ဘ၀အေမာေတြ ေျပေစဖို႔အတြက္ စီးဆင္းရင္ခြင္မွာ ေန႔စဥ္ စီးဆင္းၾကစို႔လား.....။

15/07/2012

"အိမ္မက္ထဲက ျမစ္"

1. စီးဆင္း ရင္ခြင္ | 7/15/2012 | 2. 3. 4. 5. 6. Best Blogger Tips


                                                     ( ၁ )
                                        “ရင္ထဲကို ေအးမွ်သြားတာပဲ”
      တိုးတိုးေလး ေရာင္ရမ္းရင္း ကၽြန္ေတာ္ အိမ္မက္မွ ႏုိးထခဲ့သည္။ မက္ခဲ့ျပန္ေလျပီ ဒီအိမ္မက္၊ မက္ခဲ့သည့္ အၾကိမ္ေပါင္းလည္း မနဲေတာ့ျပီ။

   အိမ္မက္ထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းေဘးက ေရခ်ိဳးဆိပ္တစ္ခုသို႔ ေရာက္ေနခဲ့သည္၊ ျမစ္ေရ ခ်ိဳကို အငမ္းမရ ေသာက္ရင္း ျမစ္ေရျပင္ထဲ ကူးခတ္ကာ အားပါးတရ ေရခ်ိဳးေနခဲ့ သည္။ ျပီးေတာ့ ျမစ္ေရျပင္ ကို ေက်ာ္ျဖတ္တုိက္ခတ္လာေသာ ေလႏုေအးတို႔ကို တ၀ၾကီး ရႈရိႈက္ပစ္လုိက္၏။ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံး ေပါ့ပါးလန္းဆန္းျပီး အားအင္ေတြ ျပည့္၀သြားသလို ခံစားလိုက္ ရသည္။ ယင္းေနာက္ လက္ႏွစ္ဘက္ျဖင့္ တစ္ဖန္ ေကာ္ခတ္ကာ ျမစ္ေရခ်ိဳကို တစ္၀ၾကီး ေသာက္လိုက္ျပန္သည္။

         ဧရာ၀တီျမစ္ေရသည္ ၾကည္လင္ေနခဲ့သည္။ ေအးမွ်ေနခဲ့သည္။ လတ္ဆတ္ေနခဲ့ သည္။ ခ်ိဳေနခဲ့သည္။ ထို႔ထက္ ျမစ္ေရျပင္ကို ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္လာေသာ ေလးႏု ေအးက ပို၍ပင္ သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္ေနခဲ့ေပ၏။
                                      
                                                  ( ၂ )
                  ဒ႑ာရီ ဆန္လွေသာ ေရွးေဟာင္းျမိဳ႔ေတာ္ၾကီးသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ေနခဲ့သည္မွာ ငါးႏွစ္ ငါးမိုး ရွိခဲ့ျပီ။ ဂဂၤါျမစ္ တစ္ဘက္ကမ္းတြင္ ေမးတင္၍ တည္ေဆာက္ထားေသာ ဗာရာဏသီျမိဳ႔ပင္ ျဖစ္၏။ ကမၻာ့ ေရွးေဟာင္း အက်ဆုံးျမိဳ႔ဟု သူတို႔ေတြ ဂုဏ္ယူေန ၾကေသာ္လည္း သမိုင္း၀င္ျဖစ္ေသာ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးမ်ား မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႔ရေပ။ ေနရာတိုင္းတြင္ စြန္႔ပစ္ ပစၥည္းမ်ိဳးစုံတို႔ကို စည္းကမ္းမဲ့ စြန္႔ပစ္ၾကသျဖင့္ ညစ္ပတ္လြန္းလွ၏။ ထိုေၾကာင့္ ကမၻာ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ အညစ္ညမ္းဆုံးျမိဳ႔ ဟု ဆိုက ပို၍ သင့္ေတာ္မည္ထင္သည္။ ပညာသင္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပ လွလွေလးသာ မရွိခဲ့ပါက ဤမွ်ေလာက္ ၾကာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ဤေနရာမွာ ေနႏုိင္လုိက္မည္ မထင္ေပ။
 
        အိႏၵိယရုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားကို တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း ေလ့လာခ်င္သူ မ်ားအတြက္ သင့္ေတာ္ေသာေနရာပင္ ျဖစ္၏။ ဤျမိဳ႔သည္ ရုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေသာ အက အခုံ အတီး အမႈတ္၊ ေယာဂ က်င့္စဥ္၊ သကၠဋပညာရပ္၊ တိုင္းရင္းေဆး၊ ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ ဓေလ့မ်ိဳးစုံ စသည္ ပညာရပ္မ်ိဳးစုံတို႔ကို ေလ့လာဆည္းပူးေနၾကသူ တို႔ျဖင့္ အျမဲပင္ စည္းကားေနေလ့ရွိသည္။ ပညာသင္ကိစၥ တစ္ခုတည္းကိုသာ အာရုံစိုက္ ထားပါက ေနရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာပင္ ေကာင္းေနေသးေတာ့၏။
 
        ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ ဘၾကီးဘုန္းၾကီးထံ ပညာသင္ၾကားစဥ္ကတဲက ဂဂၤါ စေသာ ျမစ္ၾကီးငါးသြယ္တို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္။ ၾကီးမားလွေသာ ငါးၾကီးတို႔သည္ အျခားျမစ္မ်ားတြင္ မေနႏိုိင္ၾကဘဲ ယင္းျမစ္ၾကီးငါးစင္းတို႔တြင္သာ က်က္လည္က်က္စားႏုိင္ ၾကသည္။ ကမၻာပ်က္လွ်င္ေတာင္ သုံးစင္းေျမာက္ေန ထြတ္လာမွ ျမစ္ၾကီးငါးစင္းရွိ ေရမ်ား ခမ္းေျခာက္မည္ဟူ၏။
         ဘၾကီးဘုန္းၾကီး တရားေဟာလွ်င္လည္း “ဂဂၤါ၀ါဠဳ ၊ သဲစုမက၊ ပြင့္ေတာ္မူၾကကုန္ ေသာ၊ ဘုရားရွင္တို႔အား၊ ရွိခိုးပါ၏” ဟူေသာ ဘုရားရွိခိုးျဖင့္ အျမဲပင္ ၀တ္ျပဳေလ့ရွိသည္။ ထိုေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကတဲက ဂဂၤါျမစ္ၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားခဲ့သည္၊ အထင္ၾကီး ခဲ့သည္၊ ခ်စ္ခင္ခဲ့သည္။
 
          တစ္ခါတစ္ရံ အနံ႔အသင့္ မ်ိဳးစုံကို ၾကိတ္မွိတ္သည္းခံလွ်က္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ေလွတစ္စင္းငွားျပီး ျမစ္အတြင္း စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္ ေလွာ္ခတ္ေစကာ ျမစ္ဂဂၤါ အလွကို ခံစားခဲ့သည္။ ကမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စီရရီ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးၾကီးမ်ားႏွင့္ နာမည္အသီးသီးရွိ ေရခ်ိဳးဆိပ္တို႔မွာ လွပသည္။ ကမ္းေဘးထိုင္ကာ က်င့္နည္းစုံျဖင့္ က်င့္ၾကံေနၾကေသာ ဆာဒူၾကီးမ်ား၊ ျမစ္ေရထဲ မိမိကိုယ္ကို နစ္ျမဳပ္ေစလိုက္ ေပၚလာေစလိုက္လုပ္ျပီး ဂဂၤါျမစ္နတ္ကို လက္အုပ္ခ်ီ၍ ပူေဇာ္ေနသူမ်ား၊ ပန္း ဆီးမီးခြက္တို႔ကို ျမစ္ေရထဲ ေမွ်ာခ်လ်က္ ပူေဇာ္ေန ၾကသူမ်ားကို ျမင္္ခဲ့ရသည္။ တဘက္ကမ္းမွ ျဖဴးေဖြးအိစက္ေနေသာ သဲေသာင္ျပင္သည္ သာယာ လွပသည္။
 
        အထူးသျဖင့္ ညေနခင္းတိုင္း က်င္းပေလ့ရွိသည့္ ဂဂၤါ မဟာအာရတီ ပူဇာပြဲသည္ အထူးစည္းကား၏၊ ျဗဟၼဏဘာသာ၀င္ ပုဏၰားတို႔က ရိုးရာ အ၀တ္အစားတို႔ကို ၀တ္ဆင္ ၾကျပီး ဆီမီးခြက္ ဖေယာင္းတိုင္ ေမႊးတိုင္မ်ား ထြန္းညိွ ေ၀ွ႔ယမ္းကာ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ဂါထာမႏၱာန္မ်ား ရႊတ္ဖတ္ၾကျပီး ေခါင္းေလာင္းတို႔ကိုလည္း အဆက္မျပတ္ တီးခတ္ ၾကသည္။
       ျမစ္ကမ္းေဘးတစ္၀ိုက္ႏွင့္ ျမစ္ေရျပင္ ေလွ,ေမာ္ေတာ္,သမၺာန္မ်ားေပၚတြင္ လာေရာက္ပူေဇာ္ၾကသူတို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေန၏။ ပူေဇာ္ပြဲျပီးပါက အေရာင္မ်ိဳးစုံရွိ အမႈန္႔ တို႔ကို မိမိတို႔၏ ႏွဖူးျပင္တို႔တြင္ တို႔ေစၾကျပီး ပူေဇာ္သည့္ ေရ ပက္ျဖန္းကာ ဆုေတာင္းၾကသည္။ ေန႔စဥ္ က်င္းပဆဲျဖစ္ေသာ ယင္းပူဇာသည္ ပြဲလမ္းသဘင္ပမာ အထူးပင္ စည္းကားလွသည္။
 
