။ ဓာတုအႏၱရဓာန
၁။ အဓိဂမအႏၱရဓာန (အဓိဂမသာသနာကြယ္ျခင္း)
မဂ္ေလးပါး၊ ဖုိလ္ေလးပါး၊ ပဋိသမၻိဒါေလးပါး၊ ၀ိဇၨာသံုးပါး၊
အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးတုိ႔ကုိ အဓိဂမ သာသနာဟု ေခၚပါသည္။ ထုိတရားမ်ားသည္
အဆင့္ဆင့္ ကြယ္ေပ်ာက္ၾကကုန္သည္။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ၿပီးေနာက္
ႏွစ္တစ္ေထာင္ အတြင္း၌သာ ပဋိသမၻိဒါေလးပါးကုိ ရႏုိင္ပါသည္။ ထုိႏွစ္
ေက်ာ္လြန္ေသာအခါ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးကုိသာ ရၾကေတာ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္
၀ိဇၨာသံုးပါးသာ ရၾကေတာ့သည္။ ကာလၾကာေသာ္ ရဟႏၱာမွ်သာ ျဖစ္ၾကေတာ့သည္။
ထုိမွ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ယုတ္ေလ်ာ့လာရာ အနာဂါမ္ေခတ္၊ သကဒါဂါမ္ေခတ္၊
ေသာတာပန္ေခတ္သုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။ အၾကင္အခါ၌ ေနာက္ပိတ္ ဆံုးေသာ ေသာတာပန္
ေသလြန္သည္။ ထုိအခါတြင္ အဓိဂမ သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေလေတာ့သည္။
၂။ ပဋိပတိၱအႏၱရဓာန(ပဋိပတိၱသာသနာကြယ္ျခင္း)
သမထ ဝိပႆနာႏွင့္ စတုပါရိသုဒၶိသီလ သည္ ပဋိပတိၱ သာသနာ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိတရားမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ျခင္းကုိ ပဋိပတိၱ သာသနာ ကြယ္သည္ဟု ေခၚဆုိပါသည္။
သာသနာေတာ္ ေနာက္ပိုင္းသုိ႔ ေရာက္လာၾကေသာအခါ သဒၶါဝိရိယတရားမ်ား
ယုတ္ေလ်ာ့လာသျဖင့္ မဂ္ဖုိလ္ကုိ ရေအာင္ အားမထုတ္ခ်င္ေတာ့ေပ။
စတုပါရိသုဒၶိသီလ ကုိသာ ျဖည့္က်င့္ေစာင့္စည္းၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာအခါ
ထုိသီလကုိပင္ မေစာင့္စည္းၾကေတာ့ဘဲ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ငယ္ရာမွ စတင္၍ တစတစ
က်ဴးလြန္လာေတာ့သည္။ ပါရာဇိက ေလးပါးကုိသာ ေစာင့္စည္းၾကကုန္သည္။ ေနာက္ဆံုး
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ကြယ္လြန္လွ်င္ လည္းေကာင္း၊
သိကၡာပုဒ္ေဆာက္တည္ျခင္းကုိ ခ်ိဳးေဖာက္လွ်င္ လည္းေကာင္း ပဋိပတိၱ
သာသနာကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
၃။ ပရိယတိၱအႏၱရဓာန(ပရိယတိၱသာသနာကြယ္ျခင္း)
ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ အ႒ကထာ စသည္တုိ႔ကုိ ပရိယတၱိသာသနာဟု ေခၚပါသည္။
ထုိက်မ္းစာမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ျခင္းကုိ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္သည္ဟု ေခၚပါသည္။
ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ပရိယတိၱသာသနာ
မကြယ္ႏုိင္ပါ။ ကာလၾကာေသာ ဆရာဒကာခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ပရိယတိၱသာသနာ
စတင္ကြယ္ေပ်ာက္ ေလေတာ့သည္။
ထုိအခါ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ စတင္ဆုတ္ယုတ္ပါေတာ့သည္။ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္တြင္လည္း
ပ႒ာန္းက စတင္၍ ဓမၼသဂၤဏီအထိ အစဥ္အတုိင္း ဆုတ္ယုတ္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္
အဂုၤတၱိဳရ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ဒီဃနိကာယ္ အထိ ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ဒီယနိကာယ္
ကြယ္ေပ်ာက္လွ်င္ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ ဇာတ္ေတာ္မွ် ကုိသာ
ေဆာင္ႏုိင္ၾကေတာ့ သည္။ ၀ိနည္းကုိ လဇၨီ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆာင္ၾကသကဲ့သုိ႔
ဇာတ္ေတာ္ ကုိလည္း လာဘ္လာဘကုိ အလုိရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေဆာင္ၾကကုန္သည္။
ကာလၾကာေသာ္ ဇာတ္ေတာ္ကုိ အာဂံု မေဆာင္ႏုိင္ ၾကေတာ့ဘဲ အထက္ဆံုး ေ၀ႆႏၱရာ
ဇာတ္ေတာ္မွစ၍ အပဏၰကဇာတ္တုိင္ေအာင္ ဆုတ္ယုတ္လာေတာ့သည္။ ဤသုိ႔ဇာတ္ေတာ္ ကြယ္
ေပ်ာက္ေသာ္ ၀ိနည္းပိဋကတ္ကုိသာေဆာင္ၾကေတာ့သည္။
၀ိနည္းေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ ပရိယတိၱသာသနာေတာ္ တည္ရွိေနေသးသည္။
ေနာင္ေသာ္ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ား သဒၶါ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ၀ီရိယ တရားတုိ႔
ေလ်ာ့နည္းလာကာ အထက္ ပရိ၀ါပါဠိေတာ္မွစတင္၍ မဟာ၀ိဘင္းအဆံုးဆုတ္ယုတ္ေတာ့သည္။
အခါတစ္ပါး၌ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မင္းတစ္ပါးသည္
ဆင္ေက်ာက္ကုန္းေပၚ ေရႊစင္ႏွင့္ မႊန္းျခယ္ထားေသာ ေတာင္းထဲတြင္
အသျပာေထာင္ထုပ္ကုိ တင္ၿပီး ဘုရားေဟာ ဂါထာတစ္ပုဒ္ ရြတ္ဆုိႏုိင္သူ သည္
ဤအသျပာကုိ ယူေလာ့ဟု သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ စည္တီး၍ လွည့္လည္သည္။ ယူမည့္သူ
မရွိ၍ နန္းေတာ္သုိ႔ ျပန္ပုိ႔ရေသာအခါ ပရိယတိၱသာသနာ ကြယ္ေလေတာ့သည္။
၄။ လိဂၤအႏၱရဓာန(လိဂၤသာသနာကြယ္ျခင္း)
ရဟန္းအသြင္အျပင္ကုိ လိဂၤ ဟု ေခၚပါသည္။ ၀ိနည္း စည္းကမ္းမ်ား
ခ်ိဳ႕ယြင္းလာသျဖင့္ ရဟန္း သံဃာေတာ္ မ်ား၏ သပိတ္၊ သကၤန္း သံုးစဲြပံုမွာ
ၾကည္ညိဳဖြယ္ မရွိေတာ့။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဝတ္႐ံု သံုးစဲြၾကကုန္သည္။ ထုိအခါ
ရဟန္း အသြင္ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္ႀကီး
ေမွးမွိန္သြားတ့ဲအခါ သကၤန္းအေရာင္ အ၀တ္ကေလးကို လည္ပင္းမွာ ပတ္ထားရုံ၊
ဆံထိုးမွာပတ္ထားရုံမွ် မရွိၾကေတာ့ဘဲ
ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕အသြင္အျပင္ကြယ္ေပ်ာက္၍ သြားတာ ကိုပင္ လိဂၤအႏၱရဓာန
လိဂၤသာသနာကြယ္ေပ်ာက္ဟုေခၚဆိုရပါသည္။
၅။ ဓာတုအႏၱရဓာန(ဓာတ္ေတာ္ကြယ္ျခင္း)
ဓာတ္ေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ဆုိသည္မွာ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းကုိ
ေခၚဆုိပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း (၃)မ်ိဳးကုိ ေဖာ္ျပရလွ်င္
၁။
ကိေလသပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္း၊
၂။ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းနဲ႔
၃။ ဓာတုပရိနိဗၺာန္
ျပဳျခင္း တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ထုိသံုးမ်ိဳးတြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္၀ယ္
ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ ကိေလသာ အားလံုး
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြား ျခင္းကုိ ကိေလသ
ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟုေခၚဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကုသိနာ႐ံုျပည္ မလႅမင္းတုိ႔၏
အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ေတာ္၀ယ္
စုတိကမၼဇ႐ုပ္မ်ားခ်ဳပ္ၿငိမ္းေတာ္မူျခင္းသည္ခႏၶပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟုေခၚဆုိပါသည္။
ဘုရားရွင္၏သရီရဓာတ္ေတာ္မ်ား အလုိအေလွ်ာက္ မီးေတာက္ကာ
ေနာက္ဆံုးပိတ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္းသည္ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္ဟု
ေခၚပါသည္။ ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ တည္ရွိရာအရပ္၌
ကုိးကြယ္ပူေဇာ္မႈ မခံရလွ်င္ ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္သူမ်ား ရွိရာသုိ႔ ၾကြေတာ္မူ
ၾကကုန္သည္။ ကာလၾကာေသာ္ အရပ္ဌာနအားလုံုး တုိ႔၌ ပူေဇာ္ ျမတ္ႏုိးမႈ မရွိဘဲ
ေနကုန္သည္။ ထုိသုိ႔ အဘက္ဘက္မွ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္လာေသာအခါ အရပ္ရပ္မွ
ဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ စုေပါင္း၍
မဟာေစတီသုိ႔ ၾကြကုန္ၾကေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဖန္ နာဂဒီပကၽြန္း၊
ရာဇာယတနေစတီသုိ႔ ၾကြေတာ္မူကုန္မည္။
ထုိမွတစ္ဖန္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ရွိရာ အရပ္သုိ႔
ၾကြေရာက္ကုန္ၾကမည္။ အားလံုးေသာ ဓာတ္ေတာ္တုိ႔သည္ မဟေဗာဓိပလႅင္သုိ႔
စုေပါင္း ေရာက္လာ ေတာ္မူၾကၿပီး ေရႊတံုးေရႊခဲႀကီး သဖြယ္ျဖစ္၍
ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ကုိ လြတ္ေတာ္မူၾကကုန္သည္။ (သုတ္ပါေထယ်၊သမၸသာဒနီယ)
ထုိ႔ေနာက္ သရီရ ဓာတ္ေတာ္မ်ားမွ မီးထေတာက္ကာ ထုိဓာတုနိမၼိတ
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ေလာင္ကၽြမ္း ေလမည္။ ထုိမီးညႊန္႔ မီးလွ်ံသည္
ျဗဟၼာ့ျပည္တုိင္ေအာင္ တက္ေလသည္။ မုန္ညင္းေစ့ေလာက္ ဓာတ္ေတာ္ေလး တစ္ဆူ
ၾကြင္းက်န္ေနေသးလွ်င္ မီးလွ်ံမစံေသးေပ။ ဘုရားရွင္၏ သရီရ ဓာတ္ေတာ္မ်ား
ကုန္ဆံုးမွသာလွ်င္ မီးလွ်ံစဲေတာ့သည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ဓာတ္ေတာ္မ်ား စုေ၀း၍ ႀကီးက်ယ္ေသာ တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိ
ျပေတာ္မူၿပီး ဓာတ္ေတာ္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ေလသည္။
ထုိေနရာသို႔
စုေ၀းေရာက္လာၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္းတုိ႔သည္ ဘုရားရွင္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္
ျပဳေသာေန႔ကဲ့သုိ႔ ပန္းနံ႔သာ၊ တူရိယာ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ လက္်ာရစ္
သံုးႀကိမ္လွည့္ၿပီး ရွိခုိး၍ ေနာင္အခါ ပြင့္လတၱံ႕ေသာ ဘုရားရွင္ကုိ
ဖူးေမွ်ာ္ရပါေစသား ဆုမ်ားေတာင္း၍ မိမိတို႔၏ ဘံုဌာနသုိ႔
ျပန္သြားၾကေလေတာ့သည္။ ဤမွစ၍ ဓာတ္ေတာ္သာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့ေလသည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ေ၀ေနယ်မ်ားစြာကုိ သနားေတာ္မူ၍ သဒၶါတရားကုိ အေျခခံကာ
ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း
ကာလပတ္လံုး လူသာမန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ျပဳလုပ္ ျဖည့္က်င့္ႏုိင္ခဲေသာ
ပါရမီသံုးဆယ္၊ စြန္႔ျခင္းႀကီးငါးပါး၊ စရိယသံုးပါးတုိ႔ အရင္းခံကာ
တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ကြယ္ေပ်ာက္
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရပါလိမ့္မည္။
သဒၶမၼသေမၼာသသုတ္တြင္လည္းသာသနာကြယ္ေၾကာင္းကို
ေအာက္ေဖ ၚ ျပပါ အတိုင္းဖြင့္ဆိုထားေသးပါသည္။
၁။ ရဟန္းမ်ား တရားမနာျခင္း
၂။ စာမသင္ျခင္း
၃။ ႏႈတ္တက္အာဂံု မေဆာင္ျခင္း
၄။ သိေအာင္ မႀကံစည္ျခင္း
၅။ ဓမၼာႏုဓမၼကုိ မက်င့္ႀကံျခင္း
(တစ္နည္း)
၁။ စာမသင္ျခင္း
၂။ တရားကုိ အက်ယ္မေဟာျခင္း
၃။ စာကုိ အက်ယ္မပုိ႔ခ်ျခင္း
၄။ စာကုိ အက်ယ္မျပန္ဆုိျခင္း
၅။ အနက္အဓိပၸာယ္ကုိ မႀကံစည္ျခင္း
(တစ္နည္း)
၁။ အကၡရာပုဒ္ပ်က္တုိ႔ျဖင့္ သင္ယူျခင္း
၂။ အေျပာအဆုိ ခက္ခဲျခင္း
၃။ စာခ်ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရွားပါးျခင္း
၄။ လာဘ္ေပါမ်ားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
၅။ ခုိက္ရန္မ်ား၍ သံဃာကဲြျပားျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ပရိယတိၱေမ၀ သာသနႆ မူလံ ပရိယတိၱသည္သာလွ်င္ သာသနာေတာ္၏မူလအရင္းျမစ္ဟု
မိန္႔ဆိုခ်က္ရွိသည္ႏွင့္အညီ ပရိယတိၱသာသနာဆက္စပ္၍
ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်င္ပါေသးသည္။ ပရိယတိၱ အႏၱရဓာန
ပရိယတိၱသာသနာကြယ္ျခင္းဆိုရာမွာ စာခ်န္းႀကီးမ်ားျခားပါးလာျခင္း
အေၾကာင္းတရားက အဓိကပါ၀င္ေနသည္ကိုေတြ႕ရွိရပါသည္။ အခ်ဳိ႕အရပ္ေဒသတြင္
စာသင္တိုက္ တည္ေထာင္ၿပီး သာသနာျပဳလိုၾကေသာ္လည္း
စာခ်ဘုန္းႀကီးမရွိသည့္အတြက္ မျဖစ္ေျမာက္ၾကပါ။ တပည့္ေတာ္ကိုယ္
ေတြ႕ ဆရာေတာ္တစ္ပါးဆိုလွ်င္ စာသင္တိုက္ျဖစ္ခ်င္လို႔ လခေပးၿပီး
စာခ်ဘုန္ႀကီးလိုက္ ပင့္ရာ ေတာၿမိဳ႕ ေလးျဖစ္ေန၍ စာခ်မည့္ပုဂၢိဳလ္ေတြ
လိုက္ခ်င္သူမရွိေပ။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ပညာသင္ၾကားေနေသာ သံဃာေတာ္
၅၀၀ေက်ာ္ရွိသည့္အနက္ ၂၀၀ေက်ာ္သည္ နယ္ပယ္သီးသီးမွာ စာခ်ေပးခ့ဲဖူးေသာရဟန္း
ေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္အေလ်ာက္ မိမိတို႔ရယူလိုေသာဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြ
ရရွိၿပီးလွ်င္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ တြဲဖက္၍
ပရိယတိၱစာေပးကိုသင္ၾကားေပးႏိုင္လွ်င္ အင္မတန္အက်ဳိးမ်ားႏိုင္သည္ကို
အရွင္ျမတ္တို႔ သိရွိၿပီးျဖစ္ပါသည္။
သံဃ မဟာနာယက ပညာေရးအဖြဲ႕ငယ္
ခ်မွတ္ထားေသာျပ႒ာန္းစာမ်ားအျပင္ အျခားဗဟုသုတရႏိုင္ေသာ စာမ်ားကိုလည္း
တြဲဖက္ၿပီး သင္ၾကားေပးသင့္ပါသည္ဘုရား။ ယခုေခတ္ သာမေဏငယ္မ်ားအခ်ဳိ႕သည္
