ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

16/01/2015

ကေမၻာဒီယား ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၂)

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 1/16/2015 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips
       ထို႔ေနာက္ အန္ေကာနယ္ေျမအတြင္း အဓိကေက်ာင္းျဖစ္သည့္ ကမၻာ့အံ့ဘြယ္ နံပါတ္ ၇-ျဖစ္သည့္ အန္ေကာ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ၀င္ၾကသည္၊ က်ယ္၀န္းလွေသာ အန္ေကာ၀တ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို အျပင္မွ ေရကန္ၾကီးတို႔ျဖင့္ က်ဳံးခတ္ထား၏။ အတြင္းမွ နန္းျမိဳ႔ရိုးတံတိုင္းကဲ့သို႔ စၾကၤံေဆာင္တို႔ျဖင့္ ကာရံထားသည္။ ယင္းစၾကၤံေဆာင္ၾကီးတို႔ကို ေက်ာက္တုံးတုိ႔ျဖင့္ ေသသပ္ခိုင္မာစြာ ျပဳလုပ္ထားျပီး ပန္းခ်ီ ပန္းပု ကႏုတ္လက္ရာမ်ိဳးစုံျဖင့္ ထုဆစ္ထားသည္။ အတြင္း၌ အန္ေကာ၀တ္ေက်ာင္းေဆာင္ကို စၾကၤံ နတ္လမ္းေဆာင္ ႏွစ္ဆင္႔တို႔ျဖင့္ ထပ္မံကာ ကာရံထားျပန္၏။ ပတ္လည္၀ိုင္းထားသည့္ အေဆာင္တို႔မွာ ျမင့္မားသည့္ ေက်ာက္တုံးျဖင့္ တည္ေဆာင္ထားေသာ ႏွစ္ထပ္အေဆာင္တို႔ျဖစ္၍ ျမင္ရသူတို႔ကို အံ့ၾသေစ၏။


 အလယ္က အထပ္အဆင့္ဆင့္ရွိ အန္ေကာ၀တ္ေက်ာင္းေဆာင္ၾကီးကား အထူးပင္ ျမင့္မား လွျပီး ေက်ာက္တုံးတုိ႔ျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ထား၏။ ေက်ာက္နံရံတို႔တြင္ ပန္းပုမ်ိဳးစုံကိုလည္း ထုဆစ္ထား၏။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ျဖဴေဖြးေသာ ေက်ာက္တုံးအထြဋ္ျပသာဒ္တို႔ျဖင့္ တည္ထားေသာေၾကာင့္ အေ၀းမွၾကည့္လွ်င္ ပို၍ လွပခန္႔ညား၏။ ေက်ာင္းအေပၚဆုံးထပ္ ေရာက္ေအာင္တက္ ရသည္မွာ ျမင့္မားလွသျဖင့္ ဒူးတုန္၏။ အေပၚဆုံးထပ္မွ ေန၍ ပတ္၀န္းက်င္ ရႈခင္းအလွအပတို႔ကို တစ္၀ၾကီး ခံစားႏုိင္သည္။ အေပၚဆုံးထပ္တြင္ ရပ္ေတာ္မူျမတ္ဘုရားဆင္းတုေတာ္ႏွစ္ဆူႏွင့္ ထိုင္ေတာ္မူတစ္ဆူတို႔ကို သူ႔ဘုရားခန္းမေဆာင္ႏွင့္သူ ဖူးဖြင့္ရခဲ့သည္။ 
   
   အန္ေကာ၀တ္ဘုရားေက်ာင္းေရွ႔တြင္ ေရကန္ၾကီးႏွစ္ကန္ရွိသျဖင့္ ေရကန္ေဘးတြင္ ဓာတ္ပုံရုိက္သူတို႔ျဖင့္ စည္းကားေနသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ေျမျပင္မွာေရာ ေရကန္ထဲပါ ႏွစ္ထပ္ျမင္ကြင္း ေနာက္ခံျဖင့္ ဓာတ္ပုံ ရုိက္ယူၾကသည္။ ရႈ႔မ၀ေအာင္ လွပေသာ ရႈခင္းျဖစ္ပါ၏။ သမုိင္းေၾကာင္းကို ေသခ်ာမေလ့ လာျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုအန္ေကာ၀တ္သည္ ၉-ရာစုႏွင့္ ၁၅-ရာစုၾကား မင္းေနျပည္ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု မွတ္သားရသည္။ ၁၂-ရာစုတြင္ King Suryavarman က တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ဟိႏၵဴ ႏွင့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာတို႔ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လႊမ္းမုိးခဲ့ျပီး ၁၅ ရာစုႏွင့္ ၁၆ ရာစုႏွစ္မ်ားမွ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာတို႔ ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ခဲ့သည္ဟု မွတ္သားရ သည္။ ၾကီးက်ယ္လွ်က္ရွိေသာ ပစၥကၡအလွအပတြင္သာ နက္ေျမာစီး၀င္ခဲ့သျဖင့္ သမိုင္းေၾကာင္းကို ဂဃနဏ မေမးျဖစ္ခဲ့ေပ။ ေၾကးျဖင့္ထြင္းထုထားေသာ အန္ေကာ၀တ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၏ အလွပုံရိပ္ကို ထိုေက်ာင္း၏ ေစ်းတန္းမွ အမွတ္တရ ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ 