          ေသဆုံးျပီးသူတိုိ႔၏ ဦးေခါင္းခြံတုိ႔ကိုု ကိုင္လွ်က္ ဆုေတာင္းေပးေနၾကေသာ ဆာဒူၾကီးတို႔၏ အသြင္သ႑ာန္မွာလည္း အျမင္ဆန္းလွသည္။ ဤျမိဳ႔တြင္ လူေသတို႔ မီးရႈိ႔ရာ သခၤ်ဳိင္းကို ဂဂၤါျမစ္ကမ္းတြင္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ရိုးရာ အယူအဆစြဲေၾကာင့္ ဂဂၤါျမစ္ ကမ္းေဘး တြင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေန႔စဥ္ အေလာင္းေပါင္း မ်ားစြာ မီးရႈိ႔ၾကျပီး ၾကြင္းက်န္ေသာ အေလာင္း အပိုင္းအစတို႔ႏွင့္တကြ ထင္းမီးစ ျပာတို႔ကို ျမစ္ေရထဲ ေမွ်ာပစ္လုိက္ၾကသည္။
   ယင္းကဲ့သို႔ စည္းကမ္းမဲ့စြာ အမႈိက္သရိုက္မ်ား စြန္႔ပစ္ၾကသျဖင့္ ဂဂၤါျမစ္ေရမွာ လည္း ေႏွာက္က်ဳေနေလေတာ့၏။ ျမစ္ေရသန္႔ရွင္းမႈ မရွိေတာ့ျခင္း၊ ျမစ္ေရျပင္ တိမ္ေကာလာျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းလိုသူမ်ား စိုးရိမ္လာၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ သတင္းစာ ႏွင့္ တီဗြီလိုင္း ခ်န္နယ္တုိ႔တြင္ ဂဂၤါျမစ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ ၾကရန္ ႏိႈးေဆာ္ေနရေတာ့၏။

       ျမစ္ဧရာ ကမ္းႏွဖူးတြင္ ေမးတင္ထားေသာ မန္းေရႊျမိဳ႔ေတာ္၌္ ကၽြန္ေတာ္ ခုႏွစ္ႏွစ္မွ် ေနထိုင္ခဲ့ဘူးသည္၊ ထိုႏွစ္မ်ားအတြင္း ေလညွင္းခံကာ ကမ္းနားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အၾကိမ္ၾကိမ္ လမ္းေလွ်ာက္ေရာက္ခဲ့သည္၊ နီရဲစြာ ပြင့္ေနၾကေသာ လက္ပံပြင့္တုိ႔ကို ေငးေမားရင္း လက္ပံပင္ၾကီးေအာက္တြင္ အနားယူခဲ့ရ၏။ ျမစ္ဧရာတစ္ဘက္ကမ္း စစ္ကိုင္းေတာင္မွ ဗ်ိဳင္းေတာင္တူညီ ေဖြးေဖြးစီေနၾကေသာ ေစတီ ပုထိုးတို႔ကို လွမ္းေျမွာ္ကာ ဖူးခဲ့ရသည္။ ေဂါ၀ိန္ဆိပ္တြင္ အပန္းေျဖရင္း ပါေတာ္မူ အရွင္ႏွစ္ပါးတို႔ကို လြမ္းခဲ့ဘူး၏။
  
            မိခင္ဧရာသည္သမိုင္းအဆက္ဆက္တာ၀န္ေက်ခဲ့သည္။ ျပည္သူတို႔ကို ေအးမွ်ေသာ  ေရစင္ ျဖင့္   ေႏြးေထြးေစခဲ့သည္။ ေကာင္းက်ိဳးျပဳခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူမကိုလည္း အတၱသမားတို႔က ျမစ္ဆုံစီမံကိန္းျဖင့္ ခ်ိန္းေျခာက္ခဲ့သည္။ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနေသာ ေရအလွ်င္ ရပ္ရမည့္ကိန္း ၾကံဳခဲ့ရသည္။ ကံၾကီးေပေသးသည္။ မိခင္ကို ခ်စ္သူတို႔ေၾကာင့္ သူူမလဲ ခုေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ စီးဆင္းႏုိင္ခဲ့ေပျပီ။
                                                            
                                                         ( ၃ )
                                            “ရင္ထဲကို ေအးမွ်သြားတာပဲ”
           သဲ့သဲ့ေလး ေရာင္ရန္းရင္း အိမ္မက္မွ ႏႈိးထခဲ့သည္။ ထုံးစံအတိုင္း ဒီအိမ္မက္ကို ထပ္မက္ျပန္ေလျပီ။ အေမမရွိမွ အေမကို လြမ္းေနရသူကဲ့သို မိခင္ဧရာႏွင့္ ေ၀းခဲ့ေတာ့မွ မိခင္ကို တမ္းတေနမိသည္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ျမစ္ဧရာသည္ ပို၍ ေအးမွ်ေနသည္။ ပို၍ ၾကည္လင္ေနသည္။ ေလအေ၀ွ႔တြင္ တရိပ္ရိပ္တက္လာေသာ လႈိင္းၾကက္ခြပ္ေလးမ်ားႏွင့္္ ပို၍ပင္ ပနံတင့္ေနေပသည္။ ျမစ္ဆုံ အႏၱရာယ္မွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၀မ္းသာအားရ တက္ၾကြေနေတာ့သည္ ထင္၏။
 
     ျမစ္ဧရာ ႏွင့္ အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေယာနယ္က ေျပာင္းျပန္ စီးေသာ ျမစ္၊ ေယာနယ္ ဂုဏ္ေဆာင္ျဖစ္ သည့္ ျမစ္သာျမစ္ကို လြမ္းမိသည္။ ေတာင္မွ ေျမာက္ကို စီးဆင္းေသာ ျမစ္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က တြံေတးသိန္းတန္ သီခ်င္းကို ေအာ္ဆိုရင္း ျမစ္သာျမစ္ထဲတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပိုက္ေမွ်ာခဲ့ဘူး သည္။ ျမစ္ေရျပင္ထဲ ေရစိမ္ခ်ိဳးရင္း ေယာနယ္ေတာင္တန္း အလွတို႔ကို ေငးေမာခဲ့ရသည္။ လုံမပ်ိဳတို႔၏ ရက္ကန္းစင္မွ လြင့္ပ်ံ႔လာေသာ ရက္ခတ္သံတို႔ေၾကာင့္ နား၀င္ခ်ိဳခဲ့ဘူးသည္။
 
            သို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ကို အျမဲ ညို႔ယူဖမ္းစားေနေသာ ျမစ္မွာ ျမစ္ၾကီးဂဂၤါ မဟုတ္ေတာ့ျပီ။ ျမစ္ၾကီးဂဂၤါသည္ ကၽြန္ေတာ့ကို မလြမ္းေစပါ။ ဇာတ္လမ္းမ်ားထဲတြင္ မၾကာခဏ ေတြ႔ရသည့္ အဂၤလန္က နာမည္ေက်ာ္ သိန္းျမစ္ႏွင့္ အေမရိကက မစၥပီပီျမစ္တို႔သည္လည္း ကၽြန္ေတာ့အိမ္မက္ကို မလြမ္းမိုးႏုိင္ေတာ့ျပီ။
 
      ကၽြန္ေတာ္၏ အိမ္မက္ထဲက ျမစ္တို႔မွာ ရာဇ၀င္မ်ားရဲ့ သတိုးသမီး၊ ငါတုိ႔ရဲ့ မိခင္ဟု တင္စားၾကသည့္ ျမစ္မင္းဧရာ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမြးရပ္ေျမ ေယာနယ္က ျမစ္သာျမစ္ ကေလးပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ခေရပင္ေအာက္က ပိေတာက္ခ်စ္သူ ဟု ဆိုၾကလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္စြာ ခံယူမိေတာ့မည္။ ေယာျမစ္ကေလးႏွင့္အတူ ေတာ္ေပၚေက်ာင္းမွ ဆြတ္ပ်ံ႔လာေသာ အုန္းေမာင္းေခါက္သံ သဲ့သဲ့ကိုလည္း ၾကားေရာင္ေနမိေတာ့သည္။
                                                                     သိမ္ေမြ႔ဦး ( B.H.U )
                                                                    ဗာရာဏသီျမိဳ႔၊ အိႏၵိယ။

No comments:

Post a Comment