တခ်ိဳ႕ ပညာရွင္မ်ားက ယေန႔ေခတ္ကုိ “စစ္ေအးေခတ္”ဟု ေခၚၾက၏။ စစ္ေအးေခတ္ဆုိတာ “ ေအးေအးေလးနဲ႔ တုိက္ေနတဲ့ေခတ္”ဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်င္ေတာ့သည္။
မွန္၏။ ေသနတ္ကိုင္ၿပီးတုိက္မွ “စစ္” မဟုတ္ေပ။ စီးပြားေရးအရလည္း အသာစီးရေအာင္ ကလိန္ကက်စ္ လုပ္ၾက၏။ ပုိက္ဆံခ်မ္းသာမွ ေျမေနရာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဆူးေလဘုရားနားမွာ ေနၾကသည့္သူမ်ားကို ၾကည့္လုိက္ပါ။ ဘယ္ဘာသာ၀င္ ေတြပါလဲ။ ဒါက စီးပြားေရး စစ္ခင္းျခင္း ပင္။
လူမ်ိဳးေရးအရလည္း အသာစီးရေအာင္ လူဦးေရေပါက္ဖြားႏႈန္း ၾကီးထြားလာေအာင္ ၾကိဳးစားေနၾက၏။ “ ေရမ်ားေရႏုိင္ မီးမ်ား မီးႏုိင္” ဆိုသကဲ့သုိ႔ ကုိယ့္လူမ်ိဳးမ်ားမွ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားကို ၀ါးမ်ိဳႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဒါကေတာ့ လူဦးေရျဖင့္ စစ္ခင္းျခင္းပင္။
ဘာသာေရးအရလည္း အသာစီးရေအာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကို လႊမ္းမုိးဖုိ႔ၾကိဳးစားေန၏။ ၁၈၂၆-ခုႏွစ္ မတုိင္မီက ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ “ဗလီ” တစ္လုံးမွ မရွိပါ။ ယခုေတာ့ ဗလီမ်ား မေရတြက္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ ဒါကုိမွ “စစ္ပြဲ” မေခၚရင္ ဘယ္ဟာကို “စစ္ပြဲ” ေခၚမွာလဲ။ ေအးေအးေလးနဲ႔ တုိက္ေနသည့္ အတြက္ “စစ္ေအးေခတ္”။
စစ္ေအးပဲ ဆုိဆုိ၊ စစ္ပူပဲ ေျပာေျပာ ခံေနရတာကေတာ့ ျမန္မာ့တုိင္းရင္းသား လူထုပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဒီၾကားထဲ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံၾက၊ အာဏာလုၾက ၊ ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ဘာသာျခားတုိ႔အတြက္ “စားက်က္” ျဖစ္ သြားေတာ့သည္။
မၾကာေသးခင္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရခုိင္ပဋိပကၡကို ၾကည့္လုိက္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရခိုင္တုိင္းရင္း သားမ်ား ကိုယ့္အိမ္ ကိုယ့္ယာ၌ ေအးေအးလူလူ မေနၾကရေပ။ ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားမ်ား၏ ေႏွာင့္ယွက္မႈကို ခံေနၾကရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးလွေပသည္။
ရွမ္းက တစ္မ်ိဳး၊ မြန္ကတဖုံ၊ ရခုိင္က တျခား၊ ဗမာက တစ္စု ဒီလုိသာ ျဖစ္ေနၾကရင္ ဘာသာျခားမ်ား၏ ၀ါးမ်ိဳမႈကို ခံရေပမည္။
ဒီလုိအေရးၾကီးပါလ်က္ အသိဥာဏ္ႏုနယ္သည့္ တခ်ိဳ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာ့တုိင္းရင္းသူေလးမ်ားသည္ အယူ၀ါဒ မတူညီသည့္ ဘာသာျခားမ်ားနဲ႔ ေပါငး္သင္းဆက္ဆံၾက၏။ စီးပြားေရး အတူတူလုပ္ၾက၏။ ထုိသုိ႔ေရာယွက္သျဖင့္ “အုိးခ်င္းထားအုိးခ်င္းထိ ၾကိဳးခ်င္းထားၾကိဳးခ်င္းျငိ” ဆုိသကဲ့သုိ႔ ဘာသာျခားတုိ႔ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳသြား၏။
ဒါ့အျပင္ မိဘအေမြကို ရလုိစိတ္ျဖင့္ မိဘကုိ တရားစြဲၾက ျပန္သတဲ့။ ဒီလုိမုိက္မဲမႈ ကို လက္ပုိက္ၾကည့္ေနရေတာ့မည္ေလာ။
လူတုိင္းသည္ မသိနားမလည္သည့္သူကုိ နားလည္တတ္သိေအာင္ ေျပာရမည့္တာ၀န္ရွိေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာအေရးကို ေၾကာင့္ၾကမဲ့ မေနလုိၾကသည့္ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္း အလုပ္အတူတူလုပ္ဖုိ႔၊ စိတ္တူကုိယ္တူေနၾကဖုိ႔ ၊ သာသနာ၏အမွတ္တံဆိပ္ “၉၆၉”တံဆိပ္ကုိ ဆုိင္းဘုတ္မ်ားတြင္ ထည့္ေရးၾကဖုိ႔၊ ယင္းအမွတ္ တံဆိပ္ဆုိင္မွာသာ ေစ်း၀ယ္ ၾကဖုိ႔ ႏႈိးေဆာ္လ်က္ ရွိေပသည္။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၉-ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆-ပါး၊ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ ၉-ပါးကို ရည္ညြန္းေသာ “၉၆၉”တံဆိပ္ကို အသုံးျပဳလွ်င္ ရတနာသုံးပါးဂုဏ္ကို ေအာက္ေမ့သတိရသည့္အတြက္ အႏုႆတိ ဘာ၀နာကုသုိလ္ျဖစ္၍ ေနေပသည္။
ေစ်း၀ယ္တုိင္း ကုသုိလ္ရေအာင္ ႏႈိးေဆာ္ တုိက္တြန္းထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာ့တုိင္းရင္းသားတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးအပ္ေပစြာ့။
မဟာျမတ္မုနိဘုရားၾကီးကေတာ့ “၉၆၉” တံဆိပ္ေအာက္မွာ ရဟန္းရွင္လူ တုိင္းသာျပည္သူမ်ား ညီညြတ္စြာေနၾကသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေတာ္မူလွ်င္ “ငါ့သားေတာ္ သမီးေတာ္မ်ား ေတာ္လွေပစြတကား”ဟု ဦးေခါငး္ေတာ္ျငိမ့္ေနေပလိမ့္မည္။
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ၾကီးကလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိင္ကသာ ေစ်း၀ယ္ဖုိ႔၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အခ်င္းခ်င္းသာ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားဖုိ႔ ညႊန္ၾကားခဲ့ပါသည္။
ထုိသုိ႔မိန္႔ေတာ္မူျခင္းမွာလည္း ဘာသာျခားေတြကို ေမတၱာမရွိလုိ႔ မဟုတ္ပါ။
ကိုယ့္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ ေရာယွက္ၿပီး အမ်ိဳးပ်က္သြားမည္ စုိးေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ ဘုရားျမတ္စြာ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူသည့္အလုပ္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ထုိ႔အျပင္ ဘုရားျမတ္စြာက ရွင္လူအမ်ားကုိ အခ်င္းခ်င္း ျပႆနာမျဖစ္ေအာင္ ေနၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့၏။ (၀ိ၀ါဒံ ဘယေတာ ဒိသြာ)။
ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။ “သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ”ဆုိသည့္အတုိင္း ညီညြတ္မွ ေအာင္ျမင္ၾကီးပြားမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ညီညြတ္မႈဆုိသည္မွာ အမ်ားအားျဖင့္ အယူအဆ၊ အျပဳအမူ တူညီမႈအေပၚမွာ အေျခခံထား၏။ အယူအဆမတူညီလွ်င္ စိတ္တူကုိယ္တူ အလုပ္ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ စိတ္တူကုိယ္တူ အလုပ္မလုပ္ႏုိင္လွ်င္ ညီညြတ္မႈဆုိသည္မွာ ရဖုိ႔ ခဲယဥ္းသြားေပေတာ့သည္။
မွန္၏။ မိမိတုိ႔ သံဃာမ်ားသည္ ဘာသာျခားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို
ေမတၱာထားႏုိင္ေသာ္လည္း သူတုိ႔ႏွင့္ အတူေန အတူစားလုိ႔ မျဖစ္ေပ။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။ အယူ၀ါဒ မတူညီေသာေၾကာင့္တည္း။
“သံဃာ”ဆုိသည္မွာ အယူ၀ါဒ၊ သီလ တူညီသည့္ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ေမတၱာက ေမတၱာတက႑၊ ေပါငး္သင္းဆက္ဆံေရးက ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး တစ္က႑ျဖစ္သည္။ ထုိက႑ ၂-ခုေရာယွက္လုိ႔ ဘယ္လုိနည္းႏွင့္မွ် မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ေရာယွက္လုိက္လွ်င္လည္း “ရဟန္းသံဃာ”ဆုိသည္မွာ ရွိႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။
သာ၀တၳိျမိဳ႕၌ အယူ၀ါဒေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ကုိရင္တစ္ပါးရွိခဲ့ဖူး၏။ ဘြဲ႔နာမည္က “အရိ႒”။ သာသနာကို တန္ဖုိးထားသည့္ ဓမၼ၀ါဒီရဟန္းေတာ္မ်ားက အရိ႒ကို “မိစၧာဒိ႒ိ” စြန္႔ဖုိ႔ရန္အတြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးဆုံးမၾက၏။
သုိ႔ေသာ္ အရိ႒သည္ လက္မခံပါ။ ဒီလုိျဖစ္ေနတာကို သိပါလ်က္ ရဟန္း ၆-ပါးေကာ္မတီက အရိ႒ႏွင့္ အတူေနအတူထုိင္ အတူစားၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားျမတ္စြာက “ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အယူ၀ါဒ မတူညီသည့္သူ (မိစၧာဒိ႒ိ)မ်ားႏွင့္ အတူတူ မေနသင့္၊ မစားသင့္ေၾကာင္း၊ အတူေန အတူစားလွ်င္ (အာမိသသေမၻာဂ၊ ဓမၼသေမၻာဂျပဳလုပ္လွ်င္) အျပစ္ရွိေၾကာင္း” အတိအလင္း မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
အထက္ပါျဖစ္စဥ္ကို ၾကည့္ပါက ဗုဒၶသာသနာကိုခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္စိတ္ျဖင့္ “အယူ၀ါဒတူညီသည့္ မိမိတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အခ်င္းခ်င္းသာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း၊ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကား စီးပြားေရးလုပ္ျခင္းသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အလုိေတာ္နဲ႔ ကုိက္ညီပါေၾကာင္း၊ ၉၆၉-မွာ ေစ်း၀ယ္ျခင္းသည္ ကုသုိလ္လည္းရ၊ ၀မ္းလည္း၀သည့္ အလုပ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း” တင္ျပလုိက္ရပါသည္။
သီတဂူ အရွင္ေဒ၀ိႏၵာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment