တဏွာပူးတဲ့၊ အရူးေတြမွာ၊ အမူးမေျပ၊ ပင္ပန္းရွာၾကေလး…။
တဏွာၾကိဳက္တဲ့၊ အမိုက္ေတြမွာ၊ အဟိုက္မေျပ၊ ပင္ပန္းရွာၾကေလး…။
တဏွာဖမ္းတဲ့၊ အကန္းေတြမွာ၊ အပန္းမေျပ၊ ပင္ပန္းရွာၾကေလး...။
အဆိုေတာ္ ရီရီသန္႔၏ သီခ်င္းသံသည္ သူ၏အခန္းက်ဥ္းေလး တစ္ခုလုံးကို ပ်ံ႔ႏွ႔ံေနခဲ့သည္။ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး၏ နိဗၺႏၵေတးထပ္ကို သီခ်င္းဟန္ျဖင့္ သီဆိုထားျခင္းျဖစ္၍ စာသားမ်ားက ထိထိမိမိရွိသည္။ ေျပာင္ေျမာက္သည္။ ထို႔အျပင္ အဆိုေတာ္က သီဆိုရာတြင္ အစြဲဲ အငင္ အျဖတ္ အေတာက္ ေလယူေလသိမ္းတို႔တြင္ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏုိင္မႈရွိေသာေၾကာင့္ နားေထာင္သူတို႔ကို စြဲမက္ေစသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ နားေထာင္မိျခင္းႏွင့္အတူ ေတးထပ္စာသားတုိ႔သည္ သူ၏ရင္ထဲသို႔ ေရာက္ရိွလာခဲ့၏။ သီခ်င္းနားေထာင္းေနရင္း တရားနာယူေနရသည့္ပမာ သံေ၀ဂဥာဏ္တို႔ ျဖစ္ရေပသည္။ နိဗၺိႏၵေတးထပ္ သည္ သူလို အႏၶပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္၏ ရင္ဘတ္ၾကီးအား ကြတ္တိ ထိမွန္ေသာ ေတးထပ္ ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။
ယခုေရာက္ရွိေနေသာ လူ႔ဘ၀၏ သက္တမ္းကို (၇၅)ႏွစ္တန္းဟု သတ္မွတ္ပါမူ သူ႔အသက္သည္ သက္တမ္း၏ ထက္၀က္နီးပါး ရွိခဲ့ျပီ။ လူ႔ဘ၀တစ္ခု၏ မြန္းတည့္ခါနီး အခ်ိန္ပင္ ျဖစ္၏။ အရြယ္တို႔ ၾကီးရင့္ေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင့္ အမွ် အၾကိဳက္တို႔သည္လည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေလ၏။ ငယ္စဥ္က ႏွစ္သက္ခဲ့ေသာအရာတို႔ႏွင့္ ခုအရြယ္ ႏွစ္ျခိဳက္မိေသာ အရာမ်ားသည္ လုံး၀ပင္ ျခား နားခဲ့ေလ၏။ သူ၏အရြယ္သည္ ဇရာအို အခ်ိန္ မဟုတ္ေသး ေသာ္လည္း ငယ္ရြယ္္စဥ္ကကဲ့သို႔ေသာ လ်င္ျမန္ျခင္းမ်ိဳးတို႔ကမူ တစ္ေျဖးေျဖး ဆုတ္ယုတ္လာခဲ့ျပီ။
ငယ္စဥ္က ျမန္မာသီခ်င္းၾကီးတုိ႔ကို နားေထာင္ရလွ်င္ အိပ္ငိုက္သြားခဲ့သည္။ သီခ်င္းၾကီးတို႔၏ သံစဥ္ႏွင့္ စာသားတို႔ကို လုံး၀ ခံစား၍ မရခဲ့ေပ။ ေအးေဆးေသာ ဟန္ပန္ အမူအရာျဖင့္ သီဆိုၾကေသာ အဆိုေတာ္ၾကီးတုိ႔ကို ျမင္ရသည္မွာ ပို၍ပင္ ပ်င္းရိခဲ့သည္။ အသံ ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ႏွစ္သက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဇာတ္ထုတ္ၾကီးမ်ားကိုမူ ထိန္႔လန္႔မိခဲ့ေလ ၏။ သူ၏ရြာဓေလ့မွာ အသုဘ၌သာ ဇာတ္ထုပ္မ်ား ဖြင့္ေလ့ရွိသျဖင့္ ငယ္စဥ္က ဇာတ္ထုပ္ဖြင့္သံ ၾကားရလွ်င္ ေၾကာက္ရြ႔ံမိျပီ။ ထိုအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ မိဘတို႔၏ အနီးနားသို႔ ေျပးကပ္ကာ ေနရေလ၏။