    အန္ေကာ၀တ္၊ Siem Reap ျမိဳ႔ ၀န္းက်င္တစ္ေလွ်ာက္ လည္ပတ္ရမည့္ေနရာမ်ားသို႔ ကားဆရာက ေစတနာ အျပည့္ျဖင့္ လိုက္ပို႔ေပးသျဖင့္ စုံလင္ခဲ့သည္။ ေနရာစုံျပီးေနာက္ ညေန ၄-နာရီခြဲ ကားျဖင့္ ဖႏြမ္းပင္ျမိဳ႔သို႔ ခရီးဆက္ၾကသည္။ ည ၁၂-နာရီ ေက်ာ္တြင္ ဖႏြမ္းပင္ျမိဳ႔သို႔ ေရာက္ရွိသည္။ ကားဂိတ္ႏွင့္ နီးေသာ ေဟာ္တယ္တြင္ တည္းခိုျဖစ္သည္။ တစ္ရက္အတြက္ (၁၅)ေဒၚလာ ေပးရသည္။ ဇြန္လ (၁၉)ေန႔ နံနက္ေစာေစာတြင္ အိႏၵိယ၊ ဗာရာဏသီတကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္ယူဘက္ျဖစ္ေသာ ကေမၻာဒီယား ရဟန္းေတာ္ Horn Hong က ဖႏြမ္းပင္ျမိဳ႔တြင္း အလည္ပို႔ေပးရန္ ေဟာ္တယ္သို႔ လာေရာက္ေခၚသည္။ Horn Hong ကပင္ နံနက္စာကို ကေမၻာဒီယား စားဘြယ္မ်ိဳးစုံမွာ၍ ျပဳစုသည္။ ညီေမာင္ၾသသဓေရာ မိမိပါ ကေမၻာဒီယား အစားအစာကို သိပ္မၾကိဳက္ၾက။ ကေမၻာဒီယား၏ ေနရာတိုင္းတြင္ ေဒၚလာကို တရား၀င္သုံးစြဲၾကသျဖင့္ ႏုိင္ငံျခားသားတို႔အတြက္ လြယ္ကူသည္။ ကေမၻာဒီယားပိုက္ဆံကို အသုံးျပဳနည္းလာသျဖင့္ ကေမၻာဒီယားလူမ်ိဳးတို႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ အစိုးရစနစ္ကို စိတ္ပ်က္ေနၾကရသည္ဟု မိတ္ေဆြ ခမာနီတစ္ပါးက ရင္ဖြင့္ခဲ့ဘူး၏။ 

