ရဟန္းဆိုေသာ အသံုးအႏႈံးဟာ ပါဠိဘာသာ အရဟႏၱ-ပုဒ္မွ လာေသာ စကားၿဖစ္ပါတယ္၊ အရဟႏၱပုဒ္ကို ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္ သူလို႔ အဓိပၸါယ္မွတ္ယူရပါတယ္၊ ရဟႏၱာပုဂၢဳိလ္ဆိုတာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္ အတြင္းက အထြဋ္အထိပ္ပုဂၢိဳလ္ ၿဖစ္ပါတယ္လို႔ က်မ္းဂန္ေတြမွာ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္၊ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ရဲ့သႏၱာန္မွာ ကိေလသာအညစ္အေၾကး မရွိေတာ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ရဟႏၱာ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္တယ္ဆိုတာ ဘာမွၿငင္းဆိုစရာ မရွိေတာ့ပါ။
ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႔သည္ ကိေလသာမကုန္ ၾကေသး၍ ေလာဘအာရုံနဲ႔ေတြ႔ရင္ ေလာဘ ၿဖစ္တယ္ ေဒါသအာရုံနဲ႔ေတြ႔ရင္ ေဒါသၿဖစ္တယ္၊ ကိေလသာ မကုန္ၾကေသးသည္႔အတြက္ ရဟႏၱာပုဒ္ကၿဖစ္လာေသာ ရဟန္းဆိုတာ ၿဖစ္မွၿဖစ္ပါမ လားလို႔ ေတြးမိ ပါတယ္၊ သ႔ိုေသာ္လည္းရဟန္းဆိုတာ ပုထုဇဥ္မ်ွသာရွိေသးေတာ့ ကိေလသာ က်န္သေလာက္ က်န္ပါ တယ္။ ကိေလသာက်န္ရုံမ်ွႏွင့္ ရဟႏၱာမၿဖစ္သင့္ဘူးလိုေတာ့ မဆိုထိုက္ပါ၊ သာသနာဆိုသည္မွာ အဆံုးအမကိုေခၚပါတယ္၊ မည္သူ အဆံုးအမ ၿဖစ္သလဲဆိုရင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူေသာ အဆံုးအမၿဖစ္ပါတယ္၊
ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ မည္သည္႔အရာေတြကို ဆံုးမသလဲ ဆိုရင္ တစ္ဘ၀ၿပီးတစ္ဘ၀ ၿဖစ္ပ်က္ေနရတာေတြဟာ အလြန္ဆင္းရဲတယ္၊ အလြန္ဆင္းရဲေသာ ဒုကၡသံသရာထဲ ၀ဲလယ္သလို အၾကိမ္ၾကိမ္ၿဖစ္ရၿခင္းသည္ တၿခားမဟုတ္ မိမိတို သႏၱာန္မွာ မွီခိုကိန္းေအာင္းေနေသာ ကိေလသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါတယ္ လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းက လြတ္ေၿမာက္ေအာင္ ကိေလသာမီးေတြကို ၿငိမ္းသတ္ရမယ္လို႔ ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္သမ်ွဟာ ဗုဒၶေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ေတြကို ထိုက္သေလာက္ နားလည္ၾက ပါတယ္၊ သို႔ေပမဲ့လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းဟာ မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ ရွိေနတဲ့ ကိေလသာေတြကို ကုန္ခ်င္ၾကတယ္။ ကိေလသာကုန္ၿပီး နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ၿပဳလိုၾကပါတယ္။ မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ ကိေလသာရွိမွန္း၊ ကိေလသာေၾကာင့္ သံသရာလည္ေနမွန္း၊ ကိေလသာ မရွိေတာ့ရင္ သံသရာက လြတ္မွန္းသိၾကတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာေဖာ္ညြန္ၿပ ဆိုဆံုးမ ခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို နာၾကားဘူးလို႔ပါ။
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ၿမတ္ဗုဒၶရဲ့ တရားေတာ္မ်ားကို နာဖူးၾကတယ္၊ ၾကားဖူးၾကပါတယ္၊ နာဖူးၾကားဖူးရုံမ်ွမဟုတ္ ယံုလဲယံုၾကည္ ၾကတယ္၊ ယံုၾကည္သည္႔ အတိုင္း မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ ကိေလသာေတြကုန္ေအာင္ အားထုတ္ ေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြၿဖစ္ပါတယ္။
သာမေဏဘ၀၀င္ ေရာက္စဥ္ က အရွင္ဘုရား သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေၿမာက္ေအာင္ တပည္႔ ေတာ္ကို သာမေဏၿပဳေပးေတာ္မူ ပါလို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါတယ္၊ ရဟန္းဘ၀ေရာက္ ေသာ္လည္း သံဃာေတာ္သည္တပည္႔ေတာ္ကို သံသရာတည္းဟူေသာ ၀ဲၾသဃေရအလွ်င္မွ ထုတ္ႏႈပ္၍ နိဗၺာန္ တည္းဟူေသာ ၾကည္းကုန္းထက္သို႔ ေရာက္ေအာင္ ကယ္တင္ေတာ္ မူေတာ္ပါဟု ေလွ်ာက္ထားကာ သံသရာမွ လြတ္လိုေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ၿဖင့္ ရွင္ရဟန္း၀တ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ထိုေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သႏၱာန္မွာ ကိေလသာရွိေသးေသာ္လည္း ကိေလသာရဲ့အလိုေနာက္ လိုက္ေနတာမဟုတ္၊ ကိေလသာရဲ့ အၿပစ္ကိုသိၿပီး ကိေလသာ ကုန္ေအာင္ အားထုတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ခရီးသြားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သူရည္မွန္းခ်က္အတိုင္း၊ သူသြားလိုရာကို ဧကန္ေရာက္ သလို နိဗၺာန္ခရီးကို ခ်ီတက္ေနေသာ ရဟန္းသည္လည္း ကိေလသာ ကုန္ခန္းၿပီး နိဗၺာန္ကို ဧကန္ ေရာက္မည္ ၿဖစ္ပါတယ္။ ထိုေၾကာင့္ ကိေလသာမကင္းေသးေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ားသည္ ကိေလသာ ကင္းေသာ အပူေဇာ္ခံထိုက္သည္႔ အရဟႏၱၿဖစ္သင့္ပါတယ္။
တနည္း အားၿဖင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အတြင္း ၀င္ေရာက္သူတို႔တြင္ ႏွစ္ေယာက္ရွိပါတယ္၊ တေယာက္က မိစၦာဒိဌိ ဘ၀မွ အၿမင္မွန္ရၿပီး ၀င္ေရာက္သူၿဖစ္ၿပီး ေနာက္တေယာက္က အၿမင္မွန္ရၿပီးသာ လူသားဘ၀က ရွင္ရဟန္းအၿဖစ္ ၀င္ေရာက္သူတို႔ ၿဖစ္ၾကပါတယ္။ မိစၦာဒိဌိဘ၀မွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အၿဖစ္ ၀င္ေရာက္လိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ သည္ ဘုရားကိုကိုယ္ကြယ္ပါ၏၊ စတဲ့သရဏဂုံသံုးပါကို ရြတ္ဆိုၿပီးမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္ ၀င္ေရာက္နိုင္ပါတယ္၊ သမၼာဒိဌိလူသားဘ၀မွ ရွင္ရဟန္းၿပဳၿခင္ ၿပန္ရင္လည္း သရဏဂံုသံုးပါကို သာလွ်င္ ရြတ္ဆို ၾကရပါတယ္၊ သရဏဂုံသည္ သာသနာေတာ္ရဲ့ အစလည္း ၿဖစ္ပါတယ္ သရဏဂုံကို ရြတ္ဆ္ိုခံယူၿပီးသူႏွင့္ မခံယူုသူတို႔၏ ကြာၿခားပုံမွာ သရဏဂုံရြတ္ဆိုၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ပုဂၢိဳလ္သည္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲႏွင့္ ကိေလသာရဲ့ အၿပစ္တို႔ကို သိပါတယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္သူမွာ သံသရာ၏ဆင္းရဲကိုလည္း မသိ၊ ကိေလသာ တရားတို႔၏ ဆိုး၀ါးေသာ အၿပစ္တိုကိုလည္း မၿမင္ဘဲ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ တဖန္ မိစၦာဒိဌိဘ၀မွ သမၼာဒိဌိအၿဖစ္ ခံယူထား ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူသားႏွင့္ ရဟန္းမ်ားလည္း ကြာၿခားခ်က္မ်ား ရွိပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လူသားမ်ားမွာ ကိေလသာတို႕၏ အၿပစ္ ကို သိၾကပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကိေလသာကိုေတာ့ မၿပစ္ရက္ၾကပါဘူး။ ရွင္ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ပုထုဇဥ္ပင္ၿဖစ္ေစဦးေတာ့ အပူေဇာ္ခံထိုက္ ေသာ အရဟႏၱပုဂၢိဳလ္မ်ား ၿဖစ္ၾကပါတယ္၊
ယခုရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ားက ဘုရားတစ္ဆူ ဂူတစ္လံုးထားၿပီး ရပ္ဦးရြာဦး မွာေက်ာင္းၾကီးေတြ ေဆာက္လုပ္၍ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲဲ့ၾကပါတယ္၊ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူမ်ားကဲ့သို႔ မည္သည္႔အလုပ္ကိုမွ လုပ္ကိုင္ၿခင္းမၿပဳေစဘဲ အစား အေသာက္ အ၀တ္အရုံကစ၍ တင့္ေတာင္း တင့္တယ္ လွဴဒါန္းခဲ့ ၾကပါတယ္၊ ထိုသ႔ိုလွဴဒါန္းၿခင္းမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ငါတို႔ထက္ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ သာတယ္လို႔ ယူဆၿပီး လွဴဒါန္းခဲ့ၾကၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ ထိုေၾကာင့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔၏ ေစတနာကို ရဟန္းေတာ္မွန္သမွ် အလြန္ငဲ့ကြက္စရာ ေကာင္းပါတယ္၊ အခုေခတ္မ်ားစြားေသာ ရဟန္းသာမေဏမ်ားသည္ ဒါယကာဒါယိကာမတို႔ရဲ့ ေစတနာကို မငဲ့ကြက္ပဲ ေလာဘ အရာမွာလည္း အလြန္ေလာဘၾကီး၊ ေဒါသအရာမွာလည္း အလြန္ ေဒါသၾကီး၊ မာနတရားမွာလည္း အလြန္ မာနၾကီးၾကတာကို ေတြ႔ၿမင္ ေနၾကားေနရပါတယ္၊ ထိုကဲ့သို ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ၾကီးၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ အညၾတအစားထဲကမဟုတ္ၾကဘဲ အထက္တန္းက်က် ပုဂၢိဳလ္ေတြ ၿဖစ္ေနတာကို ၿမင္ေနၾကားေနရပါတယ္၊ အထက္တန္း စား ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာင္ ကိေလသာ အားၾကီးခဲ့လွ်င္ လူပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ပိုၿပီး ကိေလသာအားၾကီးလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
ထိုေၾကာင့္ အားနည္းေအာင္ၿပဳလုပ္ရမည္႔ ကိေလသာကိုအားၾကီးေအာင္ ၿပဳလုပ္ ေနၾကတဲ့အတြက္ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းမ်ားကို အပူေဇာ္ခံထိုက္ေသာ ရဟန္းမ်ားမွဟုတ္ပါေလစလို႔ သံသယ၀င္မိပါတယ္။
ဒီေနရာေလးမွာ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးကို ခြဲၿခားၿပီး ေၿပာၿပၿခင္ပါတယ္၊ (၁)ဘ၀ကိုသိေသာ ပုဂၢိဳလ္ (၂)ဘ၀ကို မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္၊
(၁)ဘ၀ကို သိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ငါသည္ ရဟန္းၿဖစ္တယ္၊ ရဟန္းဆိုတာ အိပ္ကာစားကာေပ်ာ္ရြင္စြာ ေနေကာင္းသူမဟုတ္ သံသရာတစ္ခြင္ မွာ ငါထံ ခိုေအာင္းေနၿပီး၊ ဘ၀တိုင္းငါ့ကိုႏွိပ္စက္ေနေသာ ကိေလသာေဘးရန္ကို တြန္းလွန္ဖ်က္ဆီး ရမည္႔ပုဂၢိဳလ္ ၿဖစ္သည္ဟု သိပါတယ္၊
(၂)ဘ၀ကိုမသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရဟန္းသာ ၿပဳေနၿပီး မိမိ ကိုယ္ကို ရဟန္းေတာင္ သိတတ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ လာဘ္ရမူ႔ ကိုသာကို ၾကည္႔တယ္၊ နိဗၺာန္ကို မၾကည္႔ ဘူး၊
ဒီေနရာမွာ ဓမၼပဒကလာတဲ့ ၀န၀ါသီတိႆ သာမေဏ၀တၳဳကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တင္ၿပၿခင္ပါတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ဟာ သကၤန္း၀တ္ခ်င္ပါသလားလို႔ တိႆကိုေမးေတာ့ဟုတ္ပါတယ္လို႔ ၿပန္ေၿပာတယ္၊ ရွင္သာရိပုတၱရာက ရွင္ရဟန္းၿပဳတယ္ဆိုတာ မလြယ္ဘူး၊ ကိုယ္ကအပူလိုၿခင္ေပမယ့္ အေအးနဲ႔ေတြ႔ရတယ္၊ အေအးလိုၿခင္ေပမယ့္အပူနဲ႔ ေတြ႔ရတတ္တယ္၊ အိမ္မွာလိုဇိမ္ႏွင့္ မေနရဘူး၊ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနရတယ္။ အသင္သူငယ္က ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ ၾကီးပြားလာသူၿဖစ္တယ္၊ ဒုကၡခံၿပီး သကၤန္း၀တ္နိုင္ပါမလား လို႔ ေမးေတာ္မူေသာအခါ တိႆသာမေဏက ၀တ္နိုင္ပါတယ္လို႔ ၀န္ခံသည္႔အတြက္ သာမေဏ၀တ္ေပးလိုက္ပါတယ္။
တိႆ သာမေဏဟာ ဟိုဘ၀က ဒါနမ်ိဳးေစ့ပါခဲ့သူမို႔ ငယ္ရြယ္စဥ္ကလည္း အလြန္းလာဘ္လာဘေပါတယ္၊ သာမေဏ၀တ္ေတာ့ ေရွ့ကထက္ တိုးၿပီး လာဘ္လာဘေပါတယ္၊ အလွဴအတန္းလာသူေတြ ႏွင့္ တအုန္းအုန္းၿဖစ္၍ ေနပါတယ္၊ ဒီေတာ့ သာမေဏတိႆက ၾကံစည္စဥ္းစားတယ္၊ ငါသည္ ပစၥည္းလိုၿခင္လို႔ သကၤန္း၀တ္တာ မဟုတ္၊ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကို လိုလားေတာင္းတ၍ သကၤန္း၀တ္ၿခင္း ၿဖစ္တယ္ ဒီပံုစံနဲ႔ေတာ့ ငါတရားက်င့္လိုၿဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေတာထဲ သြားၿပီး တရားအားထုတ္မွ ၿဖစ္မယ္လို႔ အၾကံၿဖစ္ၿပီး၊ ဘုရားရွင္ထံ ေတာ္က အရဟတၱဖိုလ္တိုင္ေအာင္ ကမၼဌာန္းတရားေတြ သင္ယူၿပီး အားထုတ္ခဲ့ရာ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာ ၿဖစ္သြားပါတယ္။
သီတင္း၀ါလ ကြ်တ္ေတာ့ သာမေဏကို ခ်ီးေၿမာက္ဖ႔ုိရန္ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္(၄၀၀၀) ၾကြေရာက္ေတာ္မူၾကပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ သာ၀တၳိၿပည္ေဇ၀န္ေက်ာင္းကို ၿပန္ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ား စကားေၿပာေနၾကၿပီး၊ ငါ့အရွင္တို႔ တိႆသာမေဏ ဟာ ပဋိသေႏၶတည္ေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာ ေဆြမ်ိဳးအေပါင္းတို႔က ရဟန္းေတာ္မ်ားအား နိ႔ဃနာဆြမ္း ေပးလွဴၾကတယ္၊ သာမေဏ ၿဖစ္ၿပန္ေတာ့လည္း ႏွစ္ရက္အတြင္း ပုဆိုးတေထာင္၊ ဆြမ္းတေထာင္ ရပါတယ္၊ ေနာက္ ကမၸလာတေထာင္လဲ ရတယ္၊ သူေနတဲ့အရပ္မွာ လာဘ္သပ္ပကာ အလြန္ေပါမ်ားပါတယ္၊ ဒီေလာက္ လာဘ္လာဘ ေတြ ေပါမ်ားပါလွ်က္၊ လာဘ္လာဘေတြ အကုန္စြန္႔ၿပီး ေတာထဲမွာ ဆင္းဆင္းရဲရဲက်င့္ၾကံ ေနထိုင္ၿခင္းဟာ အလြန္အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းလွ ပါတယ္လို႔ ေၿပာဆိုၾကပါတယ္။