ယခုအရြယ္တြင္မူ အၾကိဳက္မ်ားကား ယင္းသို႔ မဟုတ္ျပီ။ သီခ်င္းတို႔တြင္ ျမန္မာသီခ်င္းၾကီးမ်ားကို နားေထာင္ရမွ အရသာေတြ႔ေတာ့သည္။ ျမန္မာသီခ်င္းၾကီးတို႔၏ စာသားတို႔မွာ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀လွျပီး အဆိုေတာ္ၾကီးတို႔၏ ဆိုပုံဆိုဟန္ ေလယူေလသိမ္း ကအစ ထိထိမိမိရွိလွသည္ဟု ခံစားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အားလပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေတးထပ္၊ ရတု၊ ျမန္မာသီခ်င္းၾကီးတို႔ကို စိတ္ႏွက္ကာ နားေထာင္ျဖစ္သည္။ သံစဥ္ စာသား တို႔ကို နားလည္ေအာင္ ခံစားသည္။ ဦးဖိုးစိန္၊ စိန္ေအာင္မင္း၊ ေရႊမန္း တင္ေမာင္၊ ေရႊမန္းေက်ာ္ေအာင္၊ ပန္ၾတာၾကည္လင္၊ ေနျပည္ေတာ္တင္၀င္း၊ ၀င္းဗို တို႔၏ ဇာတ္ထုပ္မ်ားကို အင္တာနက္မွ ရွာေဖြကာ နားေထာင္ျဖစ္သည္၊ သိမ္းထားျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က စိုးရြ႔ံခဲ့ရေသာ ဇာတ္ထုတ္တို႔ကို ယခုအခါ နားေထာင္၍မ၀ ျဖစ္ရေပ၏။ ဤကဲ့သို႔ အၾကိဳက္ကေလးမ်ား ကြာျခားလာသည္ကို သူသတိထားမိသည္။ အရြယ္ႏွင့္အတူ ႏွစ္သက္စရာ အာရုံမ်ား ေျပာင္း လာခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
ယခင္က ေဘာလုံးပြဲတို႔ကို စြဲမက္စြာ ၾကည့္ျဖစ္သည္။ မန္ယူပြဲဆိုလွ်င္ မၾကည့္ရ မေနႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္တတ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္စေလာင္းတီဗြီတို႔ကို မ၀ယ္ႏုိင္ေသး သည့္အတြက္ ေဘာလုံးပြဲျပသသည့္ရုံတို႔ကို သြားေရာက္ကာ ၾကည့္ရေလ၏။ မန္ယူပြဲဆိုလွ်င္ ေနရာ မရတတ္သည့္အတြက္ တစ္နာရီခြဲခန္႔ ၾကိဳတင္သြားကာ ေနရာဦးရသည္။ မၾကည့္ရမွာ စိုးရိမ္သျဖင့္ ပြဲမလာခင္ကတဲက အခ်ိန္မ်ားစြာ ေပးရေလ၏။ ၾကပ္ၾကပ္သိပ္သိပ္ျဖင့္ ၾကည့္ရေသာ္လည္း ကိုယ္ႏွစ္သက္ေသာအသင္းႏွင့္ ေဘာလုံးသမားတို႔ကို ၾကည္ခြင့္ ရသျဖင့္ ေက်နပ္ခဲ့ေလ၏။
