ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

09/10/2011

သုသုမာရဂိရျမိဳ႔က အေဖ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတဲ့စကား

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 10/09/2011 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips



                 သုသုမာရဂိရျမိဳ႔ က အေဖ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတဲ့ စကား
      “အာတုရကာယႆ ေမ သေတာ စိတၱံ အနာတုရံ ဘ၀ိႆတိ”
                      “ကိုယ္သာ နာေစ၊ စိတ္မနာေစနဲ႔။”
                                (ခႏၶသံယုတ္၊ နကုလပိတုသုတ္)
                                                       (၁)
       “စကားေျခာက္ခြန္း၊ လူ၌ထြန္းလည္း၊ ေလးခြန္းကိုပယ္၊ နွစ္ခြန္းတည္” ဆိုသကဲ့သို႔ စကားေျခာက္ခြန္း ရွိသည့္အနက္ အက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ထြန္းေစတတ္ေသာ ႏွစ္ခြန္းကိုသာ ေျပာဆိုသင့္သည္ ဟု ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားေပ၏။ ထိုႏွစ္ခြန္းမွာ ဟုတ္မွန္ကာ အက်ိဳး ရွိ၍ သူတစ္ပါး နာခံသာေသာ စကားမ်ဳိးႏွင့္ ဟုတ္မွန္ကာ အက်ဳိးရွိေသာ္လည္း သူတစ္ပါး နာမခံသာေသာစကားမ်ဳိး တို႔ ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္လည္း ထိုႏွစ္ခြန္းတို႔ကိုပင္ ဆိုေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဟုတ္မွန္ပါေသာ္လည္း သူတစ္ပါးတို႔အတြက္ အက်ိဳးမရွိလွ်င္ မေျပာဆိုသင့္ေပ၊ ဟုတ္မွန္ကာ အက်ဳိးလည္းရွိ၍ သူတစ္ပါး နာခံသာေသာ စကားမ်ဳိး သည္သာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေပ၏။
                                                            
