“ခ်စ္သား ဒီဃာ၀ု၊ သင္သည္ အတိုကိုလည္း မၾကည့္လင့္..။”
တိုေတာင္း၍ ထိမိလွသည့္ အဆုံးအမ စကားတစ္ခြန္း၊ ဤစကားေလးကို ယမုနာျမစ္အနီးတြင္ မိန္႔ဆို႔ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယမုနာစကားဟု တင္စားခ်င္သည္။ ဤေဃာသိတာရုံ ေက်ာင္းေနရာ သို႔ ေရာက္ခဲ့တိုင္း ထိုစကားသံကို ျပန္လည္ကာ ၾကားေယာင္ျမဲျဖစ္သည္။
ဤေနရာတြင္ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ ဒီဃာ၀ုဇာတ္က ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ေနၾကရေသာ လူသားတို႔အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ နည္းလမ္းေကာင္းတို႔ကို ညႊန္ၾကားခဲ့သည္။ ယင္းဆုံးမစကားသည္ ဒီဃိတီေကာသလ မင္းၾကီး၏ သူ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားေမာင္ ဒီဃာ၀ုအတြက္ ေနာက္ဆုံး မွာၾကားသည့္ စကားေလးခြန္းတို႔တြင္ တစ္ခြန္းအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ ကာသိမင္း၏ လက္မရြ႔ံ ပါးကြက္သားတို႔သည္ ဒီဃိတီ ေကာသလမင္းၾကီးကို ရက္စက္စြာ ရုိက္ႏွက္ညွဥ္းဆဲခဲ့ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ မင္းၾကီးသည္ ဒဏ္ရာတို႔ကို ျပင္းထန္စြာ ခံစားခဲ့ရ၏။ ေ၀ဒနာတို႔ကို ခံစားေနလွ်က္က သားေမာင္အတြက္ ဆုံးမစကား ေလးခြန္းတို႔ကို ၾကိဳးစားကာ အၾကိမ္ၾကိမ္ မွာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ပညာရွိေသာ ဒီဃာ၀ုသည္ ဖခင္၏ ဆုံးမစကားတို႔ကို အက်ယ္ခ်ဲ့ကာ နားလည္ခဲ့သည္။ ဖခင္ဆႏၵအတိုင္း ထိုစကားတို႔ကို တစ္သေ၀မတိမ္း လိုက္နာက်င့္သုံးခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ေျပလည္ၾကကာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာ ရရွိခဲ့ၾကျပီး ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလုံးလည္း ျငိမ္းခ်မ္းခဲ့ရေပသည္။
အတိုကို မၾကည့္လင့္ ဆိုသည္မွာ အေဆြခင္ပြန္းတုိ႔ႏွင့္ အခ်ိန္တိုေတာင္းစြာ မိတ္မပ်က္ေစလင့္ (မိတ္စကို မတိုေစလင့္)ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဃာ၀ုမင္းသား ရွင္းလင္းျပသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ နားလည္ခဲ့ရသည္။ လူသားတို႔သည္ တစ္ေယာက္ထီးတည္း အထီးက်န္စြာ ရပ္တည္၍ မျဖစ္ေပ။ ပတ္၀န္းက်င္တို႔ႏွင့္ အတူယွဥ္တြဲကာ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ၾကရ၏။ မိမိ၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ သဟဇာတျဖစ္ကာ အတူေနထိုင္ႏုိင္ၾကရန္ အထူးပင္ အေရးၾကီးလွသည္။ ထိုေၾကာင့္ အတိုကို မၾကည့္လင့္ ဟူေသာ ဆုံးမစကားကို လက္ကိုင္စြဲကာ က်င့္သုံးသင့္ေပသည္။ သုိ႔မွသာ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလုံး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာျပီး မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္လည္း ေပ်ာ္ရြင္စြာ ေနထုိင္ႏုိင္ေပမည္။