ယခုမူ သူ႔အခန္းထဲတြင္ စေလာင္းတပ္ဆင္ထားသျဖင့္ တီဗြီကို (၂၄)နာရီအတြင္း အခ်ိန္မေရြးပင္ ၾကည့္ရႈ႔ႏုိင္သည္။ လိုင္းပ်က္ျခင္း၊ မီးပ်က္ျခင္းတုိ႔မွာ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲမို႔ ေဘာပြဲလာရင္ အဆင္သင့္ မျဖစ္မကြက္ ၾကည့္ႏုိင္သည္။ ၾကိဳတင္သြားကာ ေနရာဦးရန္ မလိုသကဲ့သို႔ တစ္ေယာက္တည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၾကည့္ရႈႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဘာလုံးပြဲကို မၾကာ မၾကာ ၾကည့္တတ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ေဘာလုံးပြဲ ဘယ္အခ်ိန္ကန္သြားမွန္းေတာင္ မသိလုိက္ေပ။ သတင္းသိရန္အတြက္ BBC,CNN တို႔ကိုသာ အၾကည့္မ်ားျပီး အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာရန္အတြက္ ရုပ္ရွင္ႏွင့္ဗီဒီယိုခ်န္နယ္လိုင္း တုိ႔ကိုသာ ရံဖန္ရံခါ ၾကည့္ျဖစ္ေလ၏။ မျမဲေသာ ေလာကၾကီး၏ လူသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ သူ႔အတြက္ အရာရာတို႔သည္လည္း မျမဲေသာသေဘာပင္ျဖစ္၏။
သူ႔ဘ၀အရြယ္ကား လူ႔ဘ၀တစ္ခု၏ ထက္၀က္နီးပါး သက္တမ္းအခ်ိန္၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေလွ်ာက္ခဲ့ျပီးေသာ လမ္းတို႔၏ သမိုင္းတို႔ကို ျပန္လည္ကာ ေတြးေတာ မိသည္။ သူ႔ဘ၀သည္ လူရယ္ဟု သိတတ္ခ်ိန္မွ စ၍ ပညာေရးတုိ႔ကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ သင္ယူခဲ့ရသည္။ သို႔တေစ ပိုးသာကုန္ ေမာင္ပုံ ေစာင္းမတတ္ ဆိုသကဲ့သို႔ ဘာပညာကိုမွ ႏႈိတ္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မတတ္ကၽြမ္းခဲ့ေပ။ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္လုပ္ျပီး စပ္စပ္ဘ၀ျဖင့္သာ ေက်နပ္ခဲ့ရ၏။ ယင္းအျပင္ သူ႔ဘ၀ တဒဂၤ ျပည့္စုံေရးအတြက္ ေနရာမ်ိဳးစုံေျပာင္းေရႊ႔ကာ စီးပြားဥစၥာ ရွာေဖြခဲ့သည္။ တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္ဟူေသာ မူကို လက္စြဲကိုင္၍ ေနရာမ်ိဳးစုံတြင္ အလုပ္မ်ိဳးစုံျဖင့္ ၾကဥ္လည္ခဲ့သည္။ လုိခ်င္ေသာ ေတာင့္တေသာ ေမွ်ာ္လင့္ေသာ ျပည့္စုံမႈမ်ိဳးကား မရရွိခဲ့ေပ။ တြယ္တာစရာအာရုံမ်ိဳးစုံကို ပုံစံမ်ိဳးစုံျဖင့္ တြယ္တာတတ္မက္ခဲ့သည္။ လိုခ်င္သျဖင့္ ရွာရေဖြရသည္မွာ ဖတ္ဖတ္ေမာျဖစ္ခဲ့သည္။ ရရွိျပီးအာရုံတို႔ကို ျပင္းထန္စြာ တြယ္တာခဲ့သည္၊ မခြဲရက္မခြါရက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရခဲ့ျပီးေသာ ထိုသက္ရွိ သက္မ့ဲအရာတို႔၏ ခြဲခြါရမႈ၊ ဆုံးရႈံးရမႈတို႔ေၾကာင့္ ပူေလာင္ခံစားရသည္မွာလည္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားခဲ့ျပီ။