                                                      (၂)
     ၀ါပကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ျပီျဖစ္၍ ဗာရာဏသီျမိဳ႔မွ အေရွ႔ေတာင္အရပ္ ကီလိုမီတာ(၅၀) ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိသည့္ သုသုမာရဂိရိေတာင္သို႔ ဘုရားဖူး ေရာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွသည့္ ေတာရြာတစ္ရြာ၏ အနီး၀ယ္ သုသုမာရေတာင္တန္းမွာ သာယာ လွပေပ၏၊ ေတာင္ထိပ္သို႔ တက္ေရာက္သည့္ ေက်ာက္လမ္းေလးမွာလည္း ညီညာေျဖာင့္ျဖဴးေန၏။ ေတာင္ထိပ္တြင္ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးခဲ့သည့္ ေက်ာင္းေတာ္ ကေလး တည္ရွိသည္။ ေက်ာက္သားတုိ႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာေက်ာင္းေတာ္ ကေလးကို ေရွးမူလက္ရာအတိုင္း မေပ်ာက္ပ်က္ေစရန္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနက ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ထား၏၊ ေတာင္ထိပ္မွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ ၀န္းက်င္ ျမင္ကြင္းတို႔မွာ စိမ္းလမ္းစိုေျပေနျပီး လယ္ယာမ်ား၊ရြာငယ္ေလးမ်ား ကို ျမင္ေတြ႔ရ၏။ သုသုမာရဂိရိေတာင္မွ အျခားတဘက္ ေတာင္ထိပ္တြင္ ဗႏၶာရိ ေဒ၀ီ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း တည္ရွိေပ၏။ ဤေဒသသည္ ပစၥကၡအေျခအေနအရ ၾကီးက်ယ္စည္ကားမႈ မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေခတ္ကမူ စည္ကားလွသည့္ သုသုမာရဂိရျမိဳ႔ေတာ္ၾကီး၏ ေနရာပင္ ျဖစ္ေပသည္။
   သုသုမာရဂိရျမိဳ႔သည္ ဘဂၢတိုင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ ျမိဳ႔ျဖစ္သည္။ ျမိဳ႔ေတာ္ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ပႏၷက္ခ်ခ်ိန္တြင္ အနီးရွိေရကန္မွ မိေခ်ာင္းတစ္ေကာင္သည္ “သုသုမာရ” ဟုအသံျပဳေလ၏၊ ထိုမိေခ်ာင္းအသံကို အစြဲျပဳ၍ သုသုမာရဂိရျမိဳ႔ဟု အမည္မွည့္ေလ၏။ အခ်ိဳ႔ဆရာတို႔ကမူ မိေခ်ာင္းသ႑ာန္ႏွင့္တူေသာ ေတာင္ရွိျခင္းေၾကာင့္ သုသုမာရဂိရျမိဳ႔ အမည္ထင္ရွားေၾကာင္း ဖြင့္ျပၾက၏၊ ဘုရားရွင္သည္ ဤသုသုမာရဂိရျမိဳ႔ သားသမင္တုိ႔အားေဘးမဲ့ေပးရာျဖစ္ေသာ ေဘသကဠ ေတာအုပ္၌ အ႒မေျမာက္ ၀ါကပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
   ဘုရားရွင္ႏွင့္ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္လွေသာ နကုလပိတာ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ ေနထိုင္ရာ ျမိဳ႔ျဖစ္သည္။ ထိုဇနီးေမာင္ႏွံတို႔သည္ အတိတ္ဘ၀တို႔က ဘ၀ငါးရားစီ အမိ,အဘ၊ မိၾကီး,ဘေထြး၊ အဘြား,အဘိုး၊ အရီး,ဦးေလးတို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ သုသုမာရဂိရျမိဳ႔သုိ႔ ပထမဆုံးအၾကိမ္္ ၾကြေတာ္မူလာသည့္အခါ ျမိဳ႔သူျမိဳ႔သားတို႔ႏွင့္အတူ နကုလပိတာ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔လည္း ထြတ္ကာ ၾကိဳဆိုၾကသည္။ ဘုရားရွင္ကို ေတြ႔လွ်င္ ေတြ႔ျခင္းပင္ ဘ၀မ်ားစြာက သားတည္းဟူေသာသံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ “သား အေဖ အေမတို႔ကို ခြဲခြါကာ အဘယ္ေၾကာင့္ အၾကာၾကီးေနရသနည္း”ဟု ေျခေတာ္တို႔ကို ေပြ႔ဖက္ကာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေျပာဆိုၾကေလ၏။ ဘုရားရွင္လည္း ထိုဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ စိတ္ဓာတ္တည္ျငိမ္ေစရန္ အတြက္ ေခတၱမွ် ဆိုင္းငံ့ေတာ္မူျပီး တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေလ၏။ ေဒသနာအဆုံးတြင္ နွစ္ဦးလုံး ပင္ ေသာတာပန္တို႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။
   ျမတ္ဗုဒၶသည္ သုသုမာရဂိရျမိဳ႔သို႔ မၾကာခဏ ၾကြေရာက္သီတင္းသုံးေတာ္မူ၏။ နကုလပိတာ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔လည္း ဘုရားရွင္ကိုဖူးျမွင္ရလွ်င္ တြန္႔ဆုပ္ျခင္း ေၾကာက္ရႊံ႔ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ ေျပာဆုိ ေလွ်ာက္ထားတတ္ၾကသည္။ အခါတစ္ပါး ဘုရားရွင္ သုသုမာရဂိရျမိဳ႔သို ၾကြေရာက္လာေသာအခါ မိမိတို႔ အိမ္သို႔ ဆြမ္းစား ပင့္ဖိတ္ၾက၏။ ထိုအခါ အဘိုးၾကီး အဘြားၾကီးျဖစ္ေနၾကျပီျဖစ္ေသာ ထိုေမာင္ႏွံတိုသည္ ဘုရားရွင္ အနီးသို႔ ခ်ည္းကပ္ၾကျပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ပ်ိဳျမစ္ႏုနယ္ ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမွားခဲ့ၾကပါသည္၊ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အျခားအမ်ိဳးသမီး အမ်ဳိးသားတို႔ကို စိတ္ျဖင့္ပင္ မျပစ္မွားခဲ့ဘူးပါ။ ကိုယ္ျဖင့္မူ ဆုိဖြယ္ရာပင္ မရွိပါ၊ ထိုေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ယခုဘ၀ ေနာက္ဘ၀ ဘ၀ဆက္တုိင္းတြင္ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ျမင္ လိုၾကပါသည္” ဟု အသီးသီး ေလွ်ာက္ထားၾကေလ၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က ဇနီးေမာင္ႏွံ နွစ္ေယာက္လုံး သဒၶါ,သီလ, စာဂ,ပညာ တူညီစြာထားၾကလွ်င္ ဘ၀ဆက္တိုင္း ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ၾကေပမည္ဟု ေဟာၾကားခဲ့ေလ၏။
