ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

17/07/2012

မရဏအိပ္ရာေပၚမွာ နားတဲ့လိပ္ၿပာ

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 7/17/2012 | Best Blogger Tips


       အခ်ိန္ကား ညေန ေနဝင္ရီတေရာအခ်ိန္ၿဖစ္၏။ ေနမင္း၏ မင္းမူစိုးမုိးမွဳ ရပ္တန္႔ခ်ိန္ၿဖစ္၏။ ေန႔ၿမင္ကြင္း မွဳန္ရီေဝဝါးကာ အမုိက္ေမွာင္မ်ား စတင္က်ဆင္းလာၿပီၿဖစ္သည္။ ဤအခ်ိန္သည္ ေန႔တစ္ေန႔၏ နိဂုံးၿဖစ္သလုိ ညတစ္ည၏ နိဒါန္းၿဖစ္ၿပန္ေလၿပီ။ အဆုံးတစ္ခုသည္ အစတစ္ခု၏ နိဒါန္းၿဖစ္သည္ ဟု ေၿပာလွ်င္လည္း ရေကာင္း ရနုိင္ေပမည္။ စက္ဝိုင္းသေဘာမ်ိဳးဆုိလွ်င္ အဆုံးသည္ အစႏွင့္အနီးဆုံး ၿဖစ္နုိင္သလို အဆုံးမဲ့သေဘာ၊ အစမဲ့သေဘာလည္း ၿဖစ္နုိင္ေပမည္။ ဤအခ်ိန္သည္ ေန႔ခင္းတစ္ခုလုံး ပင္ပမ္းႏြမ္းလ်သမွ် ေၿဖေလ်ာ့ခ်ကာ အနားယူ အားသစ္ေမြးရမည့္အခ်ိန္ၿဖစ္၏။ 
     ညေနဆည္းဆာကို ပစၥဳပၸန္ဟုေၿပာလွ်င္ မနက္ခင္း ေန႔လည္ခင္းကိုေကာ အတိတ္ဟု ေၿပာလို႔မရၿပီေလာ။ ညေနဆည္းဆာ၏ ေအာက္ဝယ္ အရာဝတၳဳတုိ႔၏ အရိပ္တုိ႔သည္ ရွည္လ်ားလာခဲ့ေခ်ၿပီ။ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ သစ္ပင္ရိပ္တုိ႔သည္ ညိဳေမွာင္ ေမွးမွိန္လာခဲ့ၿပီ။ သစ္ပင္ခ်ဳံႏြယ္ တုိ႔က စကား တိတ္ဆိတ္ ႏွဳတ္ပိတ္ေနႀကသည္။ နံေဘးပတ္ဝန္းက်င္က အုတ္ဂူတုိ႔သည္ ညေနဆည္းဆာ၏ မသတီစရာသေဘာကို ပိုမုိေၿပာၿပေနေပသည္။ တစ္ခ်ဳိ႔အုတ္ဂူတုိ႔မွာ ၿပိဳက်ကြဲအက္ေနသလို တစ္ခ်ဳိ႔ အုတ္ဂူတုိ႔မွာလည္း အုိမင္းေဟာင္းေၿမ့ေနေပသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔အုပ္ဂူအသစ္ တုိ႔မွာကား သစ္လြင္လွပ ေဆးေရာင္စုံၿခယ္သထားေပ၏။ ေၿမပုံအသစ္ အေဟာင္းမ်ားလည္း ဟိုနားမုိ႔မုိ႔ ဒီနားစုိ႔စုိ႔ႏွင့္ ေလာကတံထြာ သခၤါရဓမၼတာကို သရုပ္သကန္အေန ေဖာ္ၿပေနေခ်သည္။ ဤေနရာကား လူေကာင္း လူဆုိး ဆင္းရဲသားနင္းၿပား သူေဌးသူႀကြယ္ ပညာရွိ ပညာမဲ့ အားလုံးေသာ လူမ်ားကို တစ္တန္းစားတည္း တန္းတူရည္တူ လက္ခံေသာ တစ္ခုတည္းေသာေနရာၿဖစ္၏။ လူတုိ႔ေဝါဟာ အမည္နာမအားၿဖင့္ သုသာန္သခ်ၤိဳင္းဟူသတည္း။
 