ယင္းကဲ့သို႔ လိုခ်င္စရာ သက္ရွိ သက္မဲ့အရာတို႔ကို ရွာေဖြလိုက္၊ ရရွိလိုက္၊ တြယ္တာလိုက္၊ ခံစားလိုက္၊ ဆုံးရႈံးရသျဖင့္ ပူေလာင္လုိက္ဟူေသာ ပစၥကၡသံသရာတုိ႔တြင္ တ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ခဲ့ေလ၏။ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲ ၾကဳံရသည့္အခါ သံေ၀ဂရ သ ေယာင္ေယာင္ ျဖစ္မိေသာ္လည္း ပိုးဖလံမ်ိဳး မီးကိုတိုးသကဲ့သို႔ ထပ္ခါ ထပ္ခါ တိုးခဲ့ေလ၏။ ေမွာ္ရုံေတာတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ဘ၀၏ သကၠရာဇ္တို႔ကား ရပ္တန္႔၍ မေနခဲ့ေပ။ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္မရွိေသာ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိေသာ ဘာသိဘာသာၾကီးျဖင့္ ၾကီးျပင္းခဲ့ျပီ။ ဘ၀၏ မြန္းတည့္ခါနီးသို႔ ေရာက္ခဲ့ျပီ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပညာ ဥစၥာအားျဖင့္ အားကိုးစရာ လက္ကိုင္ျပစရာ တစ္စုံတစ္ရာ ရွိမေနသကဲ့သို႔ သံသရာအတြက္ အားထားစရာ ကုသိုလ္ရိကၡာလည္း ရွိမေနခဲ့ေပ။
အကယ္၍ မြန္းတည့္ခ်ိန္တြင္ ေန၀င္သြားပါက မည္သည့္အရာကို အားကိုးရ မည္နည္း။ (၂၄)နာရီရွိသည့္ တစ္ေန႔သာ၏ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းတို႔တြင္ ကုသိုလ္အတြက္ အခ်ိန္မည္မွ် ေပးခဲ့သနည္း။ အတိတ္ကို ျပန္လည္တူးဆြမိျခင္းႏွင့္အတူ ေခၽြးတုိ႔ပင္ ထြတ္က်လာသည္။ အာေခါင္တို႔ပင္ ေခ်ာက္ကပ္ လာသည္။ ေနာင္တရသလိုလို ျဖစ္လာသည္။ သတိကေလး တစ္ခ်က္ ၀င္လာသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ယင္းသတိသည္ ေခြးျမီးေကာက္ က်ည္ေတာက္စြပ္ပမာ ခဏေျဖာင့္ေသာ သတိပင္ ျဖစ္အုံးမည္ထင္သည္။
သူ႔ဘ၀၏ အတိတ္သည္ နိဗၺိႏၵေတးထပ္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း ကိုက္ညီ ေနခဲ့သည္။ အ၀ိဇၨာ အေမွာင္ၾကီးက ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံးကို ပိတ္ဖုံးခဲ့သည္။ ဆံပင္၊ ေမြညွင္း၊ လက္သည္း၊ ေျခသည္း စေသာ (၃၂)ပါးေသာ ေကာ႒ာသတုိ႔ကို ျမင္ဖို႔ စိတ္ကူးျဖင့္ပင္ မေတြးတတ္ခဲ့။ ႏွစ္သက္မိသည့္ သက္ရွိအာရုံတို႔ကုိ တတ္မက္ဖြယ္ သာယာဖြယ္ အာရုံျဖင့္သာ ျမင္ခဲ့ေလ၏။ စြဲလန္းခဲ့ေလ၏။ အေၾကာင္းျပျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ပညာ စီးပြားဥစၥာတို႔ကို ရွာေဖြခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔ဘ၀ျပည့္စုံဖို႔၊ သာယာဖို႔ဟူေသာ အတၱေရွ႔တန္း တင္သည့္ တဏွာျဖင့္သာ ၾကိဳးစားခဲ့ေလ၏။ ထိုေၾကာင့္လည္း သူ႔ဘ၀သည္ တဏွာပူးသည့္ အရႈးျဖစ္ခဲ့သည္။ တဏွာၾကိဳက္သည့္ အမိုက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ တဏွာဖမ္းသည့္ အကန္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး တဏွာျဖင့္သာ လုံးပန္းခဲ့သျဖင့္ ၾကီးစြာ ပင္ပန္းခဲ့ရသည္။
ယင္းသို႔ပင္ပန္းခဲ့ေသာ္လည္း ေမာဟအေမွာင္က ဖုံးအုပ္ထားသျဖင့္ ရူးလို႔ရူးမွန္း မိုက္လို႔မိုက္မွန္း ကန္းလို႔ကန္းမွန္း သူ သတိမထားႏုိင္ခဲ့ေပ။ အမူးမေျပ အဟုိက္မေျပ အပန္းမေျပပင္ ရွိခဲ့ေလ၏။ အမူးသမားတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ျဖင့္ မည္မွ်ၾကာေအာင္ ရွင္သန္ေနရအုံးမည္ဟု မသိႏုိင္ေပ။ သူ႔ဘ၀ကိုၾကည့္ျပီး သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ႏွာေခါင္းရႈ႔ံေနၾကသလို ေသမင္းကေတာ့ ဟားတုိက္ ရယ္ေမာ ေနမည္သာ ျဖစ္၏။ အေမွာင္က ရုန္းထြတ္ႏုိင္ရန္ အမွန္ပင္ ၾကိဳးစားသင့္ေပျပီ။ အျမဲမျပတ္ မျပဳျပင္ႏုိင္ေသးေသာ္လည္း စိတ္ေကာင္းေလး ၀င္ေနတုံးအခုိက္ တဒဂၤ အရူးေပ်ာက္ေစရန္ အားထုပ္မိသည္။ ထိုေၾကာင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးကို နိဗၺိႏၵေတးထပ္ကို ရြတ္ဖတ္ကာ ဆင္ျခင္ေနမိေလ၏။
အ၀ိဇၨာ ပိတ္ကာဆို႔၊ မိစၦာျမိဳ႔ ျပင္ျပင္၊
ဣ႒ာလို႔ ခင္မင္လွ်င္၊ လြင့္စင္မည္ မလြဲ၊
အရြတ္စု အပုပ္ေကာင္ကို၊ အဟုတ္ေယာင္ မွားဖို႔ ဖန္နဲ၊
အသုဘ ရုပ္တေစၦငယ္၊ မဟုတ္ေလ ကိုယ္ထဲ၊
အပုပ္ရည္ စိုးအရႊဲဟာမို႔၊ ယုိမစဲ သူ႔မွာ၊
ေသြး သည္းေျခ ျပည္သလိပ္ေတြက၊ တည္မဆိပ္ လွ်မ္းျပည့္သည္သာ။
သို႔ကေလာက္ ရြံစရာပါကို၊ လြန္တဏွာ မက္စဲြလို႔၊
စက္၀ဲမွာ တေပေပ၊ မြန္းနစ္ၾကပေလ၊
တဏွာဖမ္းတဲ့ ၊ အကန္းေတြမွာ၊ အပန္းမေျပ ဟိုက္ေမာရွာၾကေလး။
တဏွာပူးတဲ့၊ အရူးေတြမွာ၊ အမူးမေျပ မုိက္ေမာရွာၾကေလး။
တဏွာလိုက္တဲ့၊ အမိုက္ေတြမွာ၊ အဟုိက္မေျပ ပင္ပန္းရွာၾကေလး..။
သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)
(19-09-13)
မွန္ပါတယ္ဘုရား အသက္က စကားေျပာတယ္ဆိုတာ ဟုတ္မယ္ထင္တယ္ဘုရား အၾကိဳက္ေတြ အစားအစာေတြလည္း ေျပာင္းလဲကုန္ပါတယ္ ကာလ ေဒသေၾကာင့္လည္း ပါမယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား
ReplyDelete