   နံနက္စာ စားျပီးေနာက္ ဖႏြမ္းပင္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္သို႔ သြားေရာက္ေလ့လာၾက သည္။ ျပတိုက္ကို ေလ့လာျပီးေနာက္ ေတာ္၀င္နန္းေတာ္ရာေနရာသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ နန္းေတာ္ရာအတြင္း အေဆာက္အအုံတုို႔မွာ ၾကီးက်ယ္ေကာင္းမြန္ သည္။ ကေမၻာဒီယား ယဥ္ေက်းမႈရိုးရာ စုလစ္မြန္းခၽြန္ အထြဋ္ျပသာဒ္ ပန္းခ်ီ ပန္းပုတို႔ျဖင့္ ပုံေဖာ္ထားသည္။ အေဆာင္တို႔ကို ခြဲျခားကာ သမိုင္းေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ရွင္းလင္းျပသထား၏။ နန္းေတာ္ရာအလယ္ ျမတ္ဗုဒၶသီတင္းသုံးရာ ဘုရားေဆာင္မွာ ပို၍ေကာင္းမြန္သကဲ့သို႔ ျမတ္ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မွာလည္း ဖူးေျမာ္မ၀ျဖစ္ရသည္။ အေဆာင္အသီးသီးတြင္ ကေမၻာဒီယားတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ ထုံတန္းဓေလ့မ်ိဳးစုံ၊ ၀တ္စားဆင္ယဥ္ပုံ၊ လက္ရွိဘုရင္၏ အဘိသိတ္ခံေနသည့္ဓာတ္ပုံ စသည္တို႔ျဖင့္ ရႈ႔မျငီးေအာင္ ျပသထား၏။ အင္းၾကင္းပင္ၾကီး တစ္ပင္ေအာက္၌ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳဖြားေတာ္မူဟန္ ရုပ္တုေတာ္မွာ ပိုမိုအသက္၀င္သည္။ အင္းၾကင္းပန္းတို႔လည္း ေ၀ေ၀ဆာဆာပြင့္ေနၾက၏။ အင္းၾကင္းပင္အစစ္၏ အရင္း ဖြားေတာ္မူဟန္ ရုပ္တုကို ဤတစ္ေနရာမွာသာ ေတြ႔ဘူး၏။ နန္းေတာ္ရာကို Chatumuk (ဆတုမုခ)ျမစ္ဆုံ ကမ္းေဘးတြင္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၍ ေလေကာင္းေလသန္႔ရသကဲ့သို႔ ျမင္ကြင္းလည္း လွပသည္။ ျမစ္ကမ္းေဘး နန္းေတာ္ရာ ေရွ႔တြင္ အပန္းေျဖရန္ ပန္းျခံလဟာျပင္ႏွင့္ သံဃေကာလိပ္၊ သံဃာ့တကၠသိုလ္တို႔ကိုလည္း တည္ေထာင္ ထား၏။ ေက်ာင္းတက္လာၾကေသာ ရဟန္းငယ္တို႔ကိုလည္း ျမင္ေတြ႔ရသည္။ ကမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္ ႏုိင္ငံတကာ၏ အလံမ်ားကို လြင့္တင္ထား၏။ 

   နန္းေတာ္ရာတစ္၀ိုက္ ျပည့္စုံေအာင္ ေလ့လာျပီးေနာက္ Horn Hong သီတင္းသုံးသည့္ Wat Sompovmeas Temple ေက်ာင္းတုိက္သို႔ သြားၾကသည္။ ေန႔ဆြမ္းစားခါနီးတြင္ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိသည္။ တစ္လ တစ္ခါ စုေပါင္း ဆြမ္းကပ္သည့္ အခါၾကီးရက္ၾကီး ျဖစ္၍ ေက်ာင္းတြင္ ဆြမ္းကပ္သည့္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ျဖင့္ ျပည့္ေန၏။ ခရီးေဆာင္အိပ္မ်ား အခန္းအတြင္း ခ်ျပီးေနာက္ ဆြမ္းစားခ်ိန္ျဖစ္၍ ဆြမ္းစားေက်ာင္းသို႔ အျမန္သြားၾကရသည္။ ဆြမ္းစားေက်ာင္းတြင္ သံဃာအပါးတစ္ရာခန္႔ကို ဖူးေတြ႔ရသည္။ ေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္မွ အႏုေမာဒနာတရားေဟာျပီးေနာက္ ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္၏။ ဆြမ္း၀ိုင္းတိုင္း ဂစ္ေငြ႔သုံးမီးဖိုးအေသးေလးမ်ား ခ်ကာ ဟင္းရည္မ်ားကို ၾကိဳခ်က္၏။ ယင္းေနာက္ ေခါက္ဆြဲမ်ား၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားထည့္ကာ ခြက္ငယ္ကေလးတို႔ျဖင့္ ေကာ္ခတ္ကာ ပူပူေႏြးေႏြး ဘုန္းေပးရ၏။ အျခားစားဘြယ္မ်ား၊ အခ်ိဳပြဲမ်ားလည္း စုံလင္သည္။ ထိုသို႔စုံလင္ေသာ္လည္း ဆြမ္းဟင္းတို႔မွာ မိမိတို႔ျမန္မာပါးစပ္ျဖင့္ ခံတြင္းမေတြ႔လွေပ။ ဆြမ္းစားအျပီး ခရီးပန္းထားသျဖင့္ အနားယူၾကသည္။