ဤကဲ့သို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စကားကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူေသာ တရားမွာ အလြန္မွတ္သားဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ခ်စ္သားတို႔လာဘ္ မ်ားၿခင္း၏ အေၾကာင္းၿဖစ္ေသာ အက်င့္သည္တစ္ပါး၊ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းၿဖစ္ေသာ အက်င့္သည္တစ္ပါး၊ ထိုႏွစ္ပါးေသာ အက်င့္ကို အထူးသၿဖင့္သိ၍၊ ငါဘုရား၏ တပည္႔သာ၀ကၿဖစ္ေသာ ရဟန္းသည္ လာဘ္လာဘပူဇာသကၠာရကို မႏွစ္သက္ရာ၊ ၀ိေ၀ကသံုးပါးကို အစဥ္ပြားမ်ားၾကကုန္ေလာ့ဟု ဗုဒၶေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ သိုေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် ေလာဘ၊ေဒါသ၊ အစရွိတဲ့ ကိေလသာေတြရွိေနမွာ ဧကန္ၿဖစ္ပါတယ္၊ ထိုေၾကာင့္ ဘ၀ကိုသိတဲ့ပုဂၢိဳဟ္က ေလာဘ၊ေဒါသ၊စတဲ့ ကိေလသာရဲ့အၿပစ္ကို သိလို႔ ေလာဘ၊ေဒါသ၊မာန၊ တို႔ကို ဆင္ၿခင္ေပ်ာက္ဖ်က္နိုင္ပါတယ္၊ ဘ၀ကို မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊မာန္မာနတိုရဲ့ အၿပစ္ကို မသိလို႔ ေလာဘေနာက္၊ ေဒါသေနာက္၊ မာန္မာနေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနတက္ပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ သကၤန္း၀တ္ထားေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္ရဟန္း ၿဖစ္ေလေတာ့ ဘ၀ကို မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ပိုမ်ားလိမ့္မယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ရဟန္း ၿဖစ္ၾကေသာ္လည္း အထိုက္အေလွ်ာက္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ရွိန္ိုင္ပါ တယ္၊ သို႔ေပမယ့္လည္း ရဟန္းသည္ ကိေလသာေတြရဲ့ အၿပစ္ကို သိထား၊ၿမင္ထားၿပီး၊ ဆိုး၀ါးေသာ ကိေလသာကို အေသ သတ္မွ ေတာ္မည္ဟု ရည္ရြယ္ကာ ဒီကိေလသာေတြကို ေသေအာင္ သတ္ေနၾကပါတယ္၊ ကိေလသာကလဲ ငုံ႔မခံ၊ သတ္တဲ့သူကို ၿပန္သတ္တတ္သည္ ဘတစ္ၿပန္က်ားတစ္ၿပန္ သတ္ၾကရင္း (တရားအားထုတ္ရင္း) ေသခ်င္လည္းေသမည္၊ ဒါေပမဲ့ ယုတ္မာ ေသာ ေသၿခင္းမဟုတ္၊ ၿမတ္ေသာ ေသၿခင္းလို႔ ဆိုရမည္ၿဖစ္ပါတယ္။
ထိုကဲ့သို႔မဟုတ္ဘဲ မိမိႏွင့္ ကိေလသာအၿပိဳင္အဆိုင္ သတ္ၾကရာ ကိေလသာက နိုင္လို႔ မိမိက တရားအားထုတ္ရာက ထြတ္ေၿပးသြားရ သည္ ဆိုလွ်င္ မၿမတ္ေသာ ေၿပသြားၿခင္း ၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ကိေလသာကို အရွံးမေပးဘဲ ၊နိုင္ေအာင္ တိုက္ၾကရင္း၊ နိဗၺာန္ခရီးကို ခ်ီတက္ကာ၊ ရဟန္း ၿပဳရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆိုေသာ ေခါင္စဥ္ေလးနဲ႔ စာတမ္းဖတ္ပြဲၾကီး ေအာင္ၿမင္ပါေစ ေၾကာင္း ဆုေတာင္းပတၳနာ ၿပဳလိုက္ပါရတယ္။
က်မ္းကိုးစာရင္း--
ဤစာတမ္းကို ဓမၼပဒအဌကထာ၌လာေသာ ၀န၀ါသီ တိႆသာမေဏ ၀တၳဳကို အေၿခခံ၍ သင္ဆရာၿမင္ဆရာ ၾကားဆရာ တို႔၏ နည္းကိုမွီကာ ေရးသားထားသည္႔အတြက္ေၾကာင့္ အမိအဘ ရာသမားအားလုံး တုိ႔အား ဦးညြတ္ဂါရ၀ၿပဳရင္းၿဖင့္။
အရွင္ေဇာတိက(သံုးခြ)
M.A (Previous)
ဆန္စကရိက္ တကၠသိုလ္။
ဗာရာဏသီ။
No comments:
Post a Comment