၀ါကၽြတ္ခါနီးကာလ စေနေန႔တစ္ရက္တြင္ ဗာရာဏသီတြင္ ပညာဆည္းပူး ေန ၾကေသာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ အပါး (၃၀)တို႔ကို ေကာသမၺီျမိဳ႔ေဟာင္းေနရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ ကုသိုလ္ယူခြင့္ရခဲ့သည္။ ေနရာစုံေရာက္ေစခ်င္သျဖင့္ ဗာရာဏသီမွ ေစာစီးစြာ ထြတ္ခဲ့ ၾကျပီး ေကာသမၺီျမိဳ႔ေဟာင္းေနရာ ေကာသမ္ ရြာေလးသို႔ နံနက္ (၁၁)နာရီ မထိုးမီ ေရာက္ခဲ့ေလ၏။ အျမဲေျခာက္ေသြ႔ေနတတ္ေသာ ေကာသမ္ရြာေလးသည္ မိုးတြင္းကာလ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျပာင္းခင္း၊ ယာခင္းတုိ႔ျဖင့္ စိမ္းစိမ္းစိုစိုျဖစ္ေနေလ၏။ ျမိဳ႔ရုိးေနရာ ပတ္လည္၀န္းက်င္မွ ေတာင္ကုန္းေလး တို႔သည္ပင္ ေတာင္ကတုံးေလးမ်ား မဟုတ္ၾက ေတာ့ဘဲ ျမက္ပင္တို႔ျဖင့္ စိမ္းစိုလန္းဆန္း၍ ေနေပ၏။ စိမ္းစိုသာယာေသာ ရႈခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယခင္ေရာက္ခဲ့စဥ္ကႏွင့္မတူေသာ စိတ္ေက်နပ္မႈတစ္မ်ိဳးကို ရရွိခဲ့သည္။
ေရာက္လ်င္ ေရာက္ခ်င္း သီရိလကၤာေက်ာင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ကာ ေခတၱနားၾကျပီး ေန႔ဆြမ္း ဘုန္းေပးၾကသည္။ ေန႔ဆြမ္းျပီးမွ ဖူးေမွ်ာ္ရန္သြားၾကရာ ဦးစြာ ျမတ္ဗုဒၶ န၀မေျမာက္ ၀ါကပ္ရာ ေဃာသိတာရုံေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္ ေနမင္းၾကီးကား က်က္က်က္ေတာက္ ပူလွ်က္ရွိ၏။ သံဃာေတာ္မ်ား စုေပါင္းကာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ရြက္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကျပီးေနာက္ ကားေပၚသို႔ အျမန္ျပန္တက္ၾကရသည္။ ကားေပၚေရာက္မွ ေဃာသိတာရုံႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သမိုင္းအေၾကာင္းအရာတို႔ကို ေျပာျပျဖစ္သည္။
ယင္းေနာက္ ေကာသမၺီျမိဳ႔ေတာ္ေဟာင္းေနရာႏွင့္ အေသာကေက်ာက္တိုင္တို႔ကို ၀င္ေရာက္ေလ့ လာၾကသည္။ ထိုေနရာတြင္ သစ္ပင္တစ္ပင္က ၾကီးၾကီးမားမား ေ၀ေ၀ ဆာဆာ တည္ရွိေန သျဖင့္ ေနရိပ္ခိုလႈံခြင့္ရသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဥေတနနန္းေတာ္ရာကို သြားေရာက္ၾကသည္။ နန္းေတာ္ရာမွာ အေဆာင္ေဟာင္းႏွစ္ေဆာင္ တည္ရွိေနေသးသည္။ တစ္ေဆာင္ႏွင့္ တစ္ေဆာင္ အနည္းငယ္ လွမ္းသည္။ ႏွစ္ေဆာင္ၾကား ကြင္းျပင္တို႔တြင္ ေျပာင္းခင္းမ်ားျဖင့္ စိမ္းစိုေနေသာေၾကာင့္ မိုးရိပ္ကေလးသာ ရွိေနပါက လမ္းေလွ်ာက္လုိ႔ ေကာင္းေပမည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေနကားပူေနဆဲျဖစ္၍ ခပ္သြက္သြက္သာ လွမ္းၾကရသည္။
ယမုနာျမစ္ကား ေကြ႔ေကြ႔ေကာက္ေကာက္ျဖင့္ လွပသည္။ ျမစ္ေရသည္ သန္႔ရွင္းျပီး စိမ္းေနသည္။ ျမစ္ထဲတြင္ ဥဒဟို သြားလာေနၾကေသာ ေလွငယ္ေလးမ်ား၊ တိုင္စိုက္ကာ ရပ္နားထားၾကေသာ ေလွငယ္ေလးမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ တည္ရွိသည့္ ဥေတနနန္းေတာ္ရာသည္ ျမစ္ေရျပင္ေၾကာင့္ ပို၍ပင္ ေနခ်င္စဖြယ္ျဖစ္သည္။ နန္းေတာ္ရာေပၚမွ ယမုနာျမစ္အလွကို အျမင့္က ၾကည့္ရေသာ ျမင္ကြင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းစြာ ၾကည့္ရႈခံစားရသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အားလုံးလိုလိုပင္ ျမစ္ထဲဆင္းကာ ေရခ်ိဳးခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေနကား ပူဆဲ ပူျမဲမို႔ မခ်ိဳးခဲ့ၾကရေပ။ ရာသီဥတု ကိုယ့္ဘက္ မပါသျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့ကာ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္။
အိႏၵိယ၌ ခရီးသြားရသည့္ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ကားျမင္လွ်င္ သူေတာင္းစား ကေလးငယ္မ်ား အုပ္စုလိုက္ ေျပးလာကာ ေတာင္းရန္းၾကသည္။ တစ္စုံတစ္ခု မေပးပါက ခဲျဖင့္ ေပါက္မည္။ ေပးလွ်င္လည္း တိုးေ၀ွ႔ကာ လုယက္ၾကသျဖင့္ ေလာက္ငွဖို႔ပင္ မလြယ္။ ခရီးသြားတို႔ စိတ္ပ်က္ရျမဲ ျဖစ္သည္။ ပညာမသင္ရသည့္ ဆင္းရဲသား ေတာသား ကေလးငယ္တို႔ဘ၀ သနား စရာေတာ့ ေကာင္းသည္။ ေကာသမၺီလည္း ထို႔အတူပင္၊ သူေတာင္းစားကေလးငယ္မ်ား ေပါလြန္းသည္။ သိရီလကၤာေက်ာင္း ဆရာေတာ္က အေစာင့္ အိႏၵိယအမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ အတူ ထည့္ေပးလိုက္သျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ား ရဲရဲ၀င့္၀င့္ မေတာင္းရဲၾကရွာေပ။ ထိုသူက ေတာင္းရန္းလာေသာ ကေလးတို႔ကို တုတ္ျပကာ ေမာင္းထုတ္ေလ၏။ ကေလးငယ္မ်ား မေႏွာက္ယွက္သျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာရသည္။ ေအးခ်မ္းစြာ ေလ့လာခြင့္ရသည္။ ယခင္အၾကိမ္မ်ားကဆိုလ်င္ ကေလးငယ္တို႔၏ ဆိုးရြားစြာ ေတာင္းရမ္းမႈတို႔ေၾကာင့္ စိတ္ကသိကေအာက္ ၾကဳံခဲ့ရသည္။
ေကာသမ္ရြာမွ တစ္ဆင့္ ကီလိုမီတာ (၁၅)မီတာေက်ာ္တြင္ တည္ရွိသည့္ ပါလိေလယ်ကေတာ သို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္ ဒသမေျမာက္ ၀ါကပ္ရာေနရာ ျမတ္ျဖစ္၏။ အျပန္တြင္ အလာဟာဘတ္ျမိဳ႔ရွိ ေနရႈးျပတိုက္ကို ၀င္ေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ သျဖင့္ ျပတိုက္အတြင္းသို႔ မ၀င္ခဲ့ၾကေပ။ ျပတိုက္အျပင္ ျမက္ခင္းျပင္၌သာ ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္းကို ရုိက္ယူခဲ့ၾကသည္။
ထိုမွတဆင့္ အလဟာဘတ္ျမိဳ႔၊ နာမည္ေက်ာ္ ဆန္ဂန္ (Sangam) ေရခ်ိဳးဆိပ္သို႔ သြားေရာက္ၾကသည္။ ယင္းေနရာသည္ အမိေျမမွ ေမခႏွင့္ မလိချမစ္တို႔ ေပါင္းဆုံရာ ျမစ္ဆုံေနရာကဲ့သို႔ ဂဂၤါျမစ္ႏွင့္ ယမုနာျမစ္တို႔ ေပါင္းဆုံရာေနရာျဖစ္၏။ ဟိႏၵဴတို႔ မေကာင္းမႈေမွ်ာ ေရခ်ိဳးၾကရာ နာမည္ၾကီး ေနရာပင္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ အယူအဆအားျဖင့္ မထင္ရွား မျမင္ရေသာ သူရႆတီျမစ္ကို ျမစ္ႏွစ္ခုအၾကား အလယ္ကေန စီးဆင္းသည္ဟု စိတ္ျဖင့္အာရုံျပဳ၍ ျမစ္သုံးစင္း ဆုံရာ ေနရာဟု အျမတ္တႏုိး သတ္မွတ္ၾက၏။ ဂဂၤါျမစ္ေရသည္ အမိႈက္သရုိက္တို႔ျဖင့္ ေႏွာက္ၾကဴေနျပီး ယမုနာျမစ္ေရ သည္ကား သန္႔ရွင္းစိမ္းစိုေန၏။ အေ၀းက ၾကည့္လ်င္ ပို၍ ထင္ရွားသည္။ ေလွစီးျပီး ျမစ္ဆုံေနရာသို႔ သြားၾကည့္ၾကရာ ေရခ်ိဳးေနသူတို႔ျဖင့္ စည္းကားေနဆဲပင္ျဖစ္၏။ အျပန္အခ်ိန္တြင္ ေနမင္းၾကီးသည္ ျမစ္ေရျပင္ထဲ ၀င္လုခါနီးဆဲဆဲမို႔ ျမစ္ဆုံသဘာ၀ျမင္ကြင္းသည္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပမာ သာယာလွပလြန္းသည္။ ေနရာလည္းစုံ အခ်ိန္လည္း ကုန္ျပီမို႔ ျမစ္ဆုံကို ႏႈတ္ဆက္ကာ ျပည္ဗာရာသို႔ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ အျပန္လမ္းတြင္ အေတြးတို႔ကား တစ္စစီျဖန္႔လ်က္ ေတြးေတာေနမိေလ၏။
သက္ရွိသတၱ၀ါဟူသမွ် အေပါင္းအသင္း ပတ္၀န္းက်င္တို႔ႏွင့္ ကင္းလို႔မရၾကေပ။ ေလာကီဘုံဓေလ့ေပမို႔ ယွဥ္ဖက္ကာ ေနထိုင္ၾကရစျမဲျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ေနထိုင္ၾကရာတြင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ သေဘာထား တုိက္ဆိုင္ေသာ အခါ ရွိသကဲ့သို႔ မတိုက္ဆိုင္ေသာ အခါလည္း ရွိတတ္ေပသည္။ တူညီခ်က္၊ ျခားနားခ်က္တို႔ျဖင့္ ယွဥ္တြဲ၍ ေနထိုင္ၾကရသည္မွာ ေလာကသဘာ၀ပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ သေဘာထား တူညီေသာအခါ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အတူလက္တြဲ ေနထုိင္ၾကျပီး မတူညီေသာအခါတြင္မူလည္း သည္းခံကာ ေနထိုင္ေပါင္းသင္းႏုိင္ရန္ ၾကိဳးစားၾကရေပမည္။ အတူေနထိုင္ရန္ လုံး၀ မျဖစ္ႏုိင္ေသာအခါမွသာ ေမတၱာမပ်က္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ႏႈတ္ဆက္လမ္းခြဲၾကရန္ ၾကိဳးစားသင့္ေပသည္။
တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မိမိဘ၀အတြက္ အေရးၾကီးေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းတစ္ေယာက္ကို မဆုံးရႈံးေစသင့္ေပ။ ေလာက၌ စိတ္တူကိုယ္တူ ႏွစ္ေယာက္မရွိဟူေသာ ဘုရားေဟာ ေဒသနာသည္ပင္ အတိအလင္း ရွိျပီးျဖစ္၍ မိမိ၏ စိတ္ဆႏၵႏွင့္ တစ္သားတည္း တစ္ထပ္တည္း က်ေသာ မိတ္ေဆြကို ရဖို႔ဆိုသည္မွာ မည္သုိ႔မွ် မလြယ္ကူႏုိင္ေပ။ ထိုေၾကာင့္ စိတ္ရွည္ သည္းခံကာ မိတ္ေဆြတို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းသင့္ေပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဘာမဟုတ္ေသာ အေၾကာင္းေလးမွ်ျဖင့္ မိတ္ပ်က္ေသာျဖစ္ရပ္မ်ိဳး ၾကံဳရတတ္သည္။ အေမွ်ာ္အျမင္ၾကီးျပီး အသိဥာဏ္ျပည့္၀ေသာ လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အျဖစ္မ်ိဳးကို မျဖစ္ရေအာင္ သတိထားသင့္ေပသည္။
ထိုေၾကာင့္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားရရွိေရးအတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မသင့္ျမတ္သည့္ အခါတိုင္း အတိုကို မၾကည့္လင့္ ဟူေသာ ယမုနာစကားကို အမွတ္ရကာ မိမိတို႔၏ ေဒါသစိတ္ရုိင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ၾကရမည္။ သို႔မွသာ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ား ေပါမ်ားျပီး မိမိတို႔၏ ဘ၀လမ္း သည္လည္း ေျဖာင့္ျဖဴးသာယာေနေပလိမ့္မည္။
သိမ္ေမြ႔ဦး (BHU)
(14-10-13)
No comments:
Post a Comment