    ေန႔လည္ခင္းတြင္ အိႏၵိယတြင္ ပညာသင္ရင္း ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ရေသာ ကေမၻာဒီယားရဟန္းေတာ္ Norn Nim လည္း သူ၏ ရြာမွ ျပန္ေရာက္လာသည္။ မိမိတို႔ႏွစ္ပါး၊ ကေမၻာဒီယား Horn Hong ႏွင့္Norn Nim ႏွစ္ပါး၊ Norn Nim ၏ အေဖႏွင့္ညီ ေပါင္း (၆)ေယာက္တို႔ အတူတကြ ဖႏြမ္းပင္ျမိဳ႔ Tuol Sleng Genocide Museum (အဆိပ္ပင္မ်ားႏွင့္ ေတာင္ကုန္းျပတိုက္) သို႔ သြားေရာက္ၾကသည္။ ခမာနီကြန္ျမဴနစ္ ေခါင္းေဆာင္ ပိုေပါ့တို႔ အာဏာရသည့္ ၁၉၇၅-ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္အထိ အထက္တန္းေက်ာင္းကို အက်ဥ္းေထာင္အျဖစ္ အသုံးျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအက်ဥ္းေထာင္တြင္ ခမာနီလူမ်ိဳး ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္အသတ္ခံခဲ့ရသည္ဟု သိရသည္။ စာသင္ခန္းမ်ားကို အခန္းေလး မ်ားဖြဲ႔ျပီး အက်ဥ္းခန္းအျဖစ္အသုံးျပဳခဲ့သည္၊ အက်ဥ္းက် အသတ္ခံရသူတို႔၏ ေသြးကြက္မ်ားကား ခုခ်ိန္ထိ ရွိေနေသးသည္။ သံကုဋင္တြင္ ေျခေထာက္ကို သံေျခက်င္းခတ္ကာ အစာမေကၽြး ႏွိတ္စက္သည့္ေနရာ အခန္း၊ ေရျပည့္စဥ့္အိုးထဲ ၾကိဳးျဖင့္ ေဇာက္ထိုးဆြဲခ်ကာ ေရႏွစ္သတ္သည့္ေနရာ၊ ကေလးငယ္တို႔ကို ေျခေထာက္မွကိုင္၍ သစ္ပင္ျဖင့္ ရုိက္သတ္ခဲ့သည့္ေနရာ သစ္ပင္၊ အဖမ္းခံရျပီး အသတ္ခံရသူတို႔၏ ဓာတ္ပုံမ်ား၊ ႏွိတ္စက္ရာတြင္ အသုံးျပဳခဲ့သည့္ လက္နက္မ်ိဳးစုံမ်ား၊ အသတ္ခံခဲ့ရသူတို႔၏ ဦးေခါင္းခြံ အရုိးမ်ား၊ ေနာက္ဆုံး အသတ္ခံရသူ (၁၄) ေယာက္တုိ႔၏ ဂူမ်ား စသည္ျဖင့္ စုံလင္စြာ ျပသထားသည္။ အသက္ (၇၀)ေက်ာ္အရြယ္ Norn Nim ၏ အေဖက သူကိုယ္တိုင္ ႏွိတ္စက္ခံခဲ့ရျပီး ကံေကာင္းလို႔ မေသခဲ့ေၾကာင္း၊ သူ၏ ညီႏွင့္အကိုတို႔လည္း အသတ္ခံရသျဖင့္ ေသဆုံးခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ဒကာၾကီးကား မိမိကို နားလည္ေစခ်င္သျဖင့္ တစ္ခ်ိဳ႔လက္နက္တို႔ျဖင့္ မည္သို႔ ႏွိတ္စက္ေၾကာင္း သရုပ္ျပကာ ရွင္းျပသည္။ လိုက္လံရွင္းျပရင္း Norn Nim ႏွင့္ သူ႔၏ အေဖ ႏွစ္ေယာက္လုံး မ်က္ရည္လည္ၾကသည္။ မိမိလည္း စိတ္မေကာင္းပါ။ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ အထီးက်န္စြာ ေသရျပီး အဆုံးအခ်ိန္ထိ ေနာင္တ မရခဲ့သည့္ ေခါင္းေဆာင္ပိုေပါ့၏ စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း အ့ံၾသခဲ့ရသည္။ လူအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာ ကရုဏာ မထားႏုိင္ေအာင္ အထူးပင္ ရက္စက္ခဲ့ပါေပသည္။ 

    ပိုေပါ့ (Pol Pot) ေခါင္းေဆာင္ အာဏာရခဲ့သည့္ ၁၉၇၅-ခုႏွစ္ ဧျပီလ (၁၇)ရက္မွ အာဏာလက္လြတ္ခဲ့ရသည့္ ၁၉၇၉-ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၇)က္ေန႔ အထိ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း ကေမၻာဒီယားျပည္သူေပါင္း ၁.၇ သန္း (၂-သန္းနီးပါး) အစာေရစာ ငတ္ျပတ္မႈ၊ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ခံရမႈ၊ အတင္းအဓမၼေစခိုင္းခံရမႈႏွင့္ အသတ္ခံရမႈတို႔ေၾကာင့္ ေသဆုံးခဲ့ရသည္။ ျပတိုက္ကို ေလ့ လာျပီးေနာက္ ျမင္ခဲ့ရသည့္ အနိဌာရုံျမင္ကြင္းဓာတ္ပုံတို႔ကား အာရုံထဲက မထြတ္ပါ။ စိတ္မေကာင္းၾကီးစြာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ လူမိုက္တို႔ေၾကာင့္ ပညာသင္ရာ အထက္တန္းေက်ာင္းသည္ အက်ည္းတန္ ရက္စက္ယုတ္မာရာ အက်ဥ္းေထာင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

      ထို႔ေနာက္ ျမိဳ႔လယ္ Victory Gate ႏွင့္ ေတာင္ကုန္ေလးေပၚတြင္ တည္ထားသည့္ Wat Phnom ဘုရားသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ား ဖူးျမင္ခြင့္ရသည္။ ဘုရားေရာက္တုံး မိုးသည္လည္း သဲသဲမဲမဲ ရြာခ်၏။ ဘုရားေတာင္ကုန္းဆင္း ျမင္ခင္းျပင္ေပၚတြင္ နာရီလက္တံမ်ား တပ္ဆင္လွ်က္ ျမက္ခင္းျပင္နာရီၾကီး ျပဳလုပ္ထား၏။ အျမင္တစ္မ်ိဳး ဆန္းပါေပ၏။ အခ်ိန္မရေတာ့သျဖင့္ ဖႏြမ္းပင္မွာ (၁၅)ကီလိုမီတာ ေ၀းေသာ Killing field ေနရာသို႔ မသြားျဖစ္ေတာ့ေပ။ ဖႏြမ္းပင္ျမိဳ႔တြင္း နာမည္ၾကီးေနရာမ်ား စုံလင္ျပီျဖစ္၍ ဗန္ေကာက္ျပန္ရန္ ကားလက္မွတ္ျဖတ္ကာ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ကာ အနားယူျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ ဖႏြမ္းပင္၊ သံဃာ့တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာလုပ္ေနေသာ ဗာရာဏသီတကၠသိုလ္တြင္ အတူေနဖူးသည့္ သူငယ္ခ်င္း ကေမၻာဒီယား အမ်ိဳးသား Khemara Khem က လာေရာက္ေတြ႔ဆုံသည္။ 

    ည ၉-နာရီခြဲ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ထိုင္းနယ္စပ္ poi pet ျမိဳ႔သို႔ ျပန္ၾကသည္၊ ကားမွာ ႏွစ္ထပ္ကားျဖစ္ျပီး က်ဥ္းလြန္း၏။ အမ်ားစု အရပ္ပုျပီး ေသးေသးသြယ္သြယ္ျဖစ္ေသာ ကေမၻာဒီယား လူမ်ိဳးအတြက္ အဆင္ေျပေသာ္လည္း အရပ္ရွည္သူတို႔အတြက္ အဆင္မေျပေပ။ အထက္ေအာက္ နိမ့္လြန္းသျဖင့္ ထုိင္လိုက္လို႔မရ၊ လဲေလ်ာင္းကာ လိုက္ရ၏။ မိမိတို႔စီးေသာ ကားတြင္ ဥေရာပလူတစ္ေယာက္က အရပ္ဆန္႔မရျဖစ္ကာ ေကြးလုိက္ရေသာေၾကာင့္ ပင္ပင္ပန္းပန္းျဖစ္ေန၏။ ပါးစပ္ကလည္း အေတာ္ၾကီးကို သက္ေတာင့္သက္တာ မျဖစ္ဘူးဟုညီးညဴသံ ၾကားရသည္။ မိမိက ညီေမာင္ၾသသဓအား ကေမၻာဒီယားလူမ်ိဳးတို႔အတြက္ သီးသန္႔ထုတ္တဲ့ ကားထင္တယ္ဟုေျပာကာ ႏွစ္ေယာက္သား ရယ္ၾကရ၏။ ဇြန္လ (၂၀)ရက္ေန႔ နံနက္ေစာေစာတြင္ နယ္စပ္ဂိတ္သို႔ ျပန္ေရာက္၏။

    နယ္စပ္တြင္ ဗာရာဏသီတကၠသိုလ္တြင္ အတူေနခဲ့သည့္ ကေမၻာဒီယား ေက်ာင္းသား Tha channy က ေတြ႔ဆုံရန္ လာေစာင့္ေန၏။ သူ၏ျမိဳ႔မွာ နယ္စပ္ႏွင့္နီးေၾကာင္း၊ ဆုိင္ကယ္ႏွင့္ေစာေစာကတဲက လာေစာင့္ေနေၾကာင္းေျပာျပ၏။ သူ႔အား စကားခဏေျပာကာ ႏႈတ္ဆက္ျပီး ထုိင္းဘက္သို႔ ၀င္ခဲ့သည္။ ဗန္ေကာက္သို႔ လိုက္ကားအေသးစီးကာ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ဘတ္ေျခာက္ရာ ေပးရသည္။ ကားနားေသာ ဆီဆိုင္တြင္ ထိုင္းအစားအစာျဖင့္ ေန႔လည္စာ စားၾကရာ ခံတြင္းျမိန္လွ၏။ ကေမၻာဒီယားတြင္ အစားအေသာက္ ပ်က္ခဲ့ၾကရသျဖင့္ ပိုစားလို႔ေကာင္းသည္။ ေန႔လည္ခင္းတြင္ ဗန္ေကာက္သို႔ ျပန္ေရာက္၏။

     ကေမၻာဒီယားသည္ ဆင္းရဲသည္။ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ နည္းေသးသည္။ ဖႏြမ္းပင္ျမိဳ႔ေတာ္မွာပင္ ကားထက္ ဆိုင္ကယ္ စက္ဘီးက ပိုမ်ား၏။ ခ်မ္းသာသူထက္ ဆင္းရဲသူဦးေရက ပိုမ်ား၏။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ခ်ိန္ဆက္ကာ ကူညီမႈမ်ားစြာရရွိေနသျဖင့္ အားေကာင္းလ်င္ျမန္ေသာ ျမင္းရိုင္းတစ္ေကာင္ႏွယ္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ တိုးတက္ေတာ့မည္ လကၡဏာကိုျမင္ရသည္။ ေဒၚလာကို တရား၀င္ သုံးစြဲၾက၏။ ျမိဳ႔ေတာ္တြင္ ဘဏ္မ်ားစြာရွိျပီး ATM စနစ္တို႔ျဖင့္ ျမန္ဆန္စြာ ထုတ္ယူသုံးစြဲႏုိင္သည္။ အမ်ားစု အဂၤလိပ္စကား ေျပာႏုိင္ေနၾကျပီ။ ျမန္မာ၊လာအိုတို႔တြင္ မရွိေသးသည့္ အဆင့္ျမင့္ KFC စားေသာက္ဆုိင္ တို႔ကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရသည္။ ႏွစ္တိုအတြင္း ျမန္ဆန္စြာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေတာ့မည့္ ႏုိင္ငံအျဖစ္ ရႈျမင္မိသည္။ ႏုိင္ငံေရးသာ ေကာင္းလုိက္ပါက ပို၍ တိုးတက္ေပမည္။ ကေမၻာဒီယားေရာက္ခုိက္ မိမိႏိုင္ငံႏွင့္ ယွဥ္မိသျဖင့္ အားမရ၊ အလိုမက်မႈမ်ားစြာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ျမန္မာစစ္ဗုိလ္ၾကီးမ်ား၊ ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ၾကီးမ်ား အတၱေတြ ျမန္ျမန္ေလွ်ာ့ ခ်ႏုိင္ပါေစဟုသာ ဆုေတာင္းမိခဲ့သည္။ 

သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)
 (14-01-15)

No comments:

Post a Comment