ဗုဒၶ၏ျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုပင္ သိရွိသူနည္းလွပါသည္။ ဒါေၾကာင့္
ဗုဒၶ၀င္အက်ဥ္းကိုလည္း ျပ႒ာန္းေပးသင့္သည္ဟုထင္မိပါသည္။ အခ်ဳိ႕သာမေဏငယ္
ရဟန္းငယ္မ်ား သည္လည္း အနက္ေတးၿပီးသားစာအုပ္မ်ားကိုကိုင္ေဆာင္၍
ပုဒ္ျဖတ္ပုဒ္စပ္မ်ားမွားကာ က်က္မွတ္ေန ၾကသည္ကိုလည္းေတြ႕ရွိေနရပါသည္။
အနက္ေတးစာအုပ္မ်ားကို အနက္ဥာဏ္ရင့္သန္ေသာ ပုဒ္ျဖတ္ ပုဒ္စပ္နားလည္ႏိုင္ေသာ
ပထမလတ္တန္းေလာက္အဆင့္ေရာက္မွသာလွ်င္ ကိုင္ေဆာင္ ခြင့္ျပဳမည္ ဆိုလွ်င္
အင္မတန္မွသင့္ေလွ်ာ္လွပါသည္ဘုရား။ အေျချပဳတန္းမ်ားတြင္ စာ၀ါနည္းသည့္အတြက္
အျခားဗဟုသုတႏွင့္ ဗုဒၶ၀င္မ်ားကိုျပ႒ာန္းေပးႏိုင္လွ်င္ သာမေဏမ်ား
ကိုယ့္ဘာသာအေၾကာင္း အျခားသူေမး လာပါကေကာင္းစြာရွင္ျပႏိုင္ပါမည္။
“ေလာဓမ္အ႒ သဘာ၀ေၾကာင့္ ေဂါတမဘုန္းေခါင္ သာသနာေရာင္လည္း မေျပာင္မရြန္း
အေမွာင္ သန္းခ့ဲ”ဟု ဆီးဗန္းနီဆရာေတာ္ မိန္႔မွာေတာ္မူခ့ဲသည့္ၾသ၀ါဒအတိုင္း
တပည့္ေတာ္တို႔သာသနာ ေတာ္ ဟာလည္း “ေခါက္ရွာငွက္ပ်ံ၊ ခင္ပုတ္ပ်ံႏွင္၊့
ဘုတ္ပ်ံ ရႈးပ်ံ ေလာကဓံဟု ထုံစံတရား ဤရွစ္ပါးကား၊ ပိုင္းျခားလူမွာ
မၿမဲစြာတည္း ” (မန္လည္ဆရာေတာ္) ဆိုသည့္တိုင္းျဖစ္ေနပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ သာသနာတည္တ့ံေရးအတြက္ တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရား၏ ၀ိနည္းပိဋ ကတ္ေတာ္လာ ၾသ၀ါဒကထာတို႔ကို
ရိုေသေလးစား သတိျပဳ၍ လိုက္နာၾကပါလွ်င္ တပည့္ ေတာ္တို႔သာသနာေတာ္ဟာ အၿမဲ
သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ ေတာက္ပေနမည္မွာအရွင္ျမတ္ သိေတာ္မူၿပီးျဖစ္ ပါသည္။
ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ျမတ္မ်ားကလည္း ဂႏၳဓုရ ၀ိပႆနာ ဓုရကိုျဖည့္က်င္ေနၾကလွ်င္
သာသနာတည္တ့ံႏိုင္ၿပီး ဒီဃနိကာယ္၊ ပါထိက၀ဂ္ သိဂၤါေလာ၀ါရမွာပါသည့္အတိုင္း
အတိက်ေဆာင္ ရြက္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ သာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားလာပါမည္။
ယခုအခါ ေရွးရိုးႀကီးအတိုင္း မိမိထံပူေဇာ္လာတ့ဲသူေတြကိုသာ
တရားေဟာေနရုံမွ်နဲ႔ မၿပီးေသးပါ။ တရားေတာ္ကို
အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းေရာက္ေအာင္ ပို႔ႏိုင္မွသာလွ်င္
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေသာ တရားစစ္တရားမွန္ကို သိနားလည္ၾကမွာျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခါ မိရိုးဖလာဗုဒၶဘာသာမ်ားသည္ပင္ ဘုရားဂုဏ္ တရားဂုဏ္ သံဃဂုဏ္မွ်
မသိသူေတြအင္မတန္မွမ်ားလွေနပါၿပီ။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ အေျခခံကစၿပီး
အဆင့္ဆင့္နားလည္ေအာင္ အိပ္ေပါက္ေစ့ သာသနာျပဳရနအခ်ိန္ျဖစ္ေနပါၿပီ
ဗုဒၶသာသနံ စိရံတိ႒တု ႀကီးရြတ္ေနရုံမၿပီးပဲ
တကယ္လုပ္ေဆာင္မွာသာလွ်င္သာသနာမကြယ္ေပ်ာက္ပဲ တည္တ့ံလာ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
တင္ျပလိုက္ရပါသည္ဘုရား။
တိေဏၰာဘာသ(ဥဴး)
ဆန္းစခရစ္တကၠသိုလ္
No comments:
Post a Comment