    တစ္ရံေရာအခါ နကုလပိတာသည္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ မမာမက်န္းျဖစ္ေလ၏၊ ယင္းအခ်ိန္တြင္ နကုလမာတာသည္ ခင္ပြန္းသည္၏အနီးသို႔ ခ်ည္းကပ္ျပီးလွ်င္ “အရွင့္သား ငါမရွိေသာအခါ နကုလမာတာသည္ ကေလးတုိ႔ကို ေစာက္ေရွာက္ေမြးျမဴ ႏုိင္လိုက္မည္မဟုတ္ဟု ငဲ့ကြက္ျခင္း မျပဳပါလင့္၊ ငဲ့ကြက္ပူပန္ကာ ေမ့ေမ့ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ျဖင့္ ေသျခင္းကို ဘုရားရွင္ မခ်ီးမြမ္းပါ။” စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္း အရာေျခာက္ပါးတို႔ကို ေဟာေျပာဆုံးမေလ၏။ ဆုံးမစကားအဆုံးတြင္ နကုလပိတာသည္ ခ်က္ျခင္းပင္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းခဲ့ေလသည္။
   တေန႔ေသာအခါ ေနာက္ဆုံးအရြယ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ နကုလပိတာသည္ ဘုရားရွင္ထံေရာက္လာျပီး “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ အသက္အရြယ္ ၾကီးရင့္၍ ေနာက္ဆုံးအရြယ္သို႔ ေရာက္ပါျပီ၊ စိတ္ႏွလုံးကို ပြားေစတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို အျမဲတေစ မဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ထိုေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ကို ဆုံးမသြန္သင္ေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္ျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ အျမဲ နာက်င္ေနပါေသာ္လည္း “ငါသည္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူျဖစ္လွ်က္ ငါ၏စိတ္သည္ နာက်င္မႈကင္းသည္ ျဖစ္လတံ့”ဟု က်င့္ရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
     ျမတ္ဗုဒၶစကားေတာ္ေၾကာင့္ နကုလပိတာသည္ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးခဲ့ျပီး အရွင္သာရိပုတၱရာကို သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ကာ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ ထိုအခါ မေထရ္ျမတ္က “ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႔ကို အတၱဟုရႈကာ ေမ႔ေလ်ာ့ ေနကုန္ေသာ သူတို႔သည္ ဇရာေထာက္၍ နာက်င္မႈခံစားရေသာအခါ ကိုယ္စိတ္ညိဳးႏြမ္း ပင္ပန္း၍ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ နာက်င္မႈခံစားရေလ၏၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔ကို လိုက္နာက်င့္သုံး ေနကုန္ေသာသူတို႔သည္ သတိတရားျဖင့္ ရုပ္နာမ္တရားတို႔ကို အတၱမဟုတ္ဟု အျမဲ ရႈ႔ျမင္ေနၾကေသာေၾကာင့္ အရြယ္ၾကီးရင့္၍ နာက်င္လာေသာအခါ ကိုယ္စိတ္ မဆင္းရဲေစဘဲ မိမိကုိယ္ကို ေစာက္ေရွာက္နိုင္ေပ၏။ ကိုယ္သာနာေသာ္လည္း စိတ္မနာေစဘဲ ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္းနိုင္ေပ၏”ဟု အက်ယ္ခ်ဲ႔ကာ ေဟာၾကားေလသည္။ ယင္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ နကုလပိတာသည္ လြန္စြာ ၀မ္းေျမာက္ေက်နပ္ေလ၏။
   မျမဲေသာသေဘာရွိေသာ ရုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရတို႔သည္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ကာ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ သတၱ၀ါတိုင္း ပ်ိဳရာမွ ရင့္၊ ရင့္ရာမွာအို၊ အိုရာမွာနာ ၾကရမည္မွာ ဓမၼတာပင္။ အခ်ိန္တန္၍ နာၾကရသည့္ အခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ကိုယ္ခံအား ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႔ရန္ အထူးလိုအပ္ေပသည္။ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ထုံမြမ္းေနၾကေသာ သူတို႔သည္ ဇရာေထာက္၍ နာၾကရသည္အခါ ခုခံအားေကာင္းသျဖင့္ ကိုယ္သာနာေသာ္လည္း စိတ္မနာေစဘဲ အျပံဳးမပ်က္ ရင္ဆိုင္ႏုိင္ေပသည္။ ေမ့ေလွ်ာ့ေပါ့ဆကာ တရားလက္ လြတ္ ေနၾကေသာသူတို႔သည္ကား ခႏၶာကိုယ္ၾကီး အိုမင္းရင့္ေရာ္လာသည့္ႏွင့္အမွ် စိတ္ဓာတ္တို႔ပင္ က်ဆင္းကာ ပူပန္ၾကရ၏။ ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ နာက်င္ ခံစားၾကရေပ၏။
   ထုိကဲ့သို႔ အတိတ္ဘ၀က ပါရမီတို႔ျပည့္ခဲ့သျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ ရင္းႏွီးအကၽြမ္း၀င္မႈ တို႔ေၾကာင့္ အကၽြမ္း၀င္ေသာစကားကိုဆိုကုန္ေသာ ဥပါသကာတို႔တြင္ နကုလပိတာသည္ အျမတ္ဆုံး၊ အကၽြမ္း၀င္ေသာစကားကိုဆိုကုန္ေသာ ဥပါသိကာမတို႔တြင္ နကုလမာတာ သည္ အျမတ္ဆုံး ဟုဧတဒဂ္ေနရာတို႔တြင္ သတ္မွတ္ခဲ့ေပသည္။
   ျမတ္ဗုဒၶသည္ ယင္းျမိဳ႔ ေဘသကဠေတာအုပ္တြင္ သီတင္းသုံးစဥ္ မာဂဓတိုင္း ကလႅပုတၱရြာတြင္ ငိုက္ျမည္းလွ်က္ထုိင္ေနေသာ အရွင္မဟာေမာဂြလာန္ကို ဒိဗၺစကၡဳျဖင့္ ျမင္ေတာ္မူကာ ငိုက္ျမည္းေပ်ာက္ေၾကာင္း(၇)ခ်က္ (ပစာလာယမာနသုတ္) ကို ေဟာၾကား ခဲ့ေပသည္။ ယင္းအျပင္ သုတ္ေတာ္ (၇) သုတ္တ႔ိုကို ဤျမိဳ႔၌ပင္ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ေသခိယသိကၡာပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ႏွင့္ ေဗာဓိမင္းသားကို အေၾကာင္းျပဳကာ ခင္းထားေသာ အ၀တ္ခင္းကို မႏွင္းရန္ ပညတ္ခဲ့သည္။ ေနာင္ေသာအခါ လူတို႔၏ မဂၤလာအက်ိဳးငွါ ေတာင္းပန္ပါက အ၀တ္ခင္းတို႔ကို နင္းရန္ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ယင္းျမိဳ႔၌ သီတင္းသုံး၍ အႏုမာနသုတ္ႏွင့္ မာရတဇၨနိယသုတ္တို႔ကို ေဟာၾကားခဲ့သည္။
                                                            
                                          (၃)
   “ကိုယ္သာနာေစ၊ စိတ္မနာေစနဲ႔” ဟူေသာ ျမတ္ဗုဒၶ စကားေတာ္သည္ ဖခင္ နကုလပိတာဘ၀ကို မ်ားစြာ ေပ်ာ္ရႊင္ေစခဲ့သည္။ တက္ၾကြေစခဲ့သည္။ ေသရာ ေညာင္းေစာင္း လဲေလွ်ာင္းသည္အထိ အျမဲလိုက္နာ က်င့္သုံးခဲ့ေလ၏။ မိဘေမတၱာ တို႔ျဖင့္ ပ်ံ့သင္းလွ်က္ရွိသည့္ သုသုမာရဂိရဟူေသာ ဤေနရာေလးသို႔ ေရာက္ခိုက္ မိမိ၏ စိတ္အစဥ္သည္လည္း ေမြးရပ္ေျမမွ ဖခင္အိုၾကီးကို ေျပး၍ အမွတ္ ရမိေလသည္။ ဇရာေထာက္၍ ေနာက္ဆုံးအရြယ္သို႔ ေရာက္ေနျပီျဖစ္ေသာ ဖခင္ၾကီးမွာ အျမဲ နာက်င္ေန မည္သာျဖစ္၏။ မေရွာင္လြဲႏုိင္ေသာ သေဘာတရားအရ ကိုယ္ နာေနေသာ္လည္း စိတ္မနာေစဖို႔ရန္ အေရးၾကီး၏။ ေနာက္တစ္ခါ ရြာျပန္ေရာက္လွ်င္ “ကိုယ္သာနာေစ၊ စိတ္မနာေစနဲ႔” ဟူေသာ ဟုတ္မွန္ကာ အက်ဳိးလည္းရွိ၍ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အေကာင္းဆုံး စကားကို ဖခင္ၾကီးအား ေျပာျပ ရေပအုံးမည္။ ထိုအခါ မိမိ၏ဖခင္ၾကီး သည္လည္း နကုလပိတာကဲ့သို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးျပီးလွ်င္ ဘ၀၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ထိ လိုက္နာက်င့္သုံးႏုိင္ပါေစ- ဟု ေတာင့္တေနမိေလ၏။

                                                                            သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)

No comments:

Post a Comment