       ဤသည့္အရပ္သုိ႔ အရိပ္တစ္ခုသည္ လူးလြန္႔လွဳပ္ရွားလ်က္ ဦးတည္လာေနေပသည္။ လူရိပ္တစ္ခုေပပဲ။ ေႏွးေကြးေလးလံေသာ အားမာန္ၿပတ္ေတာက္ေနေသာ ေၿခလွမ္းမ်ားၿဖင့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္လာေနေခ်ၿပီ။ ညဥ့္ဦးယံ အမိုက္တုိက္ထဲမွာ မည္သူကမ်ား ဒီလို မသတီစရာအရပ္သို႔ မည္သည့္အေႀကာင္းၿဖင့္ လာေနေခ်သနည္း။ ေန႔ခင္းသာဆုိလွ်င္ ယခုလာေနသူသည္ အေမအုိ တစ္ေယာက္ၿဖစ္ေႀကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ အေမအုိ၏ ဆြတ္ဆြတ္ၿဖဴေနေသာ ဆံႏြယ္တုိ႔ကိုလည္းေကာင္း၊ တြန္႔ရိေလ်ာ့ရဲ ေနေလာင္ဒဏ္ၿဖင့္မဲေနေသာ အသားအရည္ကိုလည္းေကာင္းေတြ႔ရမည္ၿဖစ္၏။ အေမအုိ၏ မ်က္ႏွာေပၚမွ အစင္းအေႀကာင္းမ်ားက ဘ၀ဒဏ္ရာမ်ား၏ ေၿခရာလက္ရာအၿဖစ္ သက္ေသထူလ်က္ရွိသည္။ အေမအုိသည္ သရဲတေစၦတုိ႔ကို ေႀကာက္ရြံ႔ဟန္မၿပ။ နာနာဘာဝ မိစၦာမ်ားကိုလည္း စုိးရြံ႔ဟန္မတူ။ တိတ္ဆိတ္ေသာ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ သုသာန္လမ္းတစ္ေလ်ာက္လုံး အေမအုိ၏ ေၿခသံကိုကား မႀကားရေခ်။ အဘယ္မွာ အေမအုိ႔ေၿခသံ ႀကားရမည္နည္း။ အေမအုိသည္ ဖိနပ္မပါ ဗလာထီးထီးေသာ ေၿခေထာက္အစုံၿဖင့္ ဖုန္ထူထူလမ္းမထက္မွာ ေႏွးေကြးေလးလံစြာ ေလ်ာက္လွမ္း လာခဲ့ရရွာေသာေႀကာင့္ၿဖစ္၏။ 

       ပိုမုိထူးၿခားသည္ကား ရုိးသားမွဳတုိ႔ၿဖင့္ မဟာဆန္ေသာ အေမအုိ၏ မ်က္လုံးတုိ႔မွာ မ်က္ရည္စတုိ႔ စြတ္စုိခုိတြဲေနသလို မယုံႀကည္မွဳ၊ နာလုိခံခက္မွဳ၊ ဝမ္းနည္းေႀကကြဲမွဳတုိ႔ ခုိဝင္ေပက်ံေနၿခင္းပင္တည္း။ အေမအုိ၏လက္ထဲ၌ ထမင္းအုိးတစ္လုံးကိုင္ထား၏။ ေယာက္မတစ္ေခ်ာင္းပါလာ၏။ ဆန္ကြဲတစ္ကြမ္းစား ပါလာ၏။ ႏွမ္းမုွန္႔ညက္တစ္ဆုပ္စာ ယူလာ၏။ အေမအုိ၏ ပါးစပ္မွ “ေသၿပီ”ဟူေသာ စကားသံတစ္ခု အန္က်လာသည္ကိုလည္း တုိးတုိးေလး ႀကားေနရ၏။ “ေသၿပီတဲ့” …။ မည္သူေသသနည္း။ မည္သည့္အေႀကာင္းေႀကာင့္ေသသနည္း။ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ေပၚလာေခ်ၿပီ။

      အေမအုိသည္ သုသာန္ထဲသို႔ ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။ ယူလာခဲ့ေသာပစၥည္းမ်ားကို ေအာက္သုိ႔ပစ္ခ်ကာ အုတ္ဂူေတြအႀကား၌ ထုိင္ကာ အေမာေၿဖေနသည္။ အေမအုိ၏ အသက္ရူသံသည္ ပင္ပမ္းေမာဟိုက္သံၿဖင့္ သနားစဖြယ္ၿဖစ္ေန၏။ မည္သုိ႔ေသာ အနိ႒ာရုံမ်ားက အေမအုိကို အလဲထုိးအႏိုင္က်င့္လုိက္ပါသနည္း။ မည္သုိ႔ေသာ တစိမ္းမ်ားက အေမအိုုကို ယုတ္မာရက္စက္လုိက္ပါသနည္း။ မည္သုိ႔ေသာ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက အေမအုိကို ေမွာင္မုိက္ေသာ ေႀကာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သုသာန္သခၤ်ိင္းသို႔ သြားေစခဲ့ပါသနည္း။ အေမအုိ၏ ဤအၿဖစ္ဆုိးသည္ ရန္သူေႀကာင့္ေလာ။ မိတ္ေဆြေႀကာင့္ေလာ။ လင္သားေႀကာင့္ေလာ။ သားသမီးေႀကာင့္ေလာ။ ရန္သူတစ္ေယာက္ေယာက္က ရက္စက္လိုက္ၿခင္းေလေလာ။ လူယုံတစ္ေယာက္ေယာက္က အမွတ္မထင္ လုပ္ႀကံလိုက္ၿခင္းေလေလာ။ အေမအုိ၏ ၿပႆဒါး ရက္ဆုိးမ်ားကား ဆုံးပင္ မဆုံးႏုိင္ေတာ့ၿပီေလာ။
 

     အေမအုိသည္ ခဏမွ် အေမာေၿဖၿပီးလွ်င္ တစ္လွဳပ္လွဳပ္ႏွင့္ တစ္စုံတစ္ခုကို လုိက္ရွာေန ၏။ ေတြ႔ပါၿပီေကာ…။ အေမအုိရွာေနသည္ကား လူေသဦးေခါင္းခြံတကား။ သုသာန္ထဲ၌ လူေသ ဦးေခါင္းခြံတုိ႔ကား ဟိုနားဒီနား ပ်ံ႔က်ဲေနဟန္တူ၏။ အေမအုိသည္ လူေသဦးေခါင္းခံြ သုံးခုကို ေကာက္ယူ လာၿပီး ႀတိဂံပုံစံၿဖင့္ ထား၏။ အေမအုိသည္ လူေသဦးေခါင္းခြံ သုံးခုကို ထမင္းခ်က္ရန္ ဖုိခေနာက္လုပ္ထားၿခင္းေပတကား။ တဆက္တည္းပင္ အေမအုိသည္ ပါလာေသာ ဆီမီးခြက္ကို မီးထြန္းထားလိုက္သည္။ 

    ထုိ႔ေနာက္ ေၿဖးညွင္းစြာပင္ သုသာန္ထဲမွ ထြက္ကာ အနီးနားက ၿမစ္ကမ္းပါးတစ္ခုသုိ႔ သြားခဲ့ေလၿပန္သည္။ ထုိၿမစ္သည္ မည့္သည့္အရပ္မွ စတင္စီးဆင္းခဲ့ေႀကာင္း အေမအုိ မသိ။ မည့္သည့္ေတာေတာင္မ်ားကို ၿဖတ္သန္းခဲ့ရေႀကာင္းလည္း အေမအုိ မသိ။ ဤၿမစ္ရုိးတစ္ေလ်ာက္ ၿဖစ္ခဲ့ ပ်က္ခဲ့ ခ်စ္ခဲ့ လြမ္းခဲ့ရေသာ ဘ၀ဇာတ္ခုံ အဖုံဖုံကိုလည္း အေမအို မသိ။ ၿမစ္တစ္စင္းအေနႏွင့္ ထုိအေႀကာင္းအရာမ်ားကို တစ္စုံတစ္ေယာက္က သိသည္ ၿဖစ္ေစ မသိသည္ၿဖစ္ေစ ၿမစ္ေရသည္ သတၱ၀ါတုိင္းအတြက္ ေအးစိမ့္ေန၏။ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာအားလုံးအတြက္ တသြင္သြင္စီးဆင္းေန၏။ အေမအုိသည္ ၿမစ္ထဲဆင္းကာ ေရခ်ိဳးခဲ့သည္။ ေခါင္းေလွ်ာ္ခဲ့သည္။ ပါးစပ္ေဆးခဲ့သည္။ အၿဖဴေရာင္ အ၀တ္အစားကို ေၿပာင္းလဲ၀တ္ဆင္ခဲ့သည္။ ၿမစ္ေရေအးေအးေႀကာင့္ တစ္ကိုယ္လုံး အပူအအိုက္ေပ်ာက္ကာ ေအးခ်မ္းလန္းဆန္းသြားခဲ့သည္။ ေထြၿပားေ၀၀ါးေနေသာ စိတ္တုိ႔ တည္ၿငိမ္သြားခဲ့ေပသည္။ ေရခ်ိဳးအၿပီး၌ ေလာကဓမ္မီးစတုုိ႔ တဒဂၤၿငိမ္းသြားႀကေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေမအုိ၏ ႏွဳတ္မွကား “ေသၿပီ” ဟူေသာ စကားကို မႏၱန္တစ္ခုလို တတြတ္တြတ္ ရြက္ဆိုေနေပေသးသည္။ အေမအုိသည္ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥတစ္ခုခုကို ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ယခုကဲ့သုိ႔ ကိုယ္လက္ သန္႔စင္ခဲ့ၿခင္းေပေလာ။
 

   ထုိ႔ေနာက္ အေမအုိသည္ သုသာန္ထဲသုိ႔ ၿပန္လာခဲ့သည္။ ဆံပင္ဖားလ်ားခ်ထားေသာ အၿဖဴေရာင္အ၀တ္အစား၀တ္ဆင္ထားေသာ အေမအုိ၏ အသြင္အၿပင္မွာ နာနာဘာ၀ တစ္ခုအလား ေၿခာက္ၿခားစရာ ၿဖစ္ေနၿပန္သည္။ ဖုိခေနာက္အၿဖစ္ လုပ္ထားေသာ လူေသဦးေခါင္း ခြံနားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ပါးစပ္မွ “ေသၿပီ” ဟူေသာ စကားလုံးကို ထပ္မံအန္ခ်ရင္း ယူလာေသာ ဆန္တစ္ကြမ္းစားကို ေဆးေႀကာေနသည္။
 

    ထုိစဥ္ကာလ၀ယ္ အေမအုိ၏ ေနာက္ေက်ာဘက္မွ အသံခ်ိဳးခ်ိဳးေၿခာက္ေၿခာက္ေပၚလာ၏။ အေမအုိသည္ ႏွဳတ္မဆက္ဘာမဆက္ ရုတ္တရက္ တမလြန္ခရီးထြက္သြားခဲ့ေသာ သူမ၏ ခ်စ္လင္ သက္ထားမ်ား လာေရာက္အသံေပးေလသလားဟု ေတြးမိ၏။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ လြန္ခဲ့ေသာ သကၠရာဇ္မ်ားစြာက မုိးညတစ္ညမွာ ေရွ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ထြက္ခြါတိမ္းပါးခဲ့ေလေသာ မိခင္ဖခင္တုိ႔ကမ်ား အရိပ္ၿပခဲ့ေလသလားဟု ထင္မွားမိ၏။ အေမအိုသည္္ အသံဗလံတုိ႔ကို အေသအခ်ာ နားစိုက္ေထာင္မိသည္။ 

    ဘာသံပါလိမ့္။ ဒီလို ညအခ်ိန္မေတာ္မွာ ဘယ္သူကမ်ား သုသာန္ထဲသို႔ ၀င္လာရပါသနည္း။ ယခုႀကားရေသာအသံသည္ သစ္ရြက္တုိ႔ကို ေလတုိက္ခပ္ေသာေႀကာင့္ ထြက္လာေသာအသံမဟုတ္။ နာနာဘာ၀တုိ႔၏ ၿမဴးတူးၿငီးၿငဴေသာ အသံလည္းမဟုတ္။ သက္ရွိသတၱ၀ါတစ္စုံတစ္ေယာက္၏ ေၿခသံၿဖစ္၏။ လူေလာ။ တိရိစၦာန္ေလာ။ မည္သူ၏ ေၿခသံနည္း။ စင္စစ္ကား ေၿခသံပိုင္ရွင္မွာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ၿဖစ္၏။ သိႀကားမင္းက အေမအုိထံ ပုဏၰားေယာင္ ဖန္ဆင္းကာ လာခဲ့ၿခင္းၿဖစ္၏။ အေမအုိခမ်ာသည္ သိႀကားမင္းက ပုဏၰားေယာင္ဖန္ဆင္းေႀကာင္းကို မသိရွာ။ လူစိမ္းသူစိမ္းတစ္ေယာက္ ဟုသာ ထင္မိသည္။ အေမအုိသည္ ပုဏၰားကိုႀကည့္ကာ “ေသၿပီ”ဟု ထပ္မံေရရြတ္လုိက္ၿပန္၏။
 

     သိႀကားမင္းသည္ အေမအုိကို ႀကည့္ကာ “အမယ္အုိ ကစၥာနိ၊ လူေသတုိ႔ရြာ ေဟာ့ဒီလို အမဂၤလာသုသာန္ထဲမွာ ဘယ္သူမွ တကူးတက လာၿပီး ထမင္းခ်က္မစားဘူး။ သင္ကား အၿဖဴေရာင္အ၀တ္အစား စုိစြတ္ဆံပင္ဖုိးရုိးဖားလ်ားႏွင့္။ လူေသဦးေခါင္းဖုိခေနာက္ေပၚမွာ ႏွမ္းေစ့မ်ား ဆန္ေစ့မ်ားထဲ့ထားေသာ ထမင္းအုိးတည္လ်က္။ ယခုသင္ခ်က္ေနေသာ ႏွမ္းထမင္းကို ဘယ္သူအတြက္ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ခ်က္ေနရပါသနည္း” ဟု ေမး၏။
 

     အေမအုိသည္ ဘြင္းဘြင္းသမား ရုိးသားေသာ သာမန္လူသားတစ္ဦးၿဖစ္ဟန္တူသည္။ အေမအုိက သိႀကားမင္းကို “ဒီႏွမ္းထမင္းကို စားဖုိ႔ ငါခ်က္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကမွာ “တရားေသ” လို႔ သက္ေပ်ာက္ဆြမ္းသြပ္ဖုိ႔အတြက္ အခုလို သုသာန္အလယ္မွာ ငါ ႏွမ္းထမင္း ခ်က္ေနတာ”ဟု ၿပန္ေၿပာေလ၏။
 
     သိႀကားမင္းက “အမယ္အုိ ကစၥာနိ၊ အလုပ္လုပ္ရင္ စဥ္းစားဆင္ၿခင္လုပ္ပါ။ တရားေသေႀကာင္း ဘယ္သူက သင့္ကို ေၿပာခဲ့သနည္း။ တန္ခုိးမ်ားေၿမာင္ မ်က္လုံးတစ္ေထာင္ရွိတဲ့ တရားဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မေသဘူး” ဟု ေၿပာၿပန္၏။ (သိႀကားမင္းက သူ႔ကိုယ္သူ တရားဟူ၍ တင္စားကာေၿပာခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္၏)။
     
     “သိႀကားမင္း၊ တရားေသၿပီဆုိတဲ့အေႀကာင္း ငါ့မွာ သက္ေသအေထာက္အထားအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ တရားေသၿပီဆုိတာ ငါ့မွာ ယုံမွားသံသယမရွိဘူး။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သင့္မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ေလာကႀကီးရဲ့ ၿဖစ္ပ်က္ေနပုံေတြကို ႀကည့္လုိက္စမ္းပါ။ အခုအခါမွာ တကယ္႔လူယုတ္မာေတြဟာ တကယ္ပဲ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနႀကပါတယ္။ လူေကာင္းသူေကာင္းေတြဟာ ေဘးဒုကၡေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနႀကရပါတယ္။ တကယ္လို႔ တရားမေသဘူးဆုိရင္ လူသူေတာ္ေကာင္းေတြ ခ်မ္းသာၿပီးေတာ့ လူယုတ္မာေတြ ပ်က္စီးဆုံးရွဳံးႀကရမွာမုိ႔လား”။
 

      “ဒီမယ္ သိႀကားမင္း၊ ငါ့သားနဲ႔ ငါ့ေခြ်းမက ငါ့ကို မိန္းမယုတ္ႀကီးဆုိၿပီး ရိုက္ပုတ္ႏွင္ထုတ္လို႔ ငါဟာ သူတစ္ပါးအိမ္မွာ အုိႀကီးအုိမနဲ႔ ေန႔ရက္ဆုိးေတြ ၿဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ တကယ္ဆုိရင္ ငါ့ေခြ်းမဟာ အၿမဳံမ၊ သားမဲ့မိခင္။ အခုေလ သူက ငါ့ကို သတ္ၿပီးေတာ့မွ ကေလးေမြးသတဲ့ေတာ္ေရ…။ အခုေတာ့ သားမဲ့မိခင္ ငါ့ေခြ်းမဟာ ေယာကၡမၿဖစ္တဲ့ ငါ့ကို ႏွင္ထုတ္ၿပီးေတာ့ သားတစ္ေယာက္ေမြးတယ္ဆိုၿပီး အရပ္တကာကို လိုက္ေၿပာေနသတဲ့။ ဂုဏ္ယူေနသတဲ့။ ၀င့္ႀကြားေနသတဲ့။ ငါ့ေခြ်းမဟာ ငါ့နဲ႔ ငါ့ေယာက်္ား ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္ရြက္ ႀကမ္းတမ္းတဲ့ ေတာင္ကုန္းေတြေပၚအထိတက္ၿပီး ႀကက္လင္မယားလို ရွာေဖြလို႔ရခဲ့သမွ် စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြရဲ့ သခင္မၿဖစ္သြားၿပီ။ ငါ အမယ္အုိတစ္ေယာက္မွာေတာ့ အမွဳိက္တစလို စြန္႔ပစ္ခံရၿပီေကာ”။
 

     ထိုအခါ သိႀကားမင္းက “တရားဆိုတဲ့ ငါသိႀကားဟာ အသက္ရွင္ေနတယ္။ ငါဟာ မေသေသးဘူး။ သင့္ကို ရိုက္ႏွက္ႏွင္ထုတ္ခဲ့တဲ့ ေခြ်းမယုတ္ကို သူ႔သားေလးပါ သတ္ၿပီး ၿပာခ်ပစ္မယ္” လို႔ ေၿပာၿပန္ေလသည္။
 
      သိႀကားမင္း၏ ေခြ်းမႏွင့္ ေၿမးကေလးကို သတ္မည္ဆုိေသာ ဤစကားကို ႀကားရေသာအခါ အေမအုိခမ်ာ ရင္တုန္ပန္းတုန္ ၿဖစ္သြားရွာသည္။ တစ္ခါမွ် မေႀကာက္စဖူး ေႀကာက္ရြံ႔သြားရွာသည္။ ေခြ်းမ အတြက္မဟုတ္။ ေၿမးကေလးအတြက္ၿဖစ္၏။ ဤေၿမးကေလးမွာ တစ္ဦးတည္းေသာသားက ေမြးခဲ့ေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ ေၿမးကေလးၿဖစ္၏။ သူ႔မ်ိဳးရုိးသစ္ပင္၏ ရွားရွားပါးပါး တစ္လုံးတည္းေသာ မ်ိဳးဆက္အသီးကေလးၿဖစ္၏။ ဤ ေၿမးကေလးကို သူၿမင္ခြင့္မရေသး။ ေပြ႔ခ်ီေထြးပိုက္ခြင့္မရေသး။ နမ္းရွဳပ္က်ီစယ္ခြင့္မရေသး။ ဒီသိႀကားမင္းဆုိသူက ဒီေၿမးေလးပါ သတ္မည္တဲ့။ အေမအုိခမ်ာ ရင္ထိတ္ခဲ့ရရွာၿပီ။ အသတ္မခံႏိုင္။ ဒီေၿမးကေလးကို အေသမခံႏိုင္။ ထုိအတြက္ အေမအုိတစ္ေယာက္ သိႀကားမင္းကို ေတာင္းပန္ရၿပန္ေခ်ၿပီ။ အေမအုိသည္ ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လုံး ကိုယ့္ေၿမ ကိုယ့္ေရေပၚတြင္ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ၿပီး ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ေနခဲ့၏။ ဘီလူးစည္း လူ႔စည္းထားခဲ့၏။ အမွားအယြင္း နည္းေအာင္ ေနထုိင္ခဲ့သလို အမွန္တရားအတြက္လည္း တတ္အားသမွ် သူပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္ခ်ည္းၿဖစ္၏။ သူ႔ေၿမကို မက်ဴးေက်ာ္သလို ကိုယ့္ေၿမကို နယ္ကြ်ံလာလွ်င္လည္း က်ားသစ္မ တစ္ေကာင္အလား ခုခံကာကြယ္ခဲ့ေလ၏။ အေမအုိသည္ ေတာင္းပန္ခယၿခင္းထက္ ရင္ဆုိင္ေၿဖရွင္း ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၿခင္းသာ မ်ားၿပားခဲ့၏။ ယခုေသာ္ကား ခ်စ္ခြင့္ မရေသးေသာ ေၿမးေလးအတြက္ သိႀကားမင္းထံ အသနားခံရေခ်ၿပီ။
 

     “အမေလး…မသတ္ပါနဲ႔ အရွင္သိႀကားမင္းရယ္။ သင္ဟာ ငါ့ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ လာခဲ့တယ္လို႔ ေၿပာခဲ့တယ္ေနာ္။ ငါ့သား၊ ငါ့ေခြ်းမနဲ႔ ငါ့ေၿမးကေလးဟာ မလိမ္မုိးမလိမၼာ အမုိက္အမဲေလးေတြပါကြယ္။ သူတုိ႔ကို ခြင့္လႊတ္လုိက္ပါေတာ့။ အခုအခ်ိန္မွာ ငါအၿဖစ္ခ်င္ဆုံးအရာက ငါ့သား၊ ငါ့ေခြ်းမ၊ ငါ့ေၿမးကေလးနဲ႔ တစ္အိမ္ထဲမွာ အတူတူေနထိုင္ရင္း ငါ့ဘ၀ဆည္းဆာကို ၿဖတ္သန္းခ်င္တာပါပဲ။ ငါ့သားမရွိရင္ ငါ့ဘဝမရွိသလို ငါ ၿမင္ခြင့္မရေသးတဲ့ ငါ့ေၿမးပူတူတူးေလးမရွိရင္လည္း ငါအၿဖစ္ဟာ ရွင္လ်က္နဲ႔ ေသတာပဲေပါ့”။
 

      “ေကာင္းပါေလ့ အေမအုိရယ္။ ေတာ္ပါေပ့။ “ဟတာပိ သႏၱာ န ဇဟာသိ ဓမၼံ-- သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ အသတ္ခံရမယ္ဆုိရင္ေတာင္ အမွန္တရားကို မစြန္႔လႊတ္ႀကဘူး။ အမွန္တရားကို အသက္ထက္ ပိုမုိဖက္တြယ္ထားႀကတယ္တဲ့”။ သင္ေကာ သင့္သား သင့္ေခြ်းမ သင့္ေၿမးကေလးေကာ တစ္အိမ္ထဲေန တစ္အုိးတည္းစားၿပီး ခက္ခဲတဲ့ ဘ၀ရဲ့ေန႔ရက္ေတြကို အတူတူၿဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ပါေစဗ်ာ”။
 

    သိႀကားမင္း၏ တန္ခုိးေႀကာင့္ သားႏွင့္ေခြ်းမတုိ႔က အေမအုိ၏ ႀကီးမားေသာ ေမတၱာတရားကို သတိရခဲ့ႀကသလို အေမအုိကို လိုက္ရွာခဲ့ႀကသည္။ သုသာန္ထဲမွ အေမအုိကို ထူမတြဲယူကာ အိမ္သုိ႔ ေခၚေဆာင္ခဲ့ႀကသည္။ အေမအုိသည္ ေလာက၏မာယာႏွင့္ လူသားတုိ႔၏ အမွားအၿဖာၿဖာကို သည္းခံခြင့္လႊတ္ခဲ့သည္။ အၿခားတစ္ဖက္မွလည္း အေမအုိသည္ မေကာင္းမွဳဒုစရိတ္ႏွင့္ စာရိတၱၿခစားမွဳတုိ႔ကို တံေတြးႏွင့္ ပစ္ခနဲ ေထြးတတ္သူၿဖစ္၏။ ပီဘိတိတ္ဆိတ္မွဳၿဖင့္ အိမ္နံရံကို မွီကာထုိင္ေနရင္း လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး ရွဳိးထုတ္၀တ္ဆင္ၿပီး ၿမင္ၿမင္တကာ အထင္ေသးအႏိုင္က်င့္တတ္သူမ်ားကို စူးစူး၀ါး၀ါး ႀကည့္ေနေကာင္း ႀကည့္ေနေပမည္။ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း၏ ႏွလုံးသားကင္းမဲ့ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကို စက္ဆုပ္ရြံရွာ ဆန္႔က်င္ေကာင္း ဆန္႔က်င့္ေပမည္။ သတ္ၿဖတ္ၿခင္း လုယက္ခုိးယူၿခင္း ကာမလြန္က်ဴးၿခင္း လိမ္ညာကတိပ်က္ၿခင္း ေသာက္စားရမ္းကားၿခင္း အစရွိေသာ မတရားမွဳမ်ား၏ ေသဆုံးခ်ိန္ကို ေစာင့္ႀကည့္ေကာင္း ေစာင့္ႀကည့္ေနေပမည္။ အေမအုိတုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ လူေကာင္းသူေကာင္းမ်ားရွိေနသေရြ႔ အမွန္တရားသည္ ဤကမၻာေၿမၿပင္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေသဆုံး မေပ်ာက္ကြယ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ မည္သုိ႔ပင္ၿဖစ္ေစ ေမတၱာတရားတည္းဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို အသက္တမွ် ၿမတ္ႏုိးကိုးစားေသာ အေမအုိ၏ မရဏအိပ္ရာသည္ ယခုအခါ သန္႔ၿပန္႔ ေႏြးေထြးမွဳမ်ား လွ်ံက်ေနေပေတာ့မည္။ တစ္သက္လုံးလိပ္ၿပာသန္႔ခဲ့ေသာ အေမအုိ၏ ညေနဆည္းဆာမ်ားသည္ ထာ၀ရေအးခ်မ္းလုံၿခဳံေတာ့မည္ ၿဖစ္သည္။
 

                                                                 ႏုိ၀င္ဘာ (တန္႔ဆည္ )
                                                                    ( 7/ 6/ 2012 )

No comments:

